Bu sohbete gönderdiğiniz mesajlar ve yaptığınız aramalar artık uçtan uca şifrelemeyle korunmaktadır.

: Dijital dünyanın kargastik ve ödüllü isimlerinden Ahmet Beliktay ile karşılaştım ☺ Sorularım var, müsaitsen yazışalım mı?

: Merhaba Karga,
Çok havalı GAG oldu. Teşekkür ederim.

: Slack’ten vakit kalırsa, yazışırız ?

: Havayı severim ama gökyüzünde 🙂

: WhatsApp candır

: İş ile aile karışıyor bazen Kargacım ?

: Aile her şeyden değerli her zaman, neyse sorular da önemli başlıyorum

: Serüven nasıl başladı? Dijital ile nasıl tanıştığını anlatır mısın? Biz seni tanıyoruz ama kendi gözünden dinlemek istiyoruz ?

: Benim dijital ile tanışmam, internet kafelerin hayatımıza girmesi ile oldu. Ama sektöre girişim ise Aristolog.com isimli reklam ve sosyal medya odaklı blogu açmam ile başladı. Sonrasında Gram İstanbul isimli ajansta çalışmaya başlamam ise profesyonelliğe attığım ilk adım oldu. Sonrasında, ETİ, Sarar, df istanbul, promoqube ve AFİ ile sürdü gitti…?

: Ah internet kafeler ne günlerdi ama güzel bir sonuca varmış

: Tabii, Aristolog.com hakkında konuşmadan olmaz. 2 yıl çok güzel ilerlerdi, sonrasında neler oldu?

: Millet oyun oynarken cyber warrior isimli sitede merakımı giderirdim.

: Counter oynamadım diyorsun yani 🙂

: Aslında aristolog çok sevdiğim bir işti ve çok güzel temasları oldu. Şu anda aristolog’da önceden yazar olan 2 kişi ile AFİ’de çalışıyorum. Mükemmel bir network alanıydı benim için… Ancak ben iş dünyasına dalınca biraz trafiklerimiz azaldı. Askere gitmem ise, aristolog’a muazzam bir zarar verdi.
Aristolog benim çocuğum gibiydi Karga… Askere gidip geldiğim de çocuğum çok değişmişti ve artık ilerleyecek durumda değildi.
Bu sebepten durdurmaya karar verdik. Çok üzüldüğüm ve içimin cız ettiği bir iş…

: Açıkçası konuşurken bile bu konu hakkında çok üzülüyorum Kargacım

: Aristolog da 3 ödüllüdür bu arada 🙂

: Bu arada, Aristolog’un bana ve moderatörlere öğrettiği en önemli şey sanal organizasyon yönetimiydi.

: İlk göz ağrısı başkadır bir de bu işlerin sağladığı bağ başka çok iyi biliyorum

: belki bir gün yeninden neden olmasın

: Kesinlikle öyle,

: Karga da bir evladın sayılır ??

: sanal organizasyon yöntemini biraz açalım mı?

: Valla belki inanmazsın Karga’yı çok severim?
Eşime çok ilginç geliyor ?

: Ahaha bak demek önceden gelen bir bağ var aramızda

: Aristolog’un çok büyüdüğü zamanlarda. Çok fazla yazarımız (45 kişi) vardı. Türkiye’den yazarlarımız farklı yerlerdendi ve onları aristolog’da yazar olarak tutabilmemiz için sürekli MOKS(motivasyon oluştur katılım sağla) aktiviteleri yapmamız gerekiyordu. Takdir edersin ki, ücret ödemediğin insanlara, motivasyon ile ödeme yapman gerekiyor.
Motive etmekte en çok zorlandığımız kişi, Arap baharı zamanında Aristolog’un Arapça bölümünde yazan Ahmet Magdy adında bir yazarımız vardı. Onunla baya sıkıntı yaşıyorduk.

