Satışları Artırmak İçin İş Zekası Verilerini Kullanmanın 5 Yolu

is-zekasi

  • İş Zekası (Business Intelligence, BI), şirketlerin daha iyi başarı için bazı gelişmiş tahminler yapmalarına ve iş uygulamalarında ayarlamalar yapmalarına olanak tanır.
  • Bilgisayarlar daha akıllı hale geldi ve artık daha önce hiç olmadığı kadar büyük veritabanlarında akıl yürütme ve sıralama yapabiliyorlar.
  • Bununla birlikte, tüm bu verilerin parmaklarınızın ucunda olması bazen biraz bunaltıcı olabilir.
  • Hayal edebileceğiniz herhangi bir konu hakkında rapor oluşturma olasılığınız olduğunu düşünün, bu işinize tam olarak nasıl fayda sağlar?

2.865 İş Zekası (BI) uzmanının yaptığı bir ankette, araştırmacılar 2020 için BI’daki en büyük trendlerden birinin IoT (Nesnelerin İnterneti) ile entegre olduğunu keşfettiler. Giderek daha fazla cihaz ve program internete bağlandıkça ve bağlantılar daha hızlı ve daha güvenilir hale geldikçe, rakiplerinizin BI verilerine girmelerini bekleyin.

Sektörünüzde en iyi şirket olmak ve bunu korumak istiyorsanız, ulaşabileceğiniz tüm verileri almayı ve işinizin büyümesine yardımcı olacak şekilde akıllıca kullanmayı öğrenmelisiniz. Kendi satışlarınızı artırın ve aşağıdaki beş şekilde rekabet gücünüzü koruyun.

1. Mevcut Müşterilerinize İş Zekası ile Satın

mevcut-musteri

Mevcut müşteriniz, yeni bir müşteriden daha çok değerlidir. Çünkü onun kalbini zaten kazandınız, bu yüzden bir maliyetiniz yok ve bu müşterinin tekrar satın alma ve daha fazla para harcama olasılığı daha yüksektir.

Verileri, satın alma alışkanlıklarını anlamak ve yaşadıkları sorunları öğrenmek için kullanın. Sorunları çözmek için çok çalışın bu müşterinin size güvenmeye başlamasına ve daha hacimli siparişler vermeye yöneltecektir.

Bain & Company adlı firmanın yaptığı araştırmada, sahip olduğunuz müşteriyi elde tutma oranlarını sadece yüzde beş artırılmasının kârı yüzde 95 oranında artırdığını ortaya koydu. Kârınız yüksek olmasa bile, sahip olduğunuz müşterileri korumaya yönelik çabalarınız, şirket kârlarında iyileşme sağlayacaktır.

2. Satış Bölgesi Eşleştirmesini Kullanın

Mevcut satış kategorilerinin markanız için işe yarayıp yaramadığını anlamak için işletme haritalama yazılımını kullanın. Şu anda kapsadığınız bölgelere bakarak başlayın ve henüz dokunmadığınız bölgeleri görün. Satış bölgesi haritası, satışçıların bölgeleri bölmesine ve bir pazarın tüm noktalarını yeterince kapsamasına olanak tanır.

- Haritalama yazılımını rakiplerinizin kapsamını görmek için kullanabilir ve sahip olmadıkları alanlarda rekabet etmenin en iyi yollarını bularak avantaj elde edebilirsiniz.

3. En İyi ve Yeni Ürünleri Bulmak

Veriler için aklınıza gelmeyecek bir diğer kullanım ise, dönemsel satışlara bakmak ve gelecekteki popüler ürünler hakkında daha doğru tahminler yapmaktır. Örneğin, her baharda aynı kategorideki ürünlerden çok miktarda satıyorsanız, kategorideki yeni bir ürünün de iyi satılacağı anlamına gelir.

Yeni ürünlerin kazandıracağı bir diğer fayda ise, neyin iyi performans gösterip göstermediğini de göreceksiniz. Yavaş hareket eden kategorilerde çok fazla ürün satın almaktan kaçının.

4. Envanteri Yönetin

envanter-yonetimi-is-zekasi

Büyük veriler, envanterinizi daha akıllıca yönetmenize yardımcı olabilir ve bu da satış gücünüze güç katacaktır. Müşterilerinin istediği her zaman stoklarınızda olacak, bu sayede bekleme süreleri ortadan kalkacak, depoda daha fazla stok birikmeyecek ve nakit akışı sorunları olmayacak. Zaman içinde şirket satış verilerindeki kalıpları izleyin ve elde ettiğiniz sonuçları mevcut envanterinizle karşılaştırın.

Satış görevlileri veritabanına erişebilir ve yaklaşan siparişler hakkında notlar alabilir, bu da stok azaldığında otomatik siparişi tetiklemeye yardımcı olur.

Daha gelişmiş sistemler, bazı uygulamalarla entegre olur. Böylece saha ekibiniz sipariş verebilir ve depoda mevcut olanı anında güncelleyebilir. Ayrıca, şirket gelir verilerini ve hangi müşterilerin en iyi alıcı olduğunuzu görebilirsiniz, böylece onların ihtiyaçlarına cevap verebilirsiniz.

5. Teklifleri İş Zekası ile Kişiselleştirin

İş Zekası programları, müşteri satın alma alışkanlıklarını ve geçmiş satışları izlemenize olanak tanır. Zamanla, her müşterinin özel gereksinimlerinin daha iyi bir resmini elde edersiniz, bu da satış tekliflerini kişiselleştirmenize ve doğru zamanda iletişim halinde kalmanıza olanak tanır. Her müşteriye belirli bir ürün sipariş etmeleri gerekip gerekmediğini soran bir e-posta veya metin hatırlatıcısı gibi işlemlerinizin bazıları otomatikleştirilebilir.

İş Zekası haricinde, kişisel dokunuşlar daha iyi bir müşteri deneyimi yaşatacaktır.

Verileri analiz edin ve düzenli bir siparişi kaçırdıkları veya bir süre sipariş etmedikleri konusunda bilgilendirildiyseniz, müşteriyle direkt iletişim kurun.

Önünüzdeki tüm raporlarla şunu diyebilirsiniz, “Genellikle üç ayda bir 100 oyuncak sipariş ettiğinizi ama bir süredir sipariş etmediğinizi görüyorum. Sizlerle direkt iletişime geçmek ve sipariş vermek isteyip istemediğinizi kontrol ederek herhangi bir problem olup olmadığını sormak istedim.”

Büyük Veri Satış İpuçları

buyuk-veri-is-zekasi

Satış departmanınızı geliştirmek söz konusu olduğunda, akıllı raporlara dönüştürülen büyük veriler size avantaj sağlayacaktır.

Teknolojideki değişikliklere açık olun ve daha ayrıntılı raporlara erişin. Bilgisayarlar insanlar gibi mantık yürütmeyi öğrendikçe ve daha fazla veri elde edildikçe, önümüzdeki birkaç yıl içinde iş zekası için daha fazla otomasyon ve kolaylık bekleyebilirsiniz.

İlginizi Çekebilir

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Fill out this field
Fill out this field
Lütfen geçerli bir e-posta adresi yazın.
You need to agree with the terms to proceed

Sonraki yazı
Başarılı Bir Podcast Serisi Başlatmak için 7 İpucu
Önceki yazı
Web Sitenize Daha Fazla Trafik Çekmeye Yarayacak 7 Dijital Araç