Bu sohbete gönderdiğiniz mesajlar ve yaptığınız aramalar artık uçtan uca şifrelemeyle korunmaktadır.
: Pazarlamanın, satışın, dijitalin kargastik insanı Turgut Erkaynak ? Seni çevrimiçi yakaladım, sorularım var. Yazışalım mı?
: ☺ Yakalandım..Merhaba Kargacım olur
: Memnuniyetle
: Değerli okuyucularımız için bize kendinden bahseder misin? Seni senden dinleyelim ?
: Kendimi bildim bileli Satış işinin içindeyim.
: Çocukluk dönemimde Pazarda su satarak başladım
: Nalbur çırağı olarak kariyerime devam ettim ?
: Minare gölgesi, davul tozu almaya giderek tecrübe kazanmaya başladım
: Şaka bir yana 96’dan beri üniversite ilk yıllarından itibaren Telco, Bilişim sektörü başta olmak üzere Teknoloji dünyasının içindeyim.
Merak eden, merak ettiğini araştıran ve yaşam boyu öğrenmeye inan biri olarak da iki günümün aynı olmaması için çabalıyorum.
: Şuanda, Satış & Satış Kanalları Yönetimi
: Müşteriye Gidiş ve Pazar Stratejileri Geliştirilmesi – Satış-Pazarlama Stratejik İş Planları – Mevcut Durum Analiz ,
İş Ortağı-Bayi Yönetim Danışmanlık ve Modern Satış Teknikleri eğitim Hizmetleri veriyorum.
: 2009’dan beri Satış Koçuyum.
Ayrıca;Trusted Blogger olarak Satış – Pazarlama -Teknoloji alanında bir teknoloji portalında yazılar yazıyorum.
Satranç Tutkunuyum.İstanbul Satranç Derneği Üyesi olarak Türkiye’de Satrancın gelişmesine katkıda bulunuyoruz ve lisanslı satranç sporcusuyum.
: Kargaların gücü adına ? Ceviz kovalamayı ilke edinmiş güzel insan. Satış odaklısın ama farklı alanlara da dokunuyorsun, bu zenginliğin sebebi mesleğin mi karakterin mi?
: Çok güzel soru☺
: Biliyorum ve çok güzel cevap bekliyorum ?
: Aslında önce karekterim
: Sonra da mesleğim
: Çok hızlı ve değişen bir dünyadayız
: Daha fazla bakış açısına ve çok yönlülüğe ihtiyaç var
: Kişinin kendi motivasyonu için de yerinde durmamak ,yaşam boyu öğrenmek çok motive edici..
: Bir de Kargacım
: Öğrendikçe zenginleştikçe ne kadar az şey bildiğini görüyorsun bu defa daha da fazla ôğrenmeye çalışıyorsun
: En azından ben de böyle oluyor☺
: Dijital dünya hızlı değişirken bir an cahil bir an bilge kimse olmak mümkün. Sen bu hızda motivasyon kaynağını bulmuşsun ?
: Teşekkürler naçizane..☺
: Trusted Blogger konusuyla bilgi almaya başlayalım ? Nedir, ne işe yarar anlatabilir misin?
: Senin benden çok daha iyi bildiğin gibi içinde bulunduğumuz dönemde herkes kendince birşeyler yazıp, çiziyor.
: Unvanlar da çok.. Vlogger, blogger
: Trusted Blogger kavramı biraz daha farklılaşıyor bu noktada
: İçerik üretimini kullandığı resim, video araçlarından, ekipmana kadar yazdığı konuyu kaynaklarıyla ,uluslararası araştırma raporlarıyla kendi düşüncesini harmanlayıp yazan ,çizen kimse diyebiliriz
: Yazdıkları, çizdikleri de sektöre ya da kişilere yön verebiliyor.Etki edebiliyor
: Ben de bir trusted blogger olarak tecrübe sahibi olduğum alanda satış, pazarlama, teknoloji yazılar yazıyorum. Güvenilir ve doğru içerikler üretiyorum.