: Şu anda Aristolog kadar sevdiğim başka bir projeye başladım ama işler yoğunlaştığı için biraz durdurmak durumunda kaldık.
Havalimonu adı 🙂

: Evet gerçekten zor ama imkansız değil dijital iletişimin gücü önemli bazen hiç tanımadığım dostlarım oluyor mutluyum

: havalimonu mu 🙂 nedir biraz anlatsana

: havalimonu, havacılığın en ekşi versiyonu?
Havacılık genelde ciddi bir meslektir, kolay kolay şaka yapılmaz. Herkes birbirine bilgiçlik veya uzmanlık taslar. Anlamayan ve anlayanlar olarak iyiye ayrılır. Hayatta biraz böyle ya, acı ve tatlı…
Havalimonu ise bilgiçlik taslamıyor.? Havacılığın en ekşi hali olarak çalışıyor.
Hayali bir karakter olarak yayın yapıyor, havayolu şirketlerinin müşteri deneyimlerine dair sorular soruyor ve memnuniyet düzeyi ölçüyor.

: Bazen ise uçak şirketleri ile dalga geçiyor 🙂

: ilginçmiş tatlı geliyor kulağa peki havacılık ve sen nasıl bir bağlantı var merak edenler olmuştur?

: Sektöre ilk başladığım ajans olan Gram İstanbul’da Emirates markasının PR metinlerine destek veriyordum. Bu süreçte havacılık hakkında baya bilgi sahibi oldum. Ardından Türk Hava Yolları ile ilişkili birçokprojede bulundum. Tabi haliyle yavaş yavaş ilgim bu yöne kaydı ?

: iyi bir tecrübe gökyüzünü sevenleri ayrıca severim

: Konusu da gelmişken
Ödüllü bir dijitalcisin en son ödülünü birkaç gün önce aldın sanırım bahsedebilir misin?

: Bu sene baya ödül aldık 🙂
Son ödülü Hırvatistan’dan aldık. Türk hava yolları için yaptığımız Cappadocia Flow Motion filmimiz bu sene birçoködül aldı. İspanya’dan 4, Portekiz’den 2 ödül aldık.
Bu sene ödül beklediğimiz daha birçokprojemiz var. ?

: harika takipçiyiz ödüller emeğin güzel bir taçlanması değil mi

: Kesinlikle öyle, beni çok motive ediyor. kimi motive etmez ki?

: beni de eder ?? ilgi alaka da büyük ödül

: Peki, Dijitalin getirdiği rüzgarla markalar dünyasında neler değişti?

: Ajans tarafında olduğun için düşüncelerini merak ediyorum

: Abi dijital markalara “az bütçe ile çok erişim” imkanı verdi.

: Değişen en önemli şey bu oldu, bir de yeni mecra, yeni iletişim fırsatları sağladı markalara. Ama 2017 tam bir data yılı oldu. Yeni teknolojilerle markalar daha akılcı ve daha rahat hedeflemeli iletişimler yapabildi.

: Markaların bunun yeterince farkında mı peki

: Farkında ancak, pek çok markanın dijital iletişim departmanı hala offline beyinler tarafından yönetiliyor. Hal böyleyken de “her şey kriz olabiliyor, her şey fırsat”

: Bu departmanlara dijitalden anlayan profesyoneller gelmediği sürece, “dijital iletişim” hak ettiği düzeyde saygı görmeyecektir.

: Evet önemli bir sıkıntı dijitali anlamak

: anlamak konusunda haklısın, ancak pek çoğu anlamaktan ziyade “ucuzlaştırmak” tarafını seçiyor

: Ajans tarafında da sıkıntılar var mı maalesefherkes dijital medyacı

: sanki sosyal medya kullanmakla dijitalci olunuyor gibi bir algı da var maalesefpazarlama mantığını hala anlayamadılar

: Kargacım aslında, dijital pazarlama veya dijital iletişimi bütün olarak görmekten vazgeçmeliyiz.
Biri daha fazla teknolojiye alakalı, biri ise daha fazla iletişimin mecrası ile alakalı…

: hmm evet doğru

: Bizim ajansta böyle bir problem doğmaması için medya planlama ve teknoloji tarafını outsource ediyoruz. Çünkü gerçekten ikisi farklı şeyler dostum

: Çözüm bulmak önemli aslında tam da bunu merak ediyordum aslında
Dijital ajans ve marka iş birliği nasıl yürütülüyor.?

