Dijital dünyada yer edinenlere ve tüm sosyal medyacılara merhaba. Sosyal medya günlükleri adlı yazı dizimiz kaldığı yerden devam ediyor. Bu sosyal medyacılar neler yapıyor? sorusuna verdiğimiz cevaplardan oluşan yazılarımızın üçüncüsünde iş ilanları ana konumuz oldu.
Evet, bir sosyal medya uzmanısınız. Biliyoruz. Ve diyelim iş arıyorsunuz. Kariyer sitelerinde, beğeniyle takip ettiğiniz markaların Facebook İK sayfalarında “Sosyal Medya Uzmanı Arıyoruz” ilanlarını görüyoruz. Aslında hiç bir ilan başlığı bu kadar şeffaf değil. Her ilanda mutlaka değişik bir metin ve aşağı yukarı 10-15 kritik maddeyle karşılaşıyoruz. Grafik bilsin ama metinleri de yazsın. Bulunduğumuz sektöre aşina olsun ve yurt dışındaki yabancı kaynakları takip edebilsin. Grafik bilgisi Photoshop ile sınırlı kalmasın. Illustrator, InDesign filan da bilse fena olmaz.
Böylece, sosyal medya iş ilanları her görenin dikkatini çekiyor, paylaşılıyor. İlanlar birer sosyal medya içeriğine dönüşüyor desek yanlış da olmaz hani. Öyle ilginç ilanlar hazırlanıyor ki hangisine başvurayım diye heyecanlanıyor insan. Evet, yapılan iş önemli, kurumunuzu dijital mecralarda temsil edeceğiz. Marka imajınızı güçlendireceğiz. Sizi hedef kitlenizle buluşturacağız. Hatta iletişim süreçlerinizde karar etkisi oluşturacağız. Bu değerli ekip arkadaşının bulunması için nasıl ilanlar veriliyor hep beraber bir bakalım.
Doğan TV Holding, iş ilanı ile ön eleme yapmış. Bu ilanda hata var diyorlar ve bulanlar buyursun. Bu mini değerlendirmeden sonra nelerle karşılaşacağız bilinmez. Ama ön koşul olarak dijital pazarlamacının imla bilgisinin ve görsel tekniğinin iyi olmasını bekliyor. Aslından ilanın ilginç kısmı aradıkları sosyal medya uzmanı değil dijital pazarlama uzmanı. Belki pazarlamacı/satış sorumlusu aldıklarınızda da diksiyon sertifikası istiyorlar. Yani işin özeti sevgili dijital pazarlama uzmanı SEO, SEM, SMM, Affiliate Marketing, E-Mail Marketing meziyetlerinden önce TDK’dan haber ver.
Bu ilana ne dersiniz? Mesajlar sempatik verilmiş gibi. Ama derinliği dipsiz bir kuyudan farksız. Hadi engagement bilmeyen sosyal medya uzmanı olmamalı tamam. Telefonu başucunda uyuyan ifadesinden ne çıkaralım? Mesaisiz çalışma olabilir mi? De da ayrımı klişe oldu ama doğal deyip geçiyoruz. Mesleki tecrübe de kıvamında beklenti. Ailemizi neden karıştırdık işin içine, sempatik mi olmaya çalışıyorsun! Translate kısmına saygı duyuyoruz. Photoshop yaklaşımını da tatlı buluyoruz.
Şimdi üzerine fazla yük ve beklenti olduğunu düşünen sosyal medya uzmanı bu ilanı gördüğünde bu kadar da değil canım diyecektir. Görseldeki sorulara pek çok kişi evet evet evet demiş olabilir. Herkes sosyal medyacı oldu serzenişine bir kinaye gibi başlıyor. İkinci bölümde kalın ve ayrı olarak yazılan yönlendirici metinle beraber işin aslını öğreniyorsunuz.
Çok çalışmalıyız çok öyle kolay değil sosyal medya uzmanı olmak.
Oldukça makul ve masum duruyor. Fotoğrafçılık küçük bir şok yaşatsa da tercihen olduğu için mazur görebiliriz.
İşte sevimli bir sosyal medya uzmanı iş ilanı ama mazide kalmış maalesef, detaylarını göremedik. Olsun daha iyi. Detaylarda bu kadar sevimli durmuyor olabilirdi.
Özetle, iş ilanları bunlar ve daha nelerle karşılaştık bir bilseniz kargalar bile şaşırdı. İşimizi severek yapıyoruz. Kendimizi geliştirmek ve beklentileri karşılamak için çalışıyoruz. Teknolojinin ve dijitalin sürekli yenilenmek zorunda kalan insanlar tarafından yönetildiğini unutmayın. Markanızı en az sizin kadar düşünüyorsa bir sosyal medya uzmanı her detaya önem verecektir. Yeter ki detaylarla boğmayın, detaylarda boğulmayın. Bize hepsini yapabiliyoruz demek zorunda bırakmayın. Dijital pazarlama ve sosyal medya beklentileriniz var ise iki ayrı kişiyi görevlendirin mesela. Sevgili sosyal medyacı sen de iyi derecede İngilizce konuş ve Türkçeye hakim ol, lütfen!
Kargaların şaşırmayacağı iş ilanları görmek üzere. Ceviziniz bol olsun.