Neden Sosyal Medya Uzmanıyla Çalışmayalım?

Sosyal medya uzmanıyla çalışmanız için geçerli sebeplerimiz var. Sosyal medya yönetim danışmanlığı veren LYFE Marketing bu sebepleri bir araya getirmiş, derlemiş.

1. Potansiyel Müşterilere Ulaşma

Her türlü pazarlama stratejisinin nihai hedefi daha fazla para kazanmaktır. Sosyal medya uzmanları ise takipçileri müşterilere dönüştürmek konusunda eğitimli ve deneyimlidir. Ürünlerini sosyal medya üzerinden pazarlayan çoğu şirket, bunun satışlara ilk 12 ay içinde yansıdığını belirtmektedir. Dahası, sosyal medyanın, tüketicilerin satın alma kararları üzerindeki olumlu etkisi tartışılmaz bir gerçek halini almıştır.

2. Takip ve Ölçümleme

Satışa geçmeden önce bunun takibini sağlamanın yolunu bilmek gerekir. Bu noktada, bir sosyal medya uzmanı sizin için Facebook pixel optimizasyonu, dönüşüm takip kodlaması ve yeniden pazarlama (remarketing) gibi pek çok enstrümanı devreye sokacak; müşterilerinizin ürün görüntülemeden ikna süreçlerine, sepete eklemeden satışa kadarki bütün ilerleyişini haritalandırmanızı sağlayacaktır.

3. Zamanlama

Zamanlama her şeydir. Bir sosyal medya pazarlamasının ardında, göründüğünden çok daha fazla planlama ve strateji yer alır. Ve bir sosyal medya uzmanı optimum etkileşim için hangi paylaşımı hangi mecralarda ve hangi zamanlarda yayınlayacağını bilir.

4. Kaliteli Görseller

İşletmenizin sosyal medya profillerinin görsel açıdan daha alımlı, daha akılda kalıcı olmasını istiyorsanız, birkaç basit resimden ve klasik Facebook reklamlarından fazlasına ihtiyacınız olacak. Sosyal medya uzmanı burada da devreye girer, hedef kitlenizin katılımı ve sadakati için gerekli olan görsellerin kalitesini belirler.

5. Ömür Boyu Öğrenme

Sosyal medya trendlerindeki son gelişmeleri sürekli takipte kalmak, sektörün içinde olmayanlar için neredeyse imkânsız bir şeydir. Sosyal medya uzmanlarıysa, günden güne değişip evrilen bu âleme ayak uydurabilmek için gerekli ömür boyu öğrenmeyi hayatlarının vazgeçilmez bir parçası haline getirmiştir.

Diğer pek çok iş dalındaki değişim seyri yıllar sürerken sosyal medya mecralarında haftadan haftaya yenilenmelere rastlanabilmektedir. Ve de böyle bir tempoya uyum sağlayabilmek için gerekli merak ve azim bir sosyal medya uzmanında olmalıdır.

6. Bilinirlik ve İtibar Biriktirme

Ne ekersen onu biçersin ama itibar ekmezsen zararlarını her türlü biçersin. Sosyal medya pazarlamasının satış dışındaki temel iddialarından biri de marka için bir kimlik yaratmaktır. Sosyal medya uzmanı, markanızın dijital dünyada itibar kazanmasına yardım eder ve bu, süreç içinde gerçek dünyada da bir marka tanınırlığına dönüşür.
Günümüzde, bir sosyal medya varlığı olmayan şirketlere güven duyulmuyor artık. Bu yüzden de, işletmenizin güvenilir ve inandırıcı olmasını istiyorsanız sosyal medyada varlık göstermek zorundasınız. Bir uzman size bu konuda yardımcı olacaktır.

7. Monitoring

İşletmenizin türlü sorunlarıyla boğuşurken Facebook, Twitter ve Instagram sayfalarınızı sürekli kontrol etmeye fırsat bulamazsınız. Ancak bu mecraların, sakıncalı yorumların ayıklanması, sorulara cevap verilmesi ve potansiyel müşterilerle etkileşim sağlanması için sürekli olarak göz önünde tutulması gerekir ve bir sosyal medya uzmanının pek çok görevinden biri de budur.

8. Sadık Kitle Oluşturma
Pazarlama, müşteriye anlık memnuniyet sağlamaktan ibaret değildir. Kemikleşmiş bir kitle oluşturmak ise uzun zaman alan ve ciddi anlamda uzmanlık gerektiren hassas bir süreçtir.
Fakat bu noktaya gelindikten sonra, tek bir sosyal medya paylaşımıyla aynı anda binlerce kişiye ücretsiz ulaşabileceğinizi unutmayın.

9. Hedefleme

Sosyal medya uzmanları kimin hangi zamanlarda, hangi mecralarda olduğundan haberdardır. Bunun yanı sıra, sosyal medya kullanıcılarının ilgi alanlarını, satın alma alışkanlıklarını ve diğer pek çok davranış kalıplarını da bilir. Yalnızca sizin markanıza özel kitleleri tespit edip hedeflemeyi de bu sayede başarır. Ve yine bu sayede, reklamlarınızı yönelttiğiniz insanların, sizin ürünlerinizle ilgilenmeye en yakın profillerden seçileceğine emin olabilirsiniz.
10. Kriz Yönetimi:
Konu sosyal medya olunca, “reklamın iyisi kötüsü” vardır ve kötü reklam, işletmeleri bir gecede yok edebilmektedir. İşte, sosyal medya uzmanı böyle zamanlarda devreye girip, müşterilerinizin kaygılarına ve eleştirilerine anında cevap verecek, deneyimleri sayesinde, kötü yorumların sahipleriyle uzlaşmanın yolunu muhakkak bulacaktır.
11. Site trafiğini artırmak:
Oturduğunuz yerden, insanların internet sitenizi kendiliklerinden bulmalarını ummak yeterli değil. Onları oraya siz çağırmalısınız! Sosyal medya uzmanları bunun bilincinde olup, müşