Sosyal Medyada Sık Yapılan Hatalar

Sosyal medyada olmadığınız konuşulmadığınız anlamına gelmez. Herhangi bir değere sahip olmanız biri ya da birileri tarafından konuşulmanız için yeterlidir.

Sosyal medyada sahip olduğunuz ve zaten muhtemelen aktif kullanıcılar tarafından oluşturulmul içeriği organize etmek sosyal medya yönetimi için yeterli bir sebep. Sosyal medya yönetimi yapmamanız, içeriğinizin sizin dışında kontrol edilmesi ile sonuçlanır.

Favori sosyal ağlar olan Facebook ve Twitter yönetime başlamak için ilk araştırma yapmanız gereken ağlar arasında. Topluluğunuz hakkında bilgi sahibi olmak onları tanımak yakından takip etmekle mümkündür. İlişkiler kurmak ve geliştirebilmek için onları tanımanız, tanıyabilmeniz için takip etmeniz, takip edebilmeniz için bulundukları ağlarda dolaşmanız gerekir.

Sosyal medyada uygulayacak bir çok pratiği biliyor olabilirsiniz. Bu yazımda sosyal medyada yapılmaması gerekenlerden bahsedeceğim.

Sosyal medyada planı atlamak

Her departmanda olması gereken ve sosyal medyada ayakta durabilmeniz için önemle belirttiğim “Plan” şartı bir çok sosyal medya yönetiminde atlanan kriterler arasında yer alıyor. Araştırma ve analiz yapmadan bir işi organize etmeye kalkışmak, hele ki bahsettiğimiz iş bir yönetimse önemi artıyor, kısa sürede çuvallamanız için yeterli olacaktır.

Çünkü sosyal medya dediğimiz okyanusa dalmak yüzme bilseniz bile pek kolay değildir. Rotanızı nereye çevireceğinizi bilmeden, nelerle karşılacağınızı bilmeden yol katetmeniz mümkün değil.

Sosyal medyaya dalmak için pazarlama faaliyetlerine aşina olmanız gerekir. Katıldığınız ağları iyi tanımanız, ilişkiler kurmak ve hedeflerinize ulaşmak için atacağınız adımların önceden belirlenmiş olması gerekir. Sosyal medya yönetimine plansız başlamak sosyal medyada yapılmaması gerekenler listesinde birinci sırada yer alıyor.

Sosyal medyada yalanı pazarlamak

Gerçekte olmayan değerleri sosyal medyada pazarlamak ani bir düşüşe zemin hazırlar. İster kurumsal ister kişisel markalaşma olsun, sosyal medya yönetiminde pazarladıklarınızın gerçek değerler olmasına dikkat edin. Yalanlar hedeflediğiniz kitlelere ulaşmanızı engellerken emeklerinizin boşa gitmesine neden olur.

Pazarladığınız yalan ne olursa olsun, fikir, hedef, satışlar, online itibarınıza zarar verebilir ve uzun vadede marka değerinizin düşmesine yol açar.

Sosyal medyada tek olmak

Sosyal medya yönetiminde başarısızlık için hızlı bir yol daha vardır. Eğer tek kişi gibi davranıyor, hatta sosyal medya yönetimini gerçekten tek kişi yapıyorsanız geçmiş olsun. Sosyal medya varlığınızı tek kişi ile yönetmenin mümkün olmadığınızı özellikle belirtmeliyim.

Sosyal medya topluluklardan oluşurken onları tek başınıza yönetmeye kalkmak deliliktir. Şeffaflığın son derece kendini gösterdiği bu kanallarda tek kişi tarafından izlenen strateji ve planların suya düşmesine neden olur.

Sosyal medyada spama düşmek

Günümüzde spam artık sadece e-posta ile değil sosyal medyada sıkça anılan bir kavram haline gelmiştir. İçeriklerin spam olup olmadığına karar vermek için ulaşmak istediğiniz hedef kitlenin gözüyle bakmanız en iyi yoldur.

Hedef kitlenize uygun temayı seçtiğinizden emin olun. İçeriği onlar gibi tükettiğinizde sağladığı faydayı ölçün. İçeriği tüketirken yaşadıklarınızı hissedin ve son revizelerinizi ona göre yapın.

Sosyal medyada çatışmacı olmak

Çirkin olmanın en kısa yollarından biri olan çatışmacı kimlik sosyal medyada çuvallamanız için yeterlidir. İnsanlar çatışmacı kişileri sevmezler.

Çatışmacı kimlikler daha çok konuşuluyor diyorsanız haklısınız. Yalanlamam mümkün değil. Sadece önemli bir detayı atlamanızı istemiyorum.

İnsanlar çatışan kimlikleri sıklıkla takip ederler. Onlar için farklı olanı yapıyorlardır. Peki uzun vadede ne oluyor? İnsanlar onlarda artık hep çatışmalarını bekliyorlar. İstedikleri yerde kalmaları için ara vermeleri pek mümkün değil. Eğer sürekli çatışmacı olacak ve rakiplerinizi kızdıracaksanız yolunuz açık olsun.

İlginizi Çekebilir

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Fill out this field
Fill out this field
Lütfen geçerli bir e-posta adresi yazın.
You need to agree with the terms to proceed

Sonraki yazı
Sosyal Medyada Müşteri İlişkileri Yönetimi
Önceki yazı
Haber Başlığı Yazmanın Püf Noktaları