: Bu konuda bir teknoloji portalıyla ticari bir anlaşmam da var..
: Trusted bloggerın en büyük faydası kişilerin doğru bilgi edinebilmesi..
: Bildigin gibi çok büyük bir veriyle yaşıyoruz ve doğru bilgi dijital dünyada ulaşılması en zor şeylerden
: Bloggerlar dijital dünyanın mihenk taşları. İçerik ekonomisinde payları büyük. Peki, bloggerlar satış ve pazarlama çerçevesinden baktığımızda kendilerini daha fazla nasıl gösterebilirler?
: Harikasın?
: Daha fazla gösterebilmeleri için kurumların daha fazla bizleri sahiplenmesi şart
: Bir blogger konuyu en objektif ve herhangi bir iş kaygısı olmadan inceleyip ele alır
: Kurumların da bu objektif bilgiye zaman zaman kendileri için korkutucu da olsa(gelişim alanları ortaya çıktığı için) değer vermesi bloggerlarla daha fazla işbirliği yapması faydalı olur
: Ancak bu noktada daha gidecek çok yolumuz var
: Bloggerlar aslında Mikro influencer
: Objektif bilgiyi edinme yöntemleri farklılık gösteriyor olabilir. Bloggerın her paylaşımı kendi kemik kitlesinde dikkat çekiyor. Cevizleri alıp değerlendir değerli Blogger dünyası ?
: Ve makro influencerlara göre bazı noktalarda etki gücü daha fazla..Kurumlar hem kendilerine ayna tutmak için hem de müşteriye ulaşmada daha az bir maliyetle daha etkili olmak için daha sıkı işbirlikleri yapabilir
: ?
: Bloggerların sağlam bir community oluşturması da çok önemli
: Gak! Çok doğru söyledin, etkileşim ve iletişim odaklı çalışmalar için makro yerine mikro Influencerlar çok daha etkili oluyor.
: Oluşturalım, Karga bu işe var. ?
: Mikro makro Influencer dünyası da tartışmalı aslında. Kitlelere hitap etmek güzel ama sosyal medyanın manipülasyon oranı yüksek. Sen ne düşünüyorsun Influencer ve Marketing konusunda?
: Senin olduğun bir işte yer almamak olur mu?
: Ben de varım .Tam bana göre☺
: Manipülasyon konusunda haklısın..
: Kişilerin mutlaka geçmişine, tecrübesine, yazdığı, çizdiği alandaki deneyimine bakmalı
: İçinde olduğumuz zaman Gini’nin de dediği gibi Dürüstlük Çağı
: Dürüst olanı bilmem ama dürüst kalan kazanır. Bir Karga sözü ?
: Turgut Erkaynak sözlüğünden sosyal medyanın tanımını alabilir miyiz?
: ?
: Basit gibi görünse de çok derin bir soru
: Biraz düşeneyim izninle☺
: Sosyal Medya çok inanılmaz ve iki ucu keskin bir bıçak
: Bıçağı tutan insan nasıl kullanırsa sonuç ona göre değişir.
: Eğer doğru kullanılmazsa bireysel veya kurumsal itibarı ciddi etkileyen bir araç
: Kesinlikle..
: İnsanlar artık bir bilgiye ihtiyacı oldugunda searc etmiyor.
: Sosyal medyada arıyor, Youtube da arıyor bu kadar da güçlü.
: Ve kişilerin yapısına göre çeşitli de
: Biz Facebook’u, Yandex’i bile Google’da arıyoruz emin misin ?
: Görsel sevenler Instagram, video Youtube gibi
: Eminim öyle bir genç kuşak geliyor ki inanılmaz..
: Markaların sosyal medya kullanımını nasıl değerlendiriyorsun? Türkiye’deki yerli, yabancı markalar…
: Youtube’a her saniyede 5 saatlik video yüklenen bir zamandayız
: Bu konuyu zaman zaman kendimce test ediyorum
: Bir tweet atıp nasıl yönettiklerine bakıyorum
: İyi yönetenler var ama 1 gün geçmesine rağmen hiç birşey yazmayanlar çoğunlukta..