: Ajans ve marka sınırlarını nasıl çizmeli

: Ajanslar eczaneler gibidir. Hem ihtiyacı olan kişiyi kendisine bağımlı kılmalıdır, hem de ihtiyacını gidermelidir. Zaman zaman vitaminlerle de güçlendirmelidir…

: ??

: Sözleşmeler sınırları çiziyor Kargacım. Ama müşteriniz büyük bir müşteri değilse sözleşmeler sadece imzalanmış kağıtlar olarak kalıyor ?

: Keşke böyle olmasa

: Dijital İletişimde markaların en çok eksik kaldıkları hata yaptıkları noktalar nelerdir?

: Bence, bütçenin akıllıca harcanması konusunda yeterince akıllı bir biçimde davranmıyorlar. Yani aslında paralarını doğru bir biçimde harcamıyor.
Dijital’de her şeyin erken eskidiğini biliyoruz. Ancak, çok fazla da güncelleme yapmak “sürdürülebilir bir iletişimin” önüne geçiyor.

: Markaların dijital iletişimde bir kimlik oluşturmaları gerekiyor belki bunun da farkında olmaları lazım

: Haklısın

: 🙂

: Marka ajans ilişkisinde kreatif ajans, PR ajansı ve dijital ajans var mesela

: işbirlikliklerini markanın nasıl sağlaması gerekir

: dijital diğerlerine göre en yeni ve anlaşılmayan alan

: Ben genelde kreatif ajans ve dijital ajans tarafında destek oldum.

: Sinerji sağlayabildin mi?

: ??

: Ya aslında iyi bir interaktif pazarlama departmanına sahip her marka, bu ajansları bir orkestra şefi gibi yönetir.

: Sinerji önemli ama enerji emmemekte önemli?

: hahah güzel söz gölge etme diyorsun yeri gelince

: Aslında mevzu şu, müşteri bazen ajansını cesaretlendirmelidir. Bazen de yönlendirmelidir. Ama çok sık dövmemelidir. ?

: Markaları bir yana bırakıp çalışanlara gelelim o zaman dijital emekçilerine 🙂

: herkes sosyal medya uzmanı herkes dijital medyacı

: Peki sosyal medya uzmanı kimdir yani ekipte çalışacak kişileri hangi yeteneklere göre seçiyorsun?

: Biz son iki yılda çok hızlı büyüdük. Şu anda 25 farklı güzel insan ile çalışıyoruz. İlk aradığımız özellikler sırasıyla, karakter, yetenek ve tecrübe arıyoruz.

: Bu üç özelliğe sahip herkese kapımızı açıyoruz. Sektördeki pek çok ajans, çalışanlarını sömürüyor. Ama AFİ böyle bir yer değil, çok kuvvetli bir insan kaynakları planlamamız var. ?

: Mesela sosyal medya uzmanında beklentiniz nedir ?

: 🙂

: iş görev tanımı olarak

: ya da ne beklenmeli sence?

: Bizim ajansta öyle bir pozisyon yok ?

: Bizde bir hesap,
Account executive yönlendirir… sosyal medya metin yazarı, içerikleri yazar… Operasyon sorumlusu, içerik girişi yapar… analist rapor hazırlar… 🙂

: işte bu

: ?

: Ajans çalışanları, müşteriler ile geçirilen süreyi hafızalarında tutarlar. Yani aslında müşteri hafızası, ajansta değil, ilgilenen kişide toplanır. Bu sebepten bir müşterinin tüm hafızasını tek kişi üzerinde toplamak, hem çok yanlış, hem de çok büyük haksızlık…

: Vayy bunu sevdim

: ?

: Var mı soru kargacım

: Eğitimler veriyor konuşmalara katılıyorsun insanları en çok neyin farkında neyin değil?

