Bu sohbete gönderdiğiniz mesajlar ve yaptığınız aramalar artık uçtan uca şifrelemeyle korunmaktadır.

: Online pazarlama kaynağı Pazarlamasyon ile dikkatleri üzerine çeken adam! Dijital dünyanın kargastik ismi Necip Murat. Seni çevrimiçi buldum, sorularım var ?Yazışalım mı?

: Selam karga! Teşekkür ederim, ne gibi sorular hazırladın??

: En iyi sorular bende ? En iyi yanıtları alamazsam cevizler yolda ?

: Necip Murat’ı bize özetler misin? Dijital dünyada serüvenin nasıl başladı?

: Tamam, o zaman seni 2010 yılına götüreyim. Her şey Eskişehir’de bir yurt odasında başladı. Üniversitede okuyan ve kendisini İstanbul’daki pazarlama dünyasına tanıtmak isteyen iki genç, Pazarlamasyon isminde bir blog oluşturdu. Yazdılar, yorum yaptılar, sabahlara kadar çalıştılar; sonrası malum?

: Ama oldu mu? Sen hemen Pazarlamasyon dedin daha sormadım. Gak.

: ? Benim doğuşum, onun doğuşu ile aynı aslında

: O iki genç devam ediyor mu?

: Bir bakıma evet, iki gençten birisi bendim. Diğeri de Ahmet Şenkaya. Tam zamanlı olmasa da, özellikle video çekimlerimizde hep yanımda?

: Pazarlamasyon sektörün beğeniyle takip ettiği bir blog ve Türkiye’de etkili işler yapıyor. Garip gelecek ama neden yapıyorsun?

: Çünkü içerik üretmeyi seviyorum. Toplum olarak az üreten, çok tüketen bir toplumuz. Birilerinin çıkıp içerik üretmesi gerekiyor ki, diğerleri okusun, izlesin, ilham alsın. Burada ben devreye giriyorum?

: En sevdiğin içeriği alalım caps gif video fark etmez ?

: Karga, en sevdiğim içerik, bir söz aslında. Benim Twitter sayfamın da kapağını süslüyor kendisi. Yolluyorum, bakalım beğenecek misin ?

: Tam bir pazarlamacı kapak sözü.

: Kargaların yaşam felsefesi kadar olmasa da bakış açısını sevdim.

: Türkiye’de pazarlama ve dijital birbiriyle dünyaya göre ne kadar bütün?

: Hiç değil. Dijitalciler gelenekseli, geleneksel pazarlamacılar dijitali, ajanslar müşteriyi, müşteri ajansları, sonra hepsi tüketiciyi anlamıyor?

: O zaman dünyaya göre Türkiye’de iletişim nasıl diye sorayım ?

: Pazarlamanın özünde iletişim yatıyor. Yukarıda bahsettiğim, hiçkimsenin birbirini anlamadığı senaryoyu göz önünde bulundurursam, çok iç açıcı şeyler söyleyemeyeceğim. Ama Kuvvetli olduğumuz yanlarımız var; güzel emek sömürüyor, güzel (ç)alıntılıyor, güzel ülkemin iletişimcisi, pazarlamacısı?

: Kırılacak çok ceviz var. Bu sorunların çözümü nedir sence? Geçenlerde İsmail Hakkı Polat hocama hızlı çözüm var mı dedim, demez olaydım ?

: Kıralım o cevizleri? Karga, bizler oyunun mikro oyuncularıyız, çözüm yok bence. Üzgünüm ama adapte olmamız gerekiyor ve oluyoruz.

: Sonra kendi kendimize ödül organizasyonları yapıp, kim saha çok çalmışsa, kim daha çok hakaret etmişse, kim daha leş iş yapmışsa onlara ödül veriyoruz

: Ben buna sektörel mastürbasyon diyorum

: Mikro başlayalım makro olalım. Kıralım kırdıralım. Biz kovalayalım onlar kaçsın. Kaçmayanı gagalayalım.

: Keşke öyle olabilsek?

: O zaman adapte olmuş modumla devam ediyorum ? Dijital pazarlama için en kritik nokta sence nedir? Sen yoğurdu nasıl yiyorsun?

: Benim işim dijital içerik üretmek. O yüzden benim için en kritik nokta hikayeleştirmek. Yoğurdu herkes gibi yememin bir değeri yok. Her ne kadar herkes gibi yediğim bir gerçek olsa da, bunu insanlara yansıtırken büyülü bir şekilde anlatmam gerekiyor ki farklılaşabileyim

: Sen nasıl yersin yoğurdu peki? ?

