Bu sohbete gönderdiğiniz mesajlar ve yaptığınız aramalar artık uçtan uca şifrelemeyle korunmaktadır.
: Merhaba dijital dünyanın tatlı kadını Fundalina. Sana sorularım var, WhatsApp Röportajı için müsait misin?
: Selam ? Müsaitim, ne güzel bir giriş bu ❤
: İçimden geldi. Enerji alıyorum ?
: Evet genel bir özetle başlayalım çok soru var. Öğretmenlikten, dijital medya iletişim danışmanlığına uzanan kariyer yolculuğunu dönüp baktığını zaman nasıl değerlendiriyorsun? İyi ki’lerin ve keşke’lerin nelerdir?
: Yaşasın öyleyse ? Şu an WhatsApp mesajlarım feci bu arada… Sorunu hemen yanıtlıyorum
: Sen yaz ben beklerim ?
: Benim mesleki geçiş sürecim bir B planının hayat bulması açıkçası. Zorunlu bir geçiş olmakla birlikte genel olarak hayatımdan memnunum. Bilişim Teknolojileri Öğretmeniyim, branşımın kaldırılmasının ardından zaten içerisinde bulunduğum sekte bilfiil geçmiş oldum. İyi ki teknoloji üzerine bir eğitim almışım ve öğrenciliği hiç bırakmamışım diyorum ?♀ bildiğiniz üzere günümüzde pek çok meslek ya dönüşüm içerisinde veya yavaş yavaş ortadan kalkıyor. Keşke Makine Mühendisi olsaydım veya Elektronik okusaydım dediğim olmuyor değil.
: Planlar senin için her zaman önemli değil mi??
: Hayatta her şey var, elbette hazırlıklı olmak lazım. Hep planlı ve programlı biri oldum, bu açıdan biraz sıkıcıyım fazla sürpriz sevmem
: Dönüşümü yakalamak da önemli. Zorunlu da olsa doğru okumalar yapmak planlarının başarılı olduğunu gösteriyor
: Peki günlük hayatta planlı olmak için özel bir takip sistemin var mı? Not defteri, takvim ya da benzeri kullandığın uygulamalar…
: Yaşayarak öğreniyoruz ve artık tüm konuşmalarımda bir B planı yapmanın gerekliliğini hatırlatıyor, bloglamak konusunda teşvik etmeye çalışıyorum. Dijital kimliklerimiz çok önemli. Gelecekte olabilecekleri tahmin etmek hem kolay hem zor. Sıkı bir takipçi olursanız, yaptığınız işe adanmışlık katarsanız geleceği koklayabiliyorsunuz.
Günlük hayatta ajandam oldukça karmaşık ve ani gelişen toplantılar olabiliyor. Önceden pek çok uygulamayı aynı anda kullanırdım artık daha seçiciyim ve uygulamaları yüklemeden önce koşulları çok didikliyorum. Google Takvim tüm cihazlarımla entegre çalıştığı için temel ajandam. Evdeki akıllı cihazları yönettiğim iki uygulama var. Çalışma masam ajanda ve not aldığım defterlerle dolu. Kaleme kağıda dokunmayı asla bırakmayacağım sanırım ?
: Kalem kağıt bir nesil için önemini korumaya devam edecek. Sonrasını bilemiyoruz. Gelecek için kaygılanıyor musun bazen, dijital gelecekten mesela.
: Hatta göndereyim ekranımı ?
: ahaha bu harika oldu 🙂
: Kişisel olarak kaygılanmıyorum kargacım çünkü zor bir süreç sonrası ayakta kalmayı başardım. Artık hayata karşı daha temkinliyim ama genel olarak evet kaygım var. Geçmişe dair mesleki deformasyonum fazla, empati yönüm güçlü ve gençler adına kaygı duyuyorum elbette. Keşke hepsine dokunabilsek, kendilerini geliştirmelerini ve öğrenciliği okulla birlikte bırakmamalarının bir gereklilik olduğunu anlatabilsek.
: Ah dijital yerliler ah
: Teknolojinin ve dijital dünyanın içine doğdukları için şanslılar ama şanssız oldukları kısımlar da yok değil
: Dijital dünyayı – sosyal mecraları alışkanlıkları ile kökten değiştirecekler gibi duruyor
: Evet ince bir çizgi var ve sanırım bu çizginin kalınlaşmasını sağlayan bilinç ve irade olacak
: o yüzden doğru ve kaliteli işlerin olmasını önemsiyorum
: Aslında tüm bu yaptıkların,,işlerin, şuana kadar söylediklerin seni şöyle tanımlamamı sağlıyor;PAYLAŞIMCI. Paylaşmayı sevdiğini ve önemsediğini hissediyorum bu duygu nereden geliyor sence? Çocukluğun da mı böyleydi?
