Web Sitenize Daha Fazla Trafik Çekmeye Yarayacak 7 Dijital Araç

web-site-trafik

  • Milyonlarca web sitesi istediğiniz saatte çevrim içi olarak kullanılabilir.
  • Bu sitelerin tümü sizin direkt rakibiniz olmasa da potansiyel kullanıcıların dikkatini çekebilecek uzaklıktadırlar.
  • Kullanıcıları sayfanıza çekmek ve onları sayfanızda tutmak istiyorsanız, kullanıcılara bir iki çekici başlıktan daha fazlasını sunmanız gerekiyor.
  • Dijital araçlar, sitenize yeni ziyaretçiler getirmenin ve sayfanızı sık kullanılanlara eklemelerini sağlamanın bir yoludur.

Merkle‘nin 1.500’den fazla Amerikalı tüketicinin yakın tarihli “Sadakat Barometresi Raporu” na göre, insanların yaklaşık yüzde 77’si ücretsiz ürün veya hizmet istiyor. Sitenize dijital araçlar ekleyerek ücretsiz bir şey sunmak, markanızı tüm dünyaya ulaştırmanın bir yoludur. İnsanlar sunduğunuz ürün veya hizmete ihtiyaç duyduklarında, ilk başvuracakları site, sizin siteniz olacaktır.

Yüzlerce farklı araç mevcut olsa da, bazıları diğerlerinden daha kullanışlı ve yararlıdır. İşte sizi hedef kitlenize ulaştıracak ve sitenizi tıklanacak kaynağa dönüştürecek yedi araç.

1. Ücretsiz Bültenler

Ziyaret ettiğiniz hemen hemen her web sitesinin ücretsiz bir bülteni ve kaydolmanız için küçük kıyaklar yapmasının bir nedeni var. Eğer kullanıcıyla bir daha bağlantı kuramazsanız, sitenize çok sayıda tık almanızın değeri kalmaz. Sitenize girenleri posta listenize kaydolmaya ikna edebiliyorsanız, kişi ile doğrudan temasınız vardır bu şekilde onlara ürünlerinizi pazarlamaya devam edebilir ve zaman içinde başka eğlenceli dijital araçlar sunabilirsiniz.

Sitenize, e-posta ve ad kadar basit bir şey gerektiren bir kayıt formu ekleyin. Ardından, ücretsiz bir rehber, kurs veya e-kitap teklif edin. Sitenizle gerçekten ilgilenenlerin kaydolma olasılığı yüksektir.

2. Canlı Sohbet

Müşteriler 21. yüzyılda şirketlere güvenmekte zorlanıyorlar. Güvenlerini kazanmanın bir yolu, sorular ve endişelerle sizinle iletişim kurmanın ne kadar kolay olduğunu göstermektir.

Web sitenize canlı sohbet özelliği eklemek, bu tür güven sorunu yaşayan kişileri soru sormanın kolay yollarıyla çekecektir. İyi eğitimli temsilcilerle canlı sohbeti gerçekleştirin ve satış trafiğinizin yükselişini izleyin. e-Ticaret siteleri özellikle canlı sohbetin verdiği güvenden faydalanırlar.

3. Hesap Makineleri

Değişken maliyetlerle herhangi bir ürün veya hizmet sunuyorsanız, çevrim içi hesap makinesi site ziyaretçileriniz için paha biçilmez bir araçtır.

Hesap makineleri, kullanıcıların ne kadar ev alabileceklerini veya gelirlerinin bir evin fiyatına yetip yetmeyeceğini öğrenebileceği emlak sektöründe satışları artırmak için özellikle iyi tıklama getirir. 

Hatta kitlenizin ihtiyaçlarını karşılamak üzere farklı değişkenlerin de hesaplanabileceği hesap makinesi de sunabilirsiniz.

4. Sosyal Medya Entegrasyonları

2021 yılına kadar tahmini 3,1 milyar insan sosyal medyayı kullanacak. Sosyal medya kullanımı şu anda dünya çapında %45’tir. ABD ve Avrupa’daki gelişmiş ülkelerde bu oran çok daha yüksektir. Web sitenize sosyal medya kanallarını da dahil ederseniz, sosyal medyanın ve internet sitenizin entegrasyonuyla birlikte daha fazla insanı sitenize çekebilirsiniz. Örneğin, site ziyaretçilerine ürünleri veya makaleleri sosyal ağlarında paylaşmaları için kolay bir yol sunun. Facebook veya Twitter özet akışlarınızı sitenizin kenar çubuğuna entegre edin.

5. Oyunlar

Siteniz gençlere hitap ediyor mu? İlginç bir oyun eklemek, ulaşmayı umduğunuz yaş aralığını sitenize çekebilirsiniz. Başkalarıyla bağlantı kurmalarına izin veren bir şey arayın.

Rol yapma oyunları (RPG’ler) popülerdir. Çekmek istediğiniz kullanıcı türünü, yaş aralığını düşünün ve sizin için doğru hamle olup olmadığına karar verin. Oyunlar sitenizi sürdürme  kaynaklarınıza zararda da bulunabilir, bu yüzden bunları sitenize eklemenin artılarını ve eksilerini tartın.

6. Medya Galerileri

Fotoğraf ve video medya galerileri, markanızın sunduğu ürünleri ve hizmetleri vurgulamak için mükemmel bir yoldur. Bu sizlere ne yaptığınızı gösterme şansı verir.

Ek bir avantaj olarak, Google’daki resim özelliğini kullanınların da sitenize tıklamalarını sağlayacaksınız. Ayrıca, fotoğraf açısından zengin yayınları sosyal ağlarda paylaşmanın yerleşik bir yolu da olacaktır.

7. Video Yerleştirmeleri

Videolar ilgi çekme konusunda önemlidirler. Twitter’a göre, videolu tweetler, olmayanların aksine 10 kat daha fazla tık alıyor. Kullanıcılar videolara yanıt verir, bu nedenle sitenizin tasarımına bazı eğitici veya eğlenceli klipler yerleştirmek izleyicileri çekecek ve sayfanızda tutacaktır. Önemli husus ise, bu tür videoların işletmenizle ilgili olduğundan emin olmaktır.

Yaratıcı olun

Hedef kitlenize yardımcı olma olasılığı en yüksek olan özellikleri bulun. Zihninizde tipik müşterilerinizi temsil eden bir kişi oluşturun ve kendinizi bu kişinin yerine koyun. Hangi araçları en faydalı bulursunuz?

Ayrıca mevcut müşterilerinize anketlerle sitenizde en çok hangi dijital araçları görmek istediklerini sorabilirsiniz. Biraz yaratıcılıkla, dikkat çekecek ve sizinki gibi diğer işletmelerden öne çıkmak için benzersiz yollar bulacaksınız.


İlginizi Çekebilir

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Fill out this field
Fill out this field
Lütfen geçerli bir e-posta adresi yazın.
You need to agree with the terms to proceed

Sonraki yazı
Satışları Artırmak İçin İş Zekası Verilerini Kullanmanın 5 Yolu
Önceki yazı
Sosyal Medya Pazarlamasında Müşteri Profili Nasıl Oluşturulur?