: yoksa ceviz ikram edeyim. Sizin familya sever

: Var tabi olmaz mı

: ben de soru çok

: ceviz mi dedin

: dikkatimi dağıttın bak beni iyi tanıyorsun

: Öğrenciler: sektöre giriş kapısı arıyorlar.
Markalar: Dijital iletişimin formülünü istiyorlar ki, her iletişim ihtiyacına o formülü uygulasınlar.

: sektör profesyonelleri de uygulayabilecekleri bir teknoloji arıyorlar. 🙂

: haha herkes kısa yönden kar etmenin peşinde

: aynen

: İnsan zihni boşlukları doldurmayı sever kargacım. Hatta ilkokuldaki eğitim modellerinden birinde de boşluk doldurmaca vardır. Bunun nedeni en kolay öğrenme biçimlerinden biridir

: Ali ata bin

: bin ata ali

: bir şey elde etmek için de emek gerekiyor ama bak ben ceviz kırmak için neler yapıyorum

: uçarken atmalar vesaire hepsi senin tarzın

: ama arada insanların üstüne atmasan daha bomba olur 🙂

: kargaları neden seviyorsun

: bazıları hak ediyor ama ??

: Valla oldum olası kargaların gri renkli kostümlerini seviyorum. Bir de güzel ötmüyorsunuz ya, akılda kalıcılığını çok yüksek 🙂

: Bir de ortak zevklere sahibiz: ceviz

: Ceviz severler derneği kuralım

: Girişimci olmak isteyenlere ceviz gibi faydalı tavsiyelerin var mı?

: dur daha bir tanesi ile uğraşamıyoruz. İkincisini kurmayalım.

: Abi çok net söyleyeyim:
Azimle… duvarı delmiyor. Bu sebepten finansal gerekçeler ve yaratıcı olmayan şeylere kalkışmasınlar. Seri girişimcilik diye bir saçmalık var

: Seri girişimci ne lan ?
O olmazsa, bu olurcular mı?

: komik

: tamam dur, toparlıyorum.

: ahaha inşallah okuyanlar anlar bu bölümü 🙂

: Finansal disiplin,
Proje disiplini,
Planlama konularında disiplinli olmalarını tavsiye ederim

: Anlamayanlar yazsın :=)

: 🙂

: Seri girişimcilik iyiymiş ama

: hızlı sorularıma geçiyorum hazır mısın

: hayde sor

: Kitap önerilerin ?

: 10 Ölümcül Pazarlama Günahı – Kotler
Saatleri Ayarlama Ensitütüsü – Ahmet Hamdi Tanpınar (Abimmm)

: güzel

: En sevdiğin renk

: Kırmızı

: En sevdiğin şehir

: Bende iki tane var: Paris – Medine

: En sevdiğin emoji

: ?

: ??

: çok anlamlı

: En sevdiğin sosyal medya mecrası

: ?

: sorma benim de sıkıntım bu karga değil ki

: LinkedIn

: değerli bağlantılarıma diyorsun

: slideshare

: değdirmemeye çabalıyorum. 🙂

: Çocukken hayalindeki meslek neydi?

: Pilot olmak 🙂

:Dijital Karga’da konuk yazar olur musun?

: Söz vermeyi sevmiyorum. Ama geleceğe bakmayı çok seviyorum. Çünkü ne getireceğini bilemiyorsun dostum

: Yazarsan haber ver

: Gag derim 🙂

: WhatsApp röportajını nasıl buldun?

: Güzeldi valla verimli oldu. Ancak bunun sesli versiyonunu da yapmanızı tavsiye ederim. Görme engellileri yakalayan bir dijital pazarlama blogu rahatlıkla farklılaşabilir 🙂

: güzel öneri değerlendirelim

: Röportaj için önereceğin isimler var mı?

: Karga ile buluşsun diyeceğin

: Olursa seve seve haber ederim

: Teşekkür ederiz Ahmet Beliktay, sana Afi ile başarılı ve bol ödüllü projeler diliyorum cevizin bol olsun beni de unutma

: Ben teşekkür ederim kargacım, sayende güzel gakladık ???