Dijital dünyanın kazanç konusunda kargastik sitesi YouTube uzun bir süre önce partnerlik programını tüm kullanıcılarına açmıştı. Dijital dünya için önemli bir gelişmeydi. Video içerik üreticilerinin kullanıcı ayırt etmeksizin para kazanması anlamına geliyordu. Atılan bu adımla beraber geldiğimiz noktada bugün YouTube bir sosyal medya devi ve dijital mecralar içerisinde en büyük video platformu oldu. Tabii mecra dijital olunca suistimale ve telif ihlallerine de açık oluyor.
Kullanıcılar sahte hesaplar açıp kendilerine ait olmayan videoları yükleyerek görüntülenme sağlıyorlardı. İçerikler kendilerine ait olmamasına rağmen ödeme alabiliyorlardı. Telif ihlalinin gerçekleştiği bu noktada en çok etkilenenler müzik ve sinema alanında yer alan şirketlerdi. YouTube bu durum karşısında yeni bir adım atıyor.
Yeni iş ortaklığı programını duyuran YouTube, yaptığı güncellemeler ile bir kanala görüntülenme sayısı 10,000‘e ulaşmadan ödeme yapmayacak. Video platformu, bir kanalın yasal içerikler üretip üretmediğini de tespit etmeyi amaçlamakta. YouTube doğru bir adım attı mı ilerleyen zamanlarda göreceğiz. Ama bir gerçek var 10.000 görüntülenmeyi elde etmek zor bir baraj değil.
Video platformu, bu hamle ile bağımsız içerikler üreten kanalların da kendilerini ön plana çıkarmalarını hedefliyor. Herhangi bir kanal toplam görüntülenmede 10,000’e ulaştığı zaman YouTube, kanalı inceleyerek kendi ilkelerine ve şartlarına uygun olup olmadığını değerlendirecek. Eğer söz konusu kanal, YouTube’un politikasına ters düşen herhangi bir şey barındırmıyorsa, o zaman o kanal YPP(YouTube Partner Program)‘ye dahil olacak ve gerekli ödemeler bu sürecin ardından sağlanacak.