Sosyal Medya Günlükleri Vol.1 – Beğeniler

Evet,  ben bir sosyal medyacıyım. Hani şu sürekli önüne gelen sosyal medyacı oldu, ne iş yapar bu sosyal medyacı dediğiniz kişilerden biriyim. Facebook mesajlarınıza cevap verir, Trend Topic’te yakaladığım hashtag ile ilgili tweet atarım. Ülkenin gündeminden uzak duramayan sosyal medyacılardan biriyim.

Ha gerçi doğru ya!

Hepimiz zaten sosyal medyadayız. Zaten bu işi gayet iyi biliyoruz.

Ne gerek var bu mesleğe değil mi? Facebook hesap yönetimi filan.

Zaten bu ülkede hepimiz doktoruz, hepimiz hakem hepimiz siyasetçiyiz ya neyse daha fazla gaklamıyorum.

Sosyal medya alanında işinin hakkını vermek istiyorsa eğer kişinin grafik programlarında hakimiyeti önemli mesela. Sonra biraz fotoğrafçılık bilgisi olacak. İyi bir pazarlamacı olması da şart Çünkü içerikleri hazırlarken insanları neye göre ve nasıl yönlendireceğini tahmin etmesi gerekir. Analiz kabiliyeti de olsa fena olmaz. Patronun da hoşuna gidebilir. Yapılan işleri ölçüp ileriye taşıması gerekecek. Bir paylaşımı hangi mecrada saat kaçta paylaşmak gerekir diye kara kara düşünmek olmaz. Takipçilerinizin yaş aralığını bilip içeriklerinizi de ona göre hazırlamalı.

Dijital pazarlama zaten bu işin içinde ve biz onu ayrıca bir bilgi olarak saymıyoruz bile. Kreatif yönü de kuvvetli olmalı. Reklam ve kampanyalar için de uzmanlığı vardır mutlaka.  Kriz yönetimi ise olmazsa olmaz hatta çıkabilecek krizler için de pro-aktif davranabilmesi önemli. İyi sunum yapmazsa tüm süreci müşteriye her seferinde yeniden nasıl anlatabilir ki. Anlamış olduğunuz üzere Office programlarına da hâkim olmak şart. Mesela İngilizce de biliyor olsa işe yarar. Mobil araçlara ve tüm sosyal medya sayfalarının teknik özelliklerine hakim tabi.

Tüm bu işlerin sonucunda müşteriden gelecek bir çok soruya cevaplarının hazır olması gerekiyor. Mesela;

  • Rakiplerimiz en az 100 beğeni alıyor biz neden almadık?
  • Alternatif soru: “Bu beğeniler zaten hep bizden ya da alakasız hesaplardan gelmiş. Oldu mu böyle?”
  • Takipçi sayımız az daha yüksek olması lazım değil mi? Millet bir anda XX rakamlara ulaşıyor yahu, o nasıl oluyor?
  • Şimdi bize sosyal medyadan kaç müşteri geldi?

İşte yukarıda saydığımız özelliklere ek olarak bu tipi tip sorulara da cevap veremiyorsa gerçek bir sosyal medyacı değildir. Yani aslında şimdi artık sen de herkes gibisin… Sıradan bir sosyal medya kullanıcısısın. Hatta bu sorulara birçok farklı seçenek ekleyebiliriz.

Sosyal medyacı nedir
, ne yapar diye soranlara “Sosyal medya günlükleri” ile cevaplar üreteceğiz. İktisat mezunu gibiyiz. İktisatcı denmez mezun olduğunda tanımlı bir mesleğin yoktur ama her işi de yapabilirsin. İşte böyle bir şey sosyal medyacı olmak, tüm sosyal medyacılar dijitalciler ne demek istediğimi gayet iyi anlar. Biz neler yapıyoruz, neler yaşıyoruz. Sektörü, mesleğimizi tanıyın diye bundan sonra sosyal medya günlüklerini yazıyoruz. Hayırlı olsun

Hadi bakalım! Gerçek sosyal medyacıyı bulmak ümidi ile.

İlginizi Çekebilir

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Fill out this field
Fill out this field
Lütfen geçerli bir e-posta adresi yazın.
You need to agree with the terms to proceed

Sonraki yazı
Pazarlama Türkiye Dijital Pazarlama Etkinliği
Önceki yazı
Facebook Yılına Genel Bakış Videonuzu İsteyin