Haber Başlığı Yazmanın Püf Noktaları

Blog dünyasına ilk adım attığınız günden itibaren kendiliğinden gelişen bir yazı dili oluşur. İçeriklerin daha kaliteli olmasını sağlayan bu dili dilediğiniz gibi geliştirebilirsiniz. Zamanla hamur haline gelen yazı dilini şekillendirmek blog yazarına kalıyor. Etkili başlıkları yazmak ve etkili kelimeleri seçmek kaliteli içerik oluşturmanın temel kurallarıdır.

Haber başlığı yazarken yapacağınız tercihler bir kitabın kapağını tasarlamak gibidir. Doğru vurguyu, haberin temasını vermek okunma rakamlarını doğrudan etkiliyor. Kitabı öne çıkaran onun ismi ve kapağıdır. Haberi, makaleyi öne çıkaran ise ilk olarak sahip olduğu başlıktır.

Blog yazarı olun, yayın yönetmeni hiç fark etmez. Haberlere başlık üretmek süreklilik ister. Zor bir iştir. Başlık üretmenin temel kuralı ve ilk püf noktası olduğunuz gibi görünmenizdir. Farklı olmaya çalışmayın. Benzer haberlerin başlıklarını dikkate almayın. Haberi okuduğunuz zaman anladığınız konuyu tek bir cümle ile özetleyin.

Haber başlığı yazarken bir kalıba girmeniz gerek yok. Yazı size ait olabilir. Başka bir yazar tarafından size gönderilmiş olabilir. Başlık yazarken dikkat etmeniz gereken şey ayrı bir iş yaptığınızdır.

Etkili başlıklar için, yazarken bazı püf noktalar kullanabilirsiniz. Okuyucunun dikkatini çekmeye çalışın. Haberin içeriğine merak uyandırıcı başlıklar seçin. Başlıklar okuma arzusu uyandırsın. Haber başlığını okuyanları eyleme geçirin.

Odaklanma noktanız sadece başlık yazmak olmalıdır. En uygun başlığı bulmanız için haberi iyi bir okuyucu gibi yutmanız gerekir. İlgi çekici olmaya çalışırsanız işiniz daha çok zorlaşır.

İlgi çekici olması için haber başlığının elinizde olması gerekir. Olmayan bir şeyi ilgi çekici hale getirmeniz pek mümkün değil. Pazarlamak için elimizde nasıl ürün olması gerekiyorsa ilgi çekici hale getirmek için iyi bir başlığa ihtiyacımız var.

Doğrudan mesaj veren başlıklar, yazabilirsiniz. Bu tip başlıklar okuyucunun haberin tamamını okumasını amaçlayan ve ipucu veren, yarar sağlayan başlıklardır.

Başlık yazarken yapılan en basit hatalardan biri okuyucu gözü ile yazıyı ele alıp empati kurmamaktır. Başlıklar haber ile bir bütün olarak yazılmalıdır.

Başlığı ilgi çekici hale getirmenin yolu buradan geçiyor. Haber ile empati kurduktan sonra içeriğin ilgi çekici noktasını yakalamış olursunuz. Haberde yer alan bilgiyi kullanıp başlıkta kullanabilirsiniz.

Haber başlığını okuyan kişi, haberde ne var sorusunu bu ilgi çekici bilgi nedeniyle soracaktır. Haber başlığını okuduğunuz zaman aynı soruyu sizde soruyorsanız işlem tamam demektir.

İlgi çekici olmasının yanı sıra tıklamaya teşvik eden başlıklar yazabilirsiniz. İnsan psikolojisini değerlendirip seçenekler sunmanız haberin okunmasını sağlar.

Haber başlığını gören kullanıcı okumama ihtimalini aklına getirmesin istiyorsanız ona evet diyecek seçenekler sunun. Haber başlığında “Taksim’de Sinirler Gerildi” yerine “Taksim’de Sinirleri Artıran Olaylar” kullanılması okuyucunun yönlendirilmesini sağlar.

“Taksimde sinirler gerildi” başlığını okuyan kişi bilgiyi aldı ve gerisini öğrenmek istemeyebilir. Haber başlığı tıklamaya teşvik edici değildir.

“Taksim’de sinirleri artıran olaylar” başlığını okuyan kişi bilgiyi öğrendi ve yaşan olayları merak edebilir. Haber başlığı tıklamaya teşvik edici.

Soru soran başlıklar, sosyal medya kullanıcılarının en çok sevdiği başlık tipidir. Haberle ilgisi olan hedef kitlenin sorduğu sorunun cevabını bulmaya yönelik bir haber olduğunu belirtebilirsiniz. Sosyal medya kullanıcı aradığı sorunun o başlıkta olduğu görürse tıklaması kaçınılmaz olacaktır.

İlgi uyandıran başlıklar, tüm haberlerin en çok okunmasını sağlayan, başarılı olunduğu takdirde geri dönüşlerini alabileceğiniz başlıklardır. Bu tip başlıklar haberle ile ilgili somut bilgilendirme yapmayan, ancak bu bilgileri içeren metni okutmayı amaçlar.

Emir veren başlıklar, daha çok satın almaya yönelik kullanılır. Hedef kitle üzerinde psikolojik yolları kullanarak tutum gerçekleştirmeyi amaçlayan başlıklardır. Haberinizi okutmak için kullanabilirsiniz.

Soru sorun ilgi çekin. Bilgi verin yönlendirin. Sıkıcı haber başlıklarını bir kenara bırakın. Haber başlıklarınızı yeniden şekillendirmek için farklı şeyler denemekten korkmayın. 140 karakterle tweet atar gibi haber başlıklarının içerisine hikaye sığdırın. Sıradışı olmak sizin elinizde!

İlginizi Çekebilir

1 Yorum. Yeni Yorum

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Fill out this field
Fill out this field
Lütfen geçerli bir e-posta adresi yazın.
You need to agree with the terms to proceed

Sonraki yazı
Sosyal Medyada Sık Yapılan Hatalar
Önceki yazı
YouTube Pazarlamasında Başarının İpuçları