: Kurumlar sosyal medya kanalını çoklu kanallardan biri olarak kabul edip buraya yatırım yapmalı diye düşünüyorum
: Sosyal medyada öncelik hangisi olmalı?
– Satış
– Pazarlama
– İletişim
: Bir araştırma raporu kişilerin cevap beklentisini 4 saat olarak belirtiyor örneğin
: 4 saat uzun bir süre, sosyal medyanın hızını düşünürsek ?
: İnsanlar çok hızlı diyalog kuruyor.
: Maksimumu..bence de
: Turkiyede genel olarak oradada olalım çok moda sosyal medya diye varlar
: Paylaşımlara bakıyorum günde 1 içerik
: Bazı günler pas geçilmiş
: Benim tavsiyem eğer yeni bir kanal olarak sosyal medyada yer alınacaksa amac her ne olursa olsun..
: Varlıklarınınn daha yogun müşterilerine deger veren biçimde olmalı
: Bir junior çalışana teslim edip bırakılmamalı
: Stratejisinin ve planının olması gerekir
: Haftalik plan, aylık icerik planı gibi
: Direkt satis pazarlama olarak kullananlar da var
: Her sirketin derdi müşteriye ulaşma ve fırsat çıkarma
: Bizde hepsi var, zihni rahat olmak isteyen markalar bize gelsinler ?
: Bunu da sosyal medyadan yapmak istiyorlar
: Sosyal medya markalar için çağın en büyük fırsatı aslında ?
: Bence de gelsinler..Sen dijital bir Kargasın ve zamanın ötesinden en azından bu işi nasıl yaparızı senden öğrenebilirler. Doğru kisilere ulaşabilirler.
: Kesinlikle
: Müşter nerede❓
: Dünyanın yarısından fazlası online diyor We Are Social raporu
: O zaman firmaların da online icindeki sosyal medyada yatıp kalkması lazım
: Ama araçlarını vb kullanarak
: Ornegin rakip bir firmayı şikayet eden bir müşteri varsa keyword araçlarıyla hemen o müşteriye ulaşıp deger teklifini iletmeli
: Bunu yapan çok az şirket var
: Kurumlarla is icin biraya geldigimizde biz hiç böyle düşünmemiştik diyenlerin cogunlukta diyebilirim
: Sosyal medya olta atmanız için biçilmiş deniz ?
: Ust yoneticilerin farkında olması şart
: Hem de ne deniz
: Tanimlamalarina bayiliyorum
: Yöneticilerin update edilmesi şart ?
: Dusunsene Kargacım ssn bile artik dijitalsin..oyle bir zamandayız?
: Benim gordugum en buyuk gelisim alani?
: Bu konuda uzunca bir sure once pazarlama planinda sosyal ve mobilmisiniz diye bir yazi da yazmistim
: Ülker yanlış update edilmiş mesela, sosyal medyada büyük bir kriz yaşadı. Şimdi Turkcell Yaani üzerinden izlediği iletişim stratejisi ile yatay büyüyen bir kriz yaşıyor.
: Dijital kanallarla musteriye ulasmak eger isi bilirseniz cok daha az maliyetli ve rahat eski geleneksel yontemlerle
: En önemlisi: Ölçülebilir. Tabii ölçmesini bilirsen ?
: Türkiye’de sürdürülen satış & pazarlama çalışmalarını nasıl buluyorsun? Dünya çapındaki çalışmalara göre kıyaslama alabiliriz.
: Çok zor ve derin sorular
: Söyledigin markalar icin tespitlerin son derece dogru
: TR’de
: Kurumlarin faaliyet alanina gore degisiyor durum
: Kendi uzman oldugum sektorlere bakarsak
: Yurt disi markalarla calisan kurumlar iyi durumda cunku onlarin satis&pazarlama planlari globalddn geliyor..
