Sosyal Medyada Müşteri İlişkileri Yönetimi mi? Sosyal Medya Yönetiminde Müşteri İlişkileri mi? Her markanın sosyal medya yönetimi olmayabilir. Ama her markanın müşterisi olduğu gerçeğini göz ardı edemeyiz. Bu nedenle bu markaların sosyal medyada yer alan konumları için müşteri ilişkileri yönetimine ihtiyaçları vardır.
Markaların sosyal medya stratejilerinde müşteri iletişimi, dağa tırmanmak gibidir. Marka zirveye çıkmak için elinden geleni yapar. Risk yüksektir ve ufak bir hata zirveyi görmeden düşmesine neden olabilir. Müşterilerin birinde yaşanacak olumsuz vaka tüm kanallara yayılabilir.
Markaların mevcut müşterilerini ellerinde tutmaları, müşteri olmaya aday insanlar için sadakat bağı kurmaları gelecek için önem kazanmış durumda. Müşterilerin beğenilerini on ikiden vuran çözümler müşteri ilişkilerini doğrudan etkiliyor.
Facebook’un kullanıcıları üzerinde yaptığı gibi; müşteri bilgilerini kayıt altında tutarak işletme davranışlarını geliştirmeye müşteri ilişkileri yönetimi denilir. Satış programı, pazarlama programı, müşteri servisleri programı ve teknik destek programı kısımları müşteri ilişkilerinin temel yapısını oluşturur.
Tüm bu temel yapının yeni bir boyut kazanması ise sosyal medya ile mümkün hale geldi. İnsanlar artık markalar, ürünler ve hizmetler hakkında istedikleri zaman geniş bir kitleye ulaşabiliyorlar. Şikayetlerini, beğenilerini bu kitlelere ulaştırmak için sosyal medyayı kullanmaları yeterli oluyor.
Sosyal medya mobil teknolojilerin yaygınlaşması sonucu yanımızdan ayrılmayan bir araç haline geldi. İnsanların sürekli kullandığı bir iletişim aracı her markanın ilgisini çeker. İnsanlar kullandıkları ürünler ve hizmetler hakkında yorum yaparlar. Hatta memnuniyetlerinden çok şikayetlerini dile getirirler.
Sosyal medyada paylaşılan her içerik analistler tarafından anahtar kelimeler belirlenerek incelenir, yorumlanır ve rapora dönüştürülür. Markalar kendileri hakkında ne konuşulduklarını öğrenmek için sosyal medya yönetimine önem vermeye başladılar.
Dell firmasında olduğu gibi sosyal medyayı satışlarınızı artırmak, müşteri ilişkilerini bu ortam üzerinden yürütmek için kullanabilirsiniz. Anlık bir krizi yönetebilir, daha etkili sonuçlar elde edebilirsiniz.
Sorun İçerikli Paylaşımlarda Gaz Alma
Sosyal ağlarda hakkınızda paylaşılan bir şikayete karşı ön yargılı davranmayın. Marka olarak iletinin altına “Sorunu yaşadığınız için üzgünüz.” mesajını yazdığınız zaman ilk adımı siz atmış olursunuz. Müşterinin gazını alacak olan bu alçak gönüllü cümle müşteri bağlılığını artıracaktır.
Sen Kimsin Sorusuyla Karşılaşmayın
Sosyal medya kullanıcıları ile iletişim kurarken kimliğinizi ortaya koymayı ihmal etmeyin. Marka ve ürünleriniz için yorumlara cevap verirken sen de kimsin sorusuyla karşılaşmak hiç iyi olmaz. Müşterinin algısında hiç istemeyeceğiniz izler bırakabilirsiniz.
Sosyal medyanın popüler olmasının en temek sebeplerinden biri etkileşimin sanal ortamda olmasına rağmen olabildiğince reel iletişime dönüştürülmüş olmasıdır. Kullanıcılar etkileşim kurarken karşı tarafı hep kendisi gibi görür. Müşterilerinize dönüş yaparken diyaloglarınızı insansı hale getirin.
Müşteri ile Doğrudan Konuşma Fırsatı
Şirketler fırsatları kaçırmak istemezler. Sosyal medyanın sunduğu müşteri ile birebir iletişim kurma fırsatını kaçırırsanız yazık olur. Twitter Search ile hakkınızda neler konuşulduğunu öğrenebilirsiniz. Müşterilerinizle Twitter üzerinden, bir destek hesabı açarak, diyaloglar kurabilirsiniz.
Bakmadan göremeyeceğimiz gibi müşteriyle konuşmadan sorununu öğrenme şansımızın olmayacağını bilelim. Twitter ile müşterilerinize ulaşırken ana hesaptan değil, ikinci bir hesaptan destek sağlamanız daha iyi olacaktır. Sosyal medyanın her alanında olması gerektiği gibi Twitter’da da kurumsal iletişim dilinin korumaya özen gösterin.
Eş Zamanlı ve Dinamik Dönüşler
Sosyal medyanın gündemi dakika farkıyla değişirken müşterilere dönüş yapmak için sınırlı vaktiniz olduğunu unutmayın. Bir saat sonra fark ettiğiniz bir şikayete dönüş yapmakla üç dakika sonra cevap vermek arasında büyük bir fark vardır.
Zirve sizi bekliyor. Pozitif olun, hız kazanın. Müşterileriniz sizi daha fazla sevmeye başlayacak. Markanızın sosyal medyayı kullanması orada olmadığınız anlamına gelmez. İnsanlar sürekli konuşur, yazar, çizer. Hakkınızda konuşulanlardan bihaber olmamak için sosyal medya sizi bekliyor.
5 Yorum. Yeni Yorum
Her gün güncel olduğu için sosyal medya sitelerinin değişik içerik stratejileri var, önem vermek lazım. Geliştirilebilir makale teşekkür ederiz.
Aradığım bir yazıydı teşekkürler.
tufan bey konuyla ilgili sosyal medya haberin de bağlı olduğu usmed isimli kurumun eğitimlerine ulaşabilirsiniz; http://akademi.usmed.org.tr/
Tufan Bey’e katılıyorum. Sosyal Medya yönetimini yapmak isteyen 100’lerce firma ve kurumlarla konuştum. Hepsinin ortak problemi kalifiye iş gücü eksikliği. Aslında satış, pazarlama, müşteri hizmetleri ekipleri var, ancak bu ekipleri sosyal medya ile ilgili bir sertifika programına yönlendirmek gerekiyor. Buda zaman ve yatırım anlamına geliyor.
Biz bu konuda bir adım attık ve ASMS (Social Media Strategy Certificate) programı başlattık. Önce eğitim, sonra yönetim. Benim yeni satış politikam budur.
İlişkilerde müşteri ve sosyal medya yönetimi desek 🙂 İlişkileri baz alıp sonra müşteriyi sonra sosyal medyayı konuşabiliriz. Müşteri ilişkilerini geliştirmek isteyen şirketlerin öncelikle iletişim desteği almasından yanayım. En azından sosyal medyadan önce ön hazırlık olarak verilsin 🙂