: Doğru ve kaliteli işler daima ayakta kalacak evet
: Uzun yıllar öğretmenlik yapmış birinin dersliği olmayınca afallıyor. İlk blogum akademik idi, branşımla ilgili kazanımlarımı diğer meslektaşlarımın kullanımına açmıştım. Kişisel blogum ise toplumsal fayda gözeten, bilgimi – deneyimlerimi paylaştığım bir ortam ve hatta dersliğimin sınırlarını kaldırdığımı, öğretmeye devam ettiğimi söyleyebilirim. Hep paylaşımcı biri oldum
: çocukluğumdan beri bu böyle ☺
: öğretmenlik içine işlemiş ne güzel, sonrasının bu noktalara geleceğini düşündün mü?
: Türkiye’nin en önemli bloggerlarından birisin
: Yazma tutkusu ve istikrarla devam etmesi de başarının anahtarı oldu sanırım
: Doğru bir tanım evet ? bu içten geliyor. Hep çalışkan biri oldum ve kolay yılmam. İnsan sevdiği şeyi yapmalı çok genel bir söylemdir ama içtendir. Bloglama konusunda adımın geçmesi benim için mutluluk verici ve bu alanda yeni başlayanları – ilerlemek isteyenleri motive etmeye çalışıyorum. Klasik günlük tutmaya çok küçük yaşta başladım, evdeki günlüklerimi görseniz kaçabilirsiniz. Çalışmak üretkenlikle birleşince istikrarı beraberinde getirir.
: Güzel tavsiyeler var bu cümlelerin içinde, blogger olmak isteyenlere notlarını alsın
: Dijital Dünyanın içindesin kargalar gibi uçamıyorsun ama çat ordasın pat burdasın
: Gelin sizi ……. Götüreyim sloganın olmuş. Çok kargastik buluyorum.
: Ve son dönemde en çok etkilendiğin dijital gelişme nedir?
: ? vallahi ben bazı sloganlarıma bayılıyorum. Sloganlar konusunda ilham aldığım bir isim var. Dur paylaşayım kitaplarından birini, diğer soruna cevap vermek için 10 dakika mola alacağım çünkü kediler mama istiyor kargacım
: kitap tavsiyelerini alacaktım harika oldu bu ben de severim sloganları bak hemen gözüme çarptı
: tamamdır kedilere selam
: dijital gelişmelere geçmeden önce sevdiğin sloganlarından bir kuple alabilirim
: 🙂
: Bir nokia seven olarak Connecting People ? bence devrimsel
: Mama yemeze ölecek
: hiç öyle görünmüyor ama çok zarifmiş dijitalin en sevilen yüzü kediler yakında kargalara da pay çıkaracağım?
: kendime ait en sevdiklerim, gelin sizi… gözünüzden kaçmasın… yazımda bolca faydalina var… fayda görmeniz dileğiyle
: çok sevdiysen Luke’u alabilirsin ama çok iştahlı ve sokulgandır ? tüyleri fena dökülür
: faydalina da çok tatlı
: o benim sosyal mecralardaki en eski lakaplarımdan
: fayda odaklı olduğum için friendfeed zamanında bana faydalina derlerdi
: faydacı funda güzelmiş ??
: luke’un senden vazgeçeceğini sanmıyorum
: Kimseye satamadığımız için bize kaldı. Hiç anlaşamadığı diğer kedimiz Leia var. Ayrı odalarda yaşıyorlar ne yazık ki.
: Dijital gelişmelere gelince, siber güvenlik çok daha fazla önemsenmesi gereken bir konu. Son bir yıldır konuşuyoruz ancak hala önlem alan çok az… Dijital para keza öyle, dünya değişiyor. Fintechtime Dergisi için yazmaya başlayınca bu gündeme daha bir yakın durmaya başladım. Sosyal mecraların geleceğini ise gençler belirleyecek. Bu konuda yerinde tespitlerim var.
: tespitleri severim biraz bahsedelim mi?
: Fintechtime Dergisi’nde okuyabilir miyiz detayları
: Elbette okuyabilirsiniz. Ben Fintechtime’ın hem dijital letişim danışmanı, hem de köşe yazarıyım. Röportajlar da yapıyorum
: Bankacılık sektörü değişiyor, ödeme sistemleri keza öyle.
: takip edilsin o zaman
: siber güvenlik konusunda gelişmeler var gibi ama daha disiplinli çalışmalar lazım
: Mutlaka edilsin, ben kendimi güncellemeyi severim. Sınırlarımı genişletmemi sağladı.
: ama dijital paraya finans ve bankacılık için henüz adapte olamadık gibi
: Siber güvenlik konusunda yeni girişimler, yatırımlar ve Türkiye’ye gelen dünya devleri var.
: İşletmelerin en küçüğünde siber güvenlik önlemleri alınmalı, malum e-ticarete bayılıyoruz ama önlem alma yoksunuyuz.
: önemli konu dikkat çekiyorum
: Biraz saf bir cesaretimiz var (cüret demek istemedim)
: dijital paraya adaptasyon sürecindeyiz. Dönüşüm çok hızlı olacak, bankalar çalışmalarını hızlandırıyor. Hemen hemen tümü startup’ları yakın takipte ve gelişmelere açık.
: Bu ülkemiz adına sevindirici, belki hep biraz geriden takip ediyor görünüyoruz ama gelişmeleri merkezinde takip eden biri olarak ben atılan adımları mutlulukla karşılıyorum.
: Ödeme sistemleri çeşitlilik sunuyor ve dünya koşullarına uyum sağlamamızı kolaylaştıracaklar
: aynı zamanda güvenliği de sunuyorlar elbette
: güzel kargastik hareketler var gerçekten, bundan sonra daha başarılı gelişmeler olacağına inanıyorum ben de
: Peki, aynı zamanda Dijital Medya için danışmanlık veriyorsun Markalar ve Dijital Medya konusuna gelirsek bu bütünlüğü sağlamak markaları doğru yere ve işlere yönlendirmek zor oluyor mu?
: Kargastik hareketin olmadığı yerde bulunmamak lazım. Danışmanlık verdiğim alan çok geniş. Salt markalar değil yöneticiler de insanı çok zorluyor. Benim çalışma sistemim yine öğreticiliğimi korumak yönünde oluyor, hangi mecranın marka için doğru olduğunu – nasıl ilerleyeceğini – mecranın hangi ek fonksiyonlarını kullanması gerektiğini – verileri nasıl anlamlandırması gerektiğini bir sunu üzerinde geçiştirmiyor anlamalarını sağlıyorum. Empati ve gözlem gücümden faydalanıyorum. Gelişmeleri yakın takip ediyorum, kendimi daima kullanıcı yerine koyarak bu bütünlüğü sağlıyorum.
: Kargastik hareketler önemli
: bak bu çok iyi
: “kendimi daima kullanıcı yerine koyarak bu bütünlüğü sağlamak”.
: asıl mesele bu zaten bütün dijital ve sosyal medya uzmanları, danışmanları bunu düstur edinmeli altını çiziyorum
: tabii, yoksa projeler – nkampanyalar – hesaplar… aklına gelebilecek dijitalde yapılan hiçbir iş başarılı olmaz.
: Tam bu noktada önemli bir eksiği karşılayan bir kitap yazdın Küçük İşletmelere için Sosyal Medya adında bir kitabın da var. Kitap hakkında bilgiyi aşağıdaki videoda bulabilirler.
: Bu bir üçgen; bir tarafında gündemin getirdikleri, uyman gereken normlar, trendler var. Diğer tarafında marka olarak bu işleyişi görmelisin. Üçüncü bölüm ise kullanıcı – tüm bunları kararak yok haritası çıkıyor.
: Dijitalin dili markanın dili ve kullanıcı algısı Dijital Dünyanın bermudası ??
: Kitabı yazmaya nasıl karar verdin
: kesinlikle
: Siber güvenlik konuşurken de fark ettim dijitali dev markalar odaklı düşünmüyorsun kitabından bunu gösteriyor
: Küçük işletmeler benim özel ilgi alanım. Yıllar içerisinde dokunduğum fazlaca işletme oldu. Bu kitabı onlara ithaf ettim çünkü bu dünyaya mutlaka adım atmalı – cesaretli olmalılar. Ekonomik kalkınma onlar olmadan mümkün değil. Bazılarının öğrenmek için ne kadar çabaladığını gördüm ama bütçeleri yoktu. Oysa sosyal medya öğrenilebilir bir alan, yeter ki bu fırsatı sunun. Kitabı yazarken de toplumsal fayda yaratmaktan başka bir amacım olmadı. Okuyanlardan gelen güzel yorumlar beni çok mutlu ediyor. Mümkün olduğu kadar basit bir dille ve uygulama örnekleri ile anlatmaya çalıştım. Umarım öğrendiklerini işlerine yansıtabilirler.
: Faydalina bir iş olmuş KÜÇÜK İŞLETMELERE duyurulur sosyal medyanızı önemseyen biri var, bulunuz okuyunuz
: Eşimin size selamı var
: süpersiniz Hasan Bey’e bizden de selamlar
: fotoğraflarınla WhatsApp röportajına ayrı bir hava kattın Fundalina , Fotolina’yı da değerlendir lütfen
: ??
: ? ismim her bişeye uyuyor şekerim ahahahahahah videolina bile olur
: doğru çok uyumlusunuz efendim
: Oyun oynamayı da seviyorsun ve hatta seviyorsunuz sanırım aile boyu oyun tavsiyeleri alabilir miyiz sizden
: Eşimle bizi benzetiyorlar, oysa tek benzerliğimiz gözlerimiz bozuk ?
: enerjiniz benziyordur
: harika görünüyorsunuz
: Oyun hayatımızın vazgeçilmezi. Konsol oyunları seviyoruz. Eşim Star Wars Battlefront ve Fifa sever, ben God of War, Resident Evil serisiyle daha bir ilgiliyim. Uncharted, Last of us gibi oyunları birlikte oynuyoruz ?
: Teşekkür ederiz ?♀
: oyunlina ??
: Dijital Medya’da Kadınlar ile ilgili keyifli bir yazın var. Kadınların Sosyal Medya Alışkanlıkları peki sektör profesyonelleri olarak kadınları nasıl değerlendirirsiniz. Sayıları yeterli mi? Başarılılar mı?
: ahahahahaha benden çok yaşıyacaksın
: ömrümüz uzundur Fundalina ama sana çook uzun ömürler dilerim
: ?? çok tatlısın… Soruna gelirsek, kadınların odağında kurguladığım çok fazla kampanya var. Türkiye’de sosyal medya dediğinde kadınların gücü asla yadsınamaz. Çok büyük bir güçler, havayı koklamak konusunda kadın olduğum için kendimi çok şanslı hissediyorum. Marka takibi konusunda, markaları destekleyici paylaşım yapma konusunda bonkörler. Öte yandan markaları ipe götürecek kadar etkililer. Yenilikleri x bir mecra duyurur ama kadınlar bu yenilikleri alır trend hale getirir. Digital Age dergisine yazdığım yazıda 1.300 küsür kadın üzerinde gerçekleşen anketi yorumlama şansı buldum. Elbette ülke genelini yansıtan bir sonuç değil ama verdikleri yanıtlar ve elde edilen sonuç oldukça etkileyici. Sayılarını yeterli buluyorum ancak yeni gelecek nesil konusunda acil önlem alınması gerektiği kanısındayım. Size Nutella’yı hatırlatmak isterim. Sosyal medyada Nutella ve palm yağı ile ilgili olarak kadınların gösterdiği tepki malum. Nutella kriz yönetimi için yine kadınları kullandı, etkilerini hala takipteyim. Bunun doğru veya yanlış oluşu tartışılır, ancak kadınların etkisi konusunda önemli bir örnektir.
: Markaların kulağına küpe olsun bu notlar…. Kadınlar her zaman etkilidir ?
: Dijital Medyada kadın bloggerlar, danışmanlar, fenomenler ne durumda sence? Dijital Medyayı mesleki olarak tercih ediyorlar mı
: Kanaat önderi ve yaratıcı içerik üreticisi kadınlarla sağlam bir bağ kurmazsanız işiniz çok zor. Kadınların empati üzerine bir dünyası var. Kendine yakın gördükleri kullanıcıları takibe alıyor ve ilham veren paylaşımlarına ilgi gösteriyorlar. Sosyal medyada ünlü – ünsüz farkı ise neredeyse kalktı. Daha az takipçisi olan kullanıcıların etkileşimi çok daha iyi. Bence şu anda meslek olarak tercih etmiyorlar ama önemsenmek – beğenilmek hoşlarına gidiyor. Şu aralar daha çok önemsedikleri sahte takipçi – beğeni – izleme konusu. Çoğu bundan yakınıyor ve haklılar. Bir profesyonel olduğunuzda bu hileleri anlamanız kolay. Moda, kozmetik, mutfak, çocuk konularında ezici bir liderlikleri var. Marka olarak işbirliğine gitmezseniz işiniz zor. Fenomen olarak sıyrılan kadınlar elbette var ama rakipleri ve benzerleri çok fazla. Kalıcı bir başarı olacak mı, bekleyip göreceğiz.
: Sahte takipçi meselesi her alanda sıkıntı ama gerçeklik kendini hemen belli ediyor biraz dikkatli bakmak lazım
: Hızlı sorularımıza geçiyoruz Fundalina uçuşa hazır mısın ??
: geçelim ?
: En sevdiğin sosyal medya mecrası hangisi?
: Twitter
: Neden Twitter ?
: Bloguma en fazla katkısı olan, gündemi takip edebildiğim – kendi gündemimi yaratabildiğim dinamik bir yapısı olduğu ve ticari kaygı güttüğünü gözüme sokmadığı için
: ?
: En sevdiğin kelime?
: Zor soru şahane olsun
: evet zor sorudur
: Emojilerle aran çok iyi
: süper ?
: kullanım tarzını sevdim bu soru tam sana göre En sevdiğin emoji
: duyguları ifade etmenin eşsiz bir yolu, evrensel yeni bir dil
: iyi bir kullanıcı için bu da zor oldu sanırım seçemedin cevap gecikti ?
: ?
: bunu nerden buldun
: yok yahu annemle yazışıyorum bir yandan ?
: ?????
: he tamam o zaman emojilina sevdim bu emojiyi değişik oldu
: çocukluk süper kahramanım mandrakeyi hatırlatıyor
: En sevdiğin renk?
: beyaz
: emoji dünyamıza açılım getirdin
: karga yok ama işte fundalina
: üzgünüm
: Haklısın Karga yok ama kartal var 🦅
: En sevdiğin şehir
: İzmir ve Bursa
: eşit seviyorum
: Emojisi yok ama dijitali var bizim farkımız da bu Dijital Karga
: kargadan ve maymundan korkarım bu arada
: artık seviyorsun ama değil mi?
: ❤
: ??
: En son okuduğun kitap ve tavsiyelerin bir tane aldık zaten
: seviyorum tabii, bilgeliğine söz yok ama hayatta kalmak için çok acımasız davranır kargalar. Çoklu kitap okurum, dur sana fotoğraflarını çekeyim
: Dijital Karga bambaşka sen bizi takip et seversin
: fotolina bekliyorum
: Ooo okuma masası, notlar. İyi bir okursun, belli
: önümüzdeki dönemler için projelerin var mı? İlk defa dijital kargada diyebileceğimiz işler bilgiler heyecanlı bişiler
: Olmaz mı, ajandamı göndermemi ister misin? Haziran’a kadar dolu… Yeni kitabım hazır, ne zaman yayınlanır net değil. İşlerimi büyütme çabam var. Çok uzun dönem projelerimden bahsedip, sıkmayayım sizi
: izleyelim görelim o zaman
: WhatsApp röportajını nasıl buldun?
: Çok keyifliydi, ben uzun yazmayı seviyorum diye fasikül haline geldi. Aslında eğlenceli biriyimdir ?
: teşekkür ederim, sizinle yazışmak güzeldi
: faydalina ve kargastik bir röportaj oldu fotoğraflarınla renklendirdin tespitlerinle bilgilendirdin çok mutlu oldum ben hiç gak guk yapmadım farkındaysan ??
: Röportaj için önereceğin refere edeceğin isimler var mı?
: Tabii twitter’dan erişebileceğin blog yazarlarını önereyim @banutozluyurt @yesimmutlu71 @evrengunlugu @sabrikustur
: ay sana gak guk yaptırmadıysam ne mutlu, birlikte ☕ içelim.
: çok çok güzel olur
: sana faydalı paylaşımlar başarılı projeler ve mutlu bir hayat diliyorum eşinle, kedilerinle, sevdiklerinle takipçilerinle beni de unutma
: teşekkür ederim ? seni nasıl unuturum
: ? ??