: Etkileşim Oranı için çok gagalamalarım var ama herkese açık detaylı bağımsız bir veri sunmak pek mümkün değil sanırım. Dijital kanallar public olarak veriyi herkesle paylaşmıyor.
: ?
: Globalden geldigi icin de guncel yontemlerden olusuyor
: Sunu soyleyebilirim ki
: Cok iyi is analistleri de var
: Ornegin TR’de hangi lokasyonda m2 maliyeti nediri de biliyorlar..hangi sektorlerin ne kadar buyuklugu var bunu da
: Planlamayi da buna gore yapiyorlar..
: Yabanci ve yerli kurumlar arasindaki en onemli fark
: Benim gordugum planlama
: Yerli firmalar sene basinda evet bir plan yapiyor ancak yola ciktiginda bir bakmissiniz ki o plana uyulmuyor,uygulanmiyor,terk ediliyor.KPI sapmasi da cok oluyor
: Yabanci sirketler planlamasini yapiyor ve uyguluyor..Sapma cok az..Verilen butce,headcount bir kisinin iki dudaginda degil
: Calisanlar sa kpi’nin pesinde
: Hangi ay ne butcd kullanacak,hangi kanallara,musterilere yatirim yapilacak belli ve uygulaniyor
: Benim inancima gore en buyuk fark da planlama ve uygulamadan kaynaklaniyor
: Yabanci sirketler TAS kullaniyor(target account selling) ve calisanlarini da uzmanlastiriyor
: Yerli firmalarda hareketlilik cok,fikir degistirme cok ne yazikki
: TR’de haka mass marketing yapan
: 5bin kisilik etkinlik yapanlar var
: Ama senin yaptigin gibi Dijitale Kuş bakisi etkinligi gibi butik,odakli,reklamdan uzak olmali
: Hic kimse artik pazarlama icin soyluyorum..kurumlarin para odeyerek katildigi,tamamiyla kendi sirketini/urununu/hizmetini tanitan etkinlikler istemiyor ornegin
: TR’deki durum marketer merkezli hala
: Musteri merkezli degil
: Cagimizda ise musteri merkezli olmayan şirketler kaybeder
: Kendimden bir ornek vereyim
: Tam bir aydir TR’nin buyuk bir bankasi internetten alışveriş izni icin pesimde
: İnan Kargacım eşimden çok arıyor beni☺
: Cold call, tele marketing, cold email artık geride kaldı
: Müşterisine kulak veren, dinleyen kazanır
: Bir gsm operatörüne bir öneri de bulunmuştum o yapmadi digeri yapti ..TR’de hiz da cok onemli
: Atalete yer yok.
: Dinamik,sonuc odakli
: Dedim ki su verdiginiz dakikalari bircok kisi kullanmiyor
: Bin yada 5bin olmasi yerine cagimiz internet,data cagi ayni fatura donemi icinde dakikalari data ile takas ettirin cok faydali olur..
: Onlar yapamadi ama rakibi yapti
: Bu ornek bile daha once konuştuğumuz neden bir bloggerla,daha dogrusu freelance ile calisilmasi gerektigini gosteriyor
: Yurt disi sirketler bazi kampanyalarini freelancelere yaptiriyor..planinda oyle
: Ve karismiyor
: Amerikada freelance is gucu forbesa gore %35’e ulasti
: Cok ciddi oran amerika ekonomisini dusundugumuzde
: Bunlar ilk aklima gelen farklar Kargacim
: Bu konuda son birsey ve tavsiye yerli firmalarimiza
: Çok hızlı değişen bir dünyadayız artık. İş yapış biçimlerinden iletişim şekillerine,röportaj yöntemlerine kadar herşey değişiyor.Baksana Kargacım,seninle whatsapptan röportaj yapıyoruz ?
Böyle bir değişim ve hız çağında Uyumlanma becerimiz ve başarı için gerekli düşünce şeklimiz çok önemli bir hale geliyor.Hem bireyler hem de kurumlar için. Her gün öğreniyoruz öğrenmeliyiz de… Düşünsene sen bile dijital oldun ? kurumlarimizin da hizla satis&pazarlama planlarini,sureclerini buraya gore adapte etmesi şart
: Dun gerceklesen bir ik kongresinde yerli firmalarin sunumlarini ve vizyonlarinin ne oldugunu acı bir gerçek olarak gördük ve gelişim alanımız çok satis&pazarlamadan diger sureclere göre.. Bence her şeyden doğru pozisyona doğru kisilerle başlanmalı. Teoride, idealde olanla değil.
: Cok konustum galiba☺
: Gag demiyorsun?
: Gak!
: ?
: Konuşmak için buradayız. Herkes içini dökse, konuşsa her şey daha güzel olacak ?
: Pazarlama, büyük veri, markalar, tüketici, dijital… bunların hepsi aslında kaostan farksız. Temelde zihinleri birbirinden bağımsız insanlar var. Baş etmek için özel yöntemlerin var mı?
: Odaklanma
: IoT, Endüstri 4.0, Robotlar…
: O kadar çok şey var ki insanlar hangi birini takip edeceğim diyebilir, haklılar.
: Bilgi kirliliği de oluşturuyor tabi
: Blockchain, Fintech. Her gün yeni bir sistem, kavram..
: Benim yöntemim: “Odaklanma”
: Her şeye hakim olmak mümkün değil.
: Sen çok doğru söyledin. Bugun guru yarın cahil olabilirsin.
: Odaklanma beraberinde yalınlığı getirir, sadeliği.
: İsin temelini kaçırmamak gerek
: Ve isleri basit, yalın, odaklanarak yapmalı..
: Bu çok zor bir iş ama ünlü bir ressamın bir çocuk yalınlığında olabilmek icin tablolarını, kullanmadığı sol eliyle yapmayı yapmaya çalıştığını düşünün. Bazen denenmemiş yöntemleri denemek gerek
: Kurumlar yatay zengisleştirmeyle çalışanlarını uzmanlaştırmalı, odaklanmalarını sağlamalılar.
: Herseyi 1-2 kisinin takip etmesi mümkün degil çünkü.
: Ve en onemlisi zamanı çok iyi yönetmeli. Ben kendi adıma zamanı da planlı ve iyi yönettiğimi düşünüyorum.
: Dijital dünyada zaman yönetimi sorunsalı ? Formülü bulmuşsun ne mutlu sana ?
: Hızlı sorulara geçiyorum. Kemerlerini sıkı bağla ?
: Hazırım ve çok heyecanlıyım
: Kitap önerileri ile başlayalım
: Oo kitap çok severim?
: Hemen aklıma gelen, ben de iz bırakan kitapla başlıyorum.
: Çok hızlı bir dünyada yaşadığımız için zaman zaman yavaşlamak gerekir. Kemal Sayar Yavaşla.
: Her ne kadar ben inanmasam da İçinde bulunduğumuz dönemde herkes reçete, hap şeklinde çözümler aradığı için es geçmeyelim Küçük Ama Önemli Şeyler Tom Peters
: Hergun30saniye’de de zaman zaman yer verdigim
Çok beğendiğim bir kitap.. İş hayatında zihin oyunları Timotyh Gallwey
Koçlukla ilgilenenlere ve basit, yalınlık isteyenlere tavsiyemdir
: Tenis ve Federer hayranı olarak veee Başarının ancak çok çalışmayla geleceğinin canlı bir kanıtı ve efsanesi olan Federer-Galaksinin Yıldızları Serisi… Ezeli rakibiyle nasıl başa çıktı. Onunla savaşmak yerine varlığını kabul edip nasıl başarıya doğru yöneldi kendisini geliştirdi değiştirdi mutlaka okunmalı.
: Hergun30saniye dijital dünyanın cevizlik işlerinden. Bahsetmezsen olmaz, söz sende ?
