Cevizi benden, servisi senden. #içerikpazarlaması
Sosyal medyada sürekli aynı içerikleri üretmek kısa sürede sayfanı takip eden kullanıcıların sıkılmasına neden oluyor. Ayrıca gerçekten harika fikirleri kullanmıyorsan elde edeceğin etkileşim oranları yine beklentilerin altında kalacaktır. Daha fazla etkileşim elde etmene ve farklı içerik oluşturmana yardımcı olacak 33 cevizi kısa vadeli projeskiyon hazırlayıp haftalara pay edebilirsin. Ceviz zengin bir gıdadır. Düzenli yersen faydasını hızlıca görürsün.
Alıntılar yapın. Duygu yüklü, düşündürücü veya motive edici alıntılar ile özlü sözler oldukça iyi etkileşim toplar.
Boşlukları doldurun. (Örn; “1 milyon Dolarım olmuş olsaydı bugün _________”)
Anket yapın. Facebook’un artık en önde yer alan özelliklerinden birisi de anket özelliğidir. Anteki kullanarak haftalık olarak yüksek performans elde edebilirsin. (Örn. “En sevdiğiniz kitap nedir?”)
Doğal fotoğraflar paylaşın. Sayfan her ne hakkında olursa olsun, çalışma aşamasında mutlaka sizin de çekip paylaşabileceğiniz fotoğraflar olabilir. Bunlar çalışanlarının, son çıkan ürünlerin üretim aşaması vb fotoğraflar olabilir.
İstatistik verileri paylaşın. Alanın ile ilgili paylaşabileceğin ilgi çeken araştırma sonuçları, istatistik verileri vardır. Bulun ve paylaşın.
Eski bir blog yazısına link verin. Eski yazıları tekrardan kullanıcılara sunmak aslında hiçte kötü bir şey değil, böylece o paylaşımı kaçırmış olanlara tekrardan bu paylaşımı hatırlatabilirsin. Tabii dengeyi iyi ayarlamak lazım.
Sorular sorun. Cevabı basit, ilginç olan sorular sorun. Sosyal medya mecralarında insanlara söz hakkı vermeyi unutma.
Misafir yazıyı paylaşın. Sosyal hesaplarında yalnızca kendi blogunuza ait yazılar olacak diye bir şey yok. Aynı zamanda kaliteli ve paylaşmaya değer gördüğün yazıları paylaşabilirsin.
arka logosu paylaşın. Eğlenceli bir dille marka logonu içeren bir fotoğraf paylaşabilirsin. Fotoğraf ürüne, logonun yer aldığı bir bardağa, duvarda yer alan yazıya bile ait olabilir.
İnfografikler gösterin. Eskiden infografikler kolay bulunan içeriklerdi. Günümüzde bolca bulunması ve eskiye nazaran göze daha hoş gelmesi infografiklerin daha yaygın tüketilmesini sağlıyor.
Ürün fotoğrafları ile kendinizi anlatın. Sattığın ürünleri gün aşırı periyotlarla mutlaka göster.
Bazen öylesine fotoğraf paylaşın. Sadece markanla ilgili fotoğraflar değil. Sınırı aşmamak ama zorlamak kaydıyla takipçilerinin hoşuna gideceğini düşündüğün fotoğraflar paylaşabilirsin.
Ürünlerin yapım aşamasını gösterin. Herkes kullanacağı veya kullandığı ürünler ne kadar profesyonel şekilde yapıldığını görmekten zevk duyar. Siz de belli aralıklar ile bunu onlara gösterin.
Tartışmalı blog yazılarının linkini paylaşın. Tartışma çıkartmak çoğu zaman bir sosyal profilin çok fazla kişi ile etkileşime girmesi demek anlamına gelir. Her zaman olmasa da ara ara bunu denemek iyi bir seçenek olabilir.
Ürünlerinizi nasıl kullandıklarını sorun. Ürünlerinizi nasıl kullandıklarına dair bir soru sorup ardından paylaşımlar arasından en iyisine ufak bir ödül vermek düşündüğünüzden daha iyi olabilir.
Pinterest ile kreatif kaynakları kullanın. Pinterest doğru şekilde kullanıldığında sosyal medya içerikleri üretmek için altın madenine dönüşebilir. Siz de sıklıkla bunu göz önünde bulundurmayı unutmayın.
Yardımcı kaynaklar paylaşın: Asıl içerik oluşturanlar her zaman siz olabilirsin fakat takipçilerinizden de gelen içerikler ve önemli bilgileri paylaşmaktan çekinmeyin.
Hikaye linkleri paylaşın.Bu bloğunuzda bir müşterinin başarı öyküsü olabilir veya alanınızla ilgili insanların sayfalarındaki başarı öyküleri olabilir. Kullanıcılar böyle öyküleri oldukça motive edici görürler.
İnceleme ve testler hakkında sorun.Takipçilerine ürünlerin hakkında incelemeleri olup olmadığını test aşamasını nasıl tamamladıklarını sorabilirsin.
Kullanıcı fotoğrafları paylaşın. Sadece sayfan, ürünlerin değil, onu kullanan insanlar da son derece önemlidir. O halde bunun bilincinde ol ve sayfanda onların da görsellerine yer ver.
Uygulama önerisinde bulunun. Bulunduğun alanda takipçilerinin işine yarayacak Android, iOS tabanlı uygulama önerilerinde bulunabilirsin.
Kitap paylaşımını es geçmeyin. Birçok alan hakkında bilgi sahibi olmak gerekebilir. Böyle bir alana sahipsen takipçilerine gerçekten faydalanabilecekleri ve zevkle okuyabilecekleri kitapları paylaş.
X’in bir günü. İnsanlar özellikle önemli insanların günlerinin nasıl geçtiklerini merak eder. Sosyal medya yöneticisinden tutun da CEO’ya kadar önemli birçok kişinin bir gününü nasıl harcadığını grafik haline getirip paylaşabilirsin.
Favori ürünlerini paylaş: Eğer bir satış mağazasıysan en çok satan ürünleri paylaşın. Eğer satış temsilcisi veya o alanda bilinen bir kullanıcıysanız sizin bulduğunuz fırsatlardan kullanıcıları da haberdar edin.
Rastgele ipuçları paylaşın. Belli ve düzenli aralıklar ile takipçilerine önemli ve hatta temel ipuçlarını paylaşabilirsin. (Örn; İpucu #256: __________)
En popüler blog yazılarını paylaşın. Güzel bir açıklama girin ve blogunuz içerisinde en çok okunan yazıyı belli aralıklar ile yeni takipçilerin kaçırmaması için paylaşın.
Önemli bir tavsiyede bulunn. Gerçekten yararlandığın ve takipçi kitlenin de yararlanması gerektiğini düşündüğün tavsiyelerde bulun.
Çalışma ve yaşam dengesi hakkında ipuçları verin. Sosyal medya üzerindeki takipçilerin normal bir insan olduğunu biliyor. Yine de bu yeter mi elbette yetmez, bunun yanı sıra aynı zamanda onlara görseller sunman gerekebilir.
Fikir alışverişi için aracı olun. Örneğin araba sayfalarında birçok kişi sayfa yönetimine bir mesaj atıyor, sayfa yönetimi de bu mesajı kullanıcı adına yayınlayarak fikir alışverişi ortamının ortaya çıkmasına yardımcı oluyor.
Hafıza turu yaptırın. Belli aralıklar ile kullanıcılarına eski logonuzun veya eski ürünlerinin fotoğraflarını paylaşın. Unutmayın, eskiler çoğu zaman güzeli hatırlatır.
Kullanıcı veya sayfaları önerin. Sosyal medya oldukça büyük bir pasta, bu pastanın tamamını yemen pek mümkün değil o yüzden diğer faydalı sayfalar ve profilleri de tanıtın ve insanların bu sayfalardan faydalanmasına yardımcı olun.
Karikatürler paylaşın. Oluşturun veya oluşturulmuş olanları kullanın aşırı önemli değil. Fakat herkes karikatürleri en azından bir parça sever. Deneyin ve görün.
İnceleme yahut uygulama videoları paylaşın. İmkanın varsa kendin çekmen daha iyi olur. Ancak yoksa internette o konu hakkında oluşturulmuş en iyi video içeriği sayfanda paylaşabilir, link olarak kullanıcılarına sunabilirsin. Videolu incelemeler kullanıcılara kendi ellerinde inceliyormuş, deniyormuş hissi uyandırır. YouTube’un kısa sürede bu kadar büyük başarıya ulaşmasının en büyük nedenlerinden biridir.
1 Yorum. Yeni Yorum
Cevizleri kır kır ye. Sosyal medyada bol bol kullanacağım hepsini 😉 devamını bekliyorum