- Günümüzde markaların reklam bütçelerinin büyük bir kısmını dijital medya harcamaları oluşturuyor.
- Bu dijital medya harcamalarının çoğunluğunu Instagram, Facebook gibi görselliğe dayalı ve ürün bazlı reklamların kolay yapılabildiği yerler oluşturuyor.
- YouTube Ürün Tanıma ve Önerme Özelliği sayesinde reklam ve pazarlama rekabetini farklı bir boyuta taşıyor.
Yapay zeka ve sanal gerçeklik temelli yaşanan gelişmelere bağlı olarak tüm sosyal medya platformları e-ticaret deneyimlerini geliştirmeye çalışmaktadır. Son olarak dünyanın en büyük video izleme platformu YouTube’a geleceği açıklanan ürünleri inceleme ve satın alma özelliği ile entegre e-ticaret deneyimi başlıyor.
Instagram ve Facebook’u zora sokacak!
Reklam ve pazarlama dünyasında büyük değişimlere sebep olabilecek bu gelişme ile birlikte YouTube, Facebook ve Instagram’ı tahtından edebilir. Şu an test aşamasında olan sistemde ‘En çok tercih edilen elbise modelleri’ videosunu izlerken açılan menü sayesinde elbiseyi görüntüleyebilir hatta renk, kumaş gibi detaylar hakkında bilgi sahibi olabilirsiniz. Ayrıca elbise fiyatları ile ilgili de anlık olarak fiyat bilgisi alabileceksiniz. Önceden video içeriğinde tanıtılan ürünlerle ilgili içerik üreticiler açıklama kısmına link bırakıyordu. Ancak bu linkler içerik üreticinin insiyatifinde olduğu için tüm videolarda linklere ulaşmak kolay olmuyordu. Otomatik ürün tanıma ve önerme özelliği marka iş birliği ve satış takibinin daha etkin yönetilmesi açısından da büyük önem taşıyor.
Influencerlar YouTube’a transfer olmak isteyecek
İzlediğiniz videoda yeni bir kombin deneyen fenomenin giydiği elbiseye dair detayları araştırıp öğrenebiliyordunuz ancak bu yeni reklam deneyimi sayesinde elbiseyle ilgili marka, model ve diğer detaylar doğrudan önünüze düşecek. Facebook’un Instagram üzerinden kurguladığı sponsorlu reklamlar, mağaza özelliği ve diğer reklam türleri YouTube’un bu özelliği sayesinde eski popülerliğini kaybedebilir. Videolarda yaşanan bu ticarileşme sürecinin ardından influencerların birçoğu Youtube’a transfer olabilirler.
İlk olarak ABD’de aktif edilmesi beklenen özellik sayesinde e-ticaretin daha da hızlanacağı kesin. Bu özellik sayesinde bir gezi videosunda yer alan içerik üreticinin kullandığı çantaya ait tüm detayları görebileceğinizi düşünün. Bu özellikle ilgili kafaları kurcalayan tek konu video izleme deneyiminin olumsuz etkilenip etkilenmeyeceği. YouTube Premium çıktığından beri reklamlar konusunda kullanıcıları bıktıran YouTube, otomatik ürün tanıma ve önerme özelliği ile kullanıcılara kötü bir deneyim yaşatır mı? Bunu hep birlikte deneyimleyip göreceğiz.