: Kargacım şöyle; HerGun30saniye adında, kar amacı olmayan tamamıyla bilginin açık bir kaynak olarak yayılması amacıyla çok yeni olan sosyal bir platform oluşturdum.
Hali hazırda Satış, Pazarlama, Teknoloji ve iş etik değerleri konu başlıkları.
2 farklı konsept mevcut. 1.si video ile paylaşım, 2.si HerGun30saniye Günün Hedefi..
Günün Hedefi görsel bir içerik olarak daha çok hayatla insani değerlere yönelik.
#HerGun30saniye projesi, ticari endişeden uzak bir platform olarak bireylerin kişisel gelişimine katkıda bulunmayı amaçlıyor.
Zaman zaman TE’nin okuduğu bir kitaptaki damıtılmış bilgiyi paylaşırken bazen bir eğitimden, etkinlikten esinlenir veya TE’nin başına gelen bir deneyimi paylaşır.
Amacı; benim yaptığı hataları, kaçırdığı fırsatları başkalarının yaşamaması, aksine doğru yaptıklarını paylaşarak izleyicilerinin kendi yolculuklarında bir değer oluşturmak ve destek olma isteği.
Bu noktada özellikle belirtmeliyim ki; HerGun30saniye’nin amacı bir Youtuber olmak kesinlikle değil. Ürettiği tüm video içeriği açık bir kaynak olarak ilk önce Instagram ve Twitter’dan paylaşır. Belirli bir süre sonra Youtube’a arşivlenmesi için ekler.
Başlangıç aşamasındaki gidişatından memnunum.Tanıdık ,tanımadık birçok kişide olumlu geri bildirimler aldım.Başkaları için küçük sayılar olsa da benim hem mutlu edici hem de daha fazla içerik için motive edici. Bazı videoların( İki Sihirli Kelime -Teşekkür Ederim, Siz ne Düşünüyorsunuz) 4.000- 4.500 civarında izlenme , 30-35bin görüntülenme sayıları mevcut. Karşılığını buluyor umuyorum ki ilerleyen zamanda daha fazla bulacak. Amacım; dijital bir iz bırakmak.Nasıl olsa dijital ölümsüzlük çağındayız belki de bu röportaj da dahil 2075’te karşılığını devasa boyutta bulacak. Sen hayatta olacağın için Kargacım beni yad edersin artık ?
: Ömrümüz uzun, hafızamızda öyle 🙂
: En sık kullandığın sosyal medya kanalı
: Twitter ve Instagram
: Turgut Erkaynak’ın favori mobil uygulaması
: Buffer, Canva, Spark
: Favori rengin
: Mavi
: Gökyüzü rengi
: Favori şehrin
: Türkiye’de İstanbul
: Yurt dışında Roma
: Takip ettiğin ve edilmesini önerdiğin bloggerlar
: Yabancı olarak Jeff Bullas, Lilach Bullock
: Yerli olarak güncel, doğru yazanlar Haydar Özkömürcü, Hakan Akben ilk aklıma gelenler. Fundalina iyi.
: Bir portal gibi düşünürsek BrandMap’i içeriği, görselini, grafiğini beğeniyorum
: WhatsApp Röportajını nasıl buldun?
: Karga,çok teşekkur ederim röportaj için..Benim için çok heyecan verici ve farkli bir deneyim oldu..
: Röportaj yapılmasını tavsiye ettiğin isimler var mı?
: Hakan Akben olabilir.Pazarlama ,Dijital Pazarlama konusunda çok iyidir
: Dijital dünyanın değerli ismi Turgut Erkaynak, başarı işlerde olman ve yüksek motivasyonda kalman dileğiyle. Karga’yı unutma, cevizsiz kalma ?
: Estağfirullah. Çok teşekkür ederim Kargacım. Seni unutmak mümkün değil.. Communnity de oluşturalım mutlaka.. Çalışmaların harika gidiyor, başarılar dilerim