: Yoğurt yemem benim olayım ceviz ?

: O yüzden en farklı oluyorum desem ?

: İkisini karıştırdığın zaman harika olur, bence dene?

: İşte Necip Murat bakışı ??

: Uzmanlar, ajanslar ya da markalar en çok nerede hata yapıyor? O bakıştan bir de bu soruya cevap alalım.

: Bugün hep çalıştığım yerlerden soruyorsun. Hemen söyleyeyim, en çok hata yapılan konu; birbirimizi anlamamak. Marka ajansı brieflerken ajansı anlamıyor ve çok farklı şeyler bekliyor. Ajans markanın briefini alıp farklı dünyalara götürüyor. Oraya ceviz, fındık, üzüm ve Antep fıstığından bir yoğurt çıkıyor. Hadi yedir tüketicilere, yedirebilirsen!

: Halbuki sadece ceviz versen mevzu bitecek ?

: Çalıştığın yerlerden devam edelim. Marketing Meetup pazarlama ekosisteminde güçlü bir yer edindi, bunu nasıl başardınız?

: İyi içerik üreterek. İnsanlar artık PR kokan, “bu yıl mobilin yılı olacak” klişelerinden oluşan binlerce liralık etkinliklerden sıkıldılar. Onlar iyi içerik istiyorlar, biz de üretiyoruz✌

: İyi içerik hazırlamanın sırrı nedir? İçerik pazarlaması ile ilgili taktikler alalım ?

: Sana tek bir taktik vereceğim. İçeriği hazırlandığında kendine “Ya ben bu içeriği okuyan biri olsaydım, paylaşır mıydım?” Sorusunu sor. Yanıtın evetse o iş olmuştur

: Sektörde takip ettiğin, olmuş dediğin işler var mı?

: Vodafone’un Beşiktaş sponsorluğu kapsamındaki iletişimi çok beğeniyorum.

: Zamanında Doritos Akademi işi vardı bilirsin. O da tam olarak “olmuş” dediğim bir işti

: Hangi takımlısın?

: Hızlı sorulara geçişim hızlı oldu ?

: Kayserispor ?

: Fark ettim? yetişemiyorum

: Necip Murat hangi kitapları öneriyor?

: Homo sapiens 1 numara.

: Uğur batının tüm kitaplarını öneririm

: Bir de çocukluk kitabım; Alamut Kalesi?

: Favori sosyal medya mecran hangisi?

: Twitter, müptelasıyım.

: En sık kullandığın mobil uygulama?

: Instagram ve Feedly. Instagram goygoy, Feedly ise iş için ?

: Sosyal medyaya günlük ne kadar vakit ayırıyorsun?

: İşim gereği günümün neredeyse tamamını ayırıyorum. Gönül ister ki hep kitap okuyalım ama hayatımızın içerisine o kadar entegre oldu ki, anlatamam

: En sevdiğin renk?

: Sarı

: En sevdiğin şehir?

: Eskişehir

: En sevdiğin kelime?

: Günaydın

: En sevdiğin emoji?

: ?

: ?????????

: Çocukken hayalindeki meslek neydi?

: İtfaiyeci olmak isterdim hep

: Pazarlamacı adaylarına tavsiye ve uyarılarını alalım ?

: Teoride kalmasınlar, bol staj, bol okuma, bol deneyim her şeyi çözer. Ve herşeyden önemlisi, çok klişe ama, çok çalışsınlar ve yaptıkları işleri sevsinler

: WhatsApp röportajını nasıl buldun?

: Farklılık her zaman zenginliktir Karga! Bu iş de öyle. Son bölümlerde sana yetişmek için epey zorlansam da, gayet hoş bir sohbeti?

: Röportaj için önereceğin isimler var mı?

: Gak! Bana yetişmen zor. Kanatlarım var ?

: Bence Marketing Holmes ile yapmalısın

: Pazarlamanın kalbinde kalman, kargastik işlere devam etmen ve Karga’yı unutmaman dileğiyle. Bol cevizli işlerde görüşürüz ? ✋️

: Teşekkürler Karga, cevizli olsun, yoğurtlu olsun önemli değil. Mühim olan farklı olsun, yaratıcı olsun; tıpkı senin yaptığın röportaj serisi gibi, değer katsın! Kal sağlıcakla