‘Reklamı Yakala’ İle Kişisel Verilerinizin Çalınmasının Önüne Geçin!

  • Ansızın çıkan reklamlara karşı hazırlıklı olun
  • ‘Reklamı Yakala’ eklentisi ile internet deneyiminiz keyifli hale gelecek
  • Kimlik Avı Dolandırıcılığı ve Yanıltıcı Reklamların önüne geçerek veri hırsızlığının en aza indirilmesi hedefleniyor.

Değerli Karga Okuyucuları Herkese Merhaba. Bu yazımızda hepimizi internette gezinirken rahatsız eden ansızın çıkan reklamlardan korunma yöntemlerinden bahsedeceğiz. Bazen reklamlar herhangi bir siteye girdiğimizde tarayıcımızı kaplıyor ya da hiç istemediğimiz bir siteye bizi yönlendiriyorlar. Google’un da çok sıkı mücadele verdiği hileli reklamlar kullanıcıların sinirini bozmanın yanında bilgisayarlara ya da cep telefonlarına da zarar vermektedir.

Görmek istemediğiniz reklamların hedefi oluyorsanız bundan kurtulmanın bazı yolları var. Tarayıcılarda kullanılan reklam engelleyiciler bunlardan biri. Ancak bu reklam engelleyiciler de topyekün reklamları engellemek için kesin çözüm değil. Bu eklentiler sadece tespit edebildiklerini engellemektedir. Web siteleri geçimini sağlamak adına gelire ihtiyaç duyar ve en büyük gelir kaynağı  reklamlardır. Bu tarz reklamların engellenmesinin yanında farkındalığı ve bilinçli kullanımı desteklemek adına reklamların tespiti ve bildirilmesi ile ilgili de büyük bir eksiklik olduğunu düşünüyorum. Bu reklamların tespit edilmesiyle birlikte reklamların hedefi olan web sitelerinin de bu konuda daha fazla önlem alacağına inanıyorum.

‘Tık Avcılığı’ndan Korunmanın En İyi Yolu

Eylül 2020’de Gazi Kitabevi’nden çıkan Etik Pazarlama: Dijital Çağın Getirdikleri kitabımızda ‘Hedefli Reklam Tuzağı ve Tık Avcılığı’ konusunu ele almıştım. İlgili kitap bölümünde de üzerinde sıkça durduğum yanıltıcı ve rahatsız edici reklamlar konusuna çözüm önerisi olarak sunduğum ‘Reklamı Yakala’ eklentisini hayata geçirdiğimin müjdesini siz değerli okuyucularımızla paylaşmak istiyorum.

Google Chrome eklentisi olarak çalışan uygulama herhangi bir sitede gördüğünüz ‘ Kimlik Avı Dolandırıcılığı, Rahatsız Edici (Müstehcen) Reklam, Bahis-Kumar İçerikli Reklam, Kimlik Avı Dolandırıcılığı, Pop-Up Reklam, Hedefli Reklam Tuzağı (Re-marketing) gibi reklam türlerini bildirmenizi sağlıyor. Bildirilen web sitelerinde moderatör onayının ardından kırmızı bir uyarı işareti çıkmaktadır. Bu yanıp sönen kırmızı uyarı işareti kullanıcıyı o sitedeki reklam türlerine karşı uyarmaktadır. Eğer eklentide yeşil renk yanıyorsa o sitede henüz herhangi bir reklam şikayeti bildirilmemiş anlamına gelmektedir.  Kullanıcı deneyimine göre şekillenmesini planladığımız web sitelerin listesi her geçen gün kendini geliştirerek özellikle Türkiye’de yayın yapan tüm sitelere girişte orada bulunan reklamlara karşı kullanıcıları uyarmasını hedefliyoruz.

Kişisel Veri Hırsızlarına Karşı Önlem Alın!

Son günlerde Yemeksepeti ile başlayan Getir ile devam eden kişisel verilerin çalınması konusunda son haber Clubhouse’dan geldi. Clubhouse uygulamasında yaklaşık 1 milyon 300 bin kişinin verilerinin çalındığında dair bir söylenti yayıldı. Facebook, Instagram, Linkedin gibi mecralar dışarıya açık ve kolay ulaşılabilen mecralar olmasından dolayı kimlik avı dolandırıcılığına karşı daha savunmasız görünüyor ancak Clubhouse davet yöntemi ile ilerleyen daha korumacı bir sosyal medya uygulaması olarak karşımıza çıktı. Durum böyleyken kişisel verilerinizi korumanın önemi bir kat daha artmış durumda. Bu uygulama ile yaşadığınız kötü reklam deneyimlerini bildirerek bu tür hırsızlıklara karşı önlem alınmasını sağlayabilirsiniz.

Kullanıcıların tuzak reklamlara karşı daha dikkatli olarak farkındalık kazanmasını düşündüğümüz ‘Reklamı Yakala’ uygulamasını indirerek sizler de rahatsız edici reklamlara karşı bilinçli bir internet deneyimi yaşayabilirsiniz. Eklentinin hayata geçirilmesinde büyük emeği olan Yazılım Geliştirme Uzmanı Mert Aydın’a ayrıca teşekkürlerimi sunmak isterim. Linki aşağıya bırakıyorum, bir sonraki yazımızda görüşmek üzere..

https://chrome.google.com/webstore/detail/adcatch-reklamyakala/nlkoplacbkoegcoehmjepdjibakacldm?hl=tr

İlginizi Çekebilir

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Fill out this field
Fill out this field
Lütfen geçerli bir e-posta adresi yazın.
You need to agree with the terms to proceed

Sonraki yazı
Neden Sosyal Medya Uzmanıyla Çalışmayalım?
Önceki yazı
YouTube’un Yapay Zeka Hamlesi ile Entegre E-Ticaret Dönemi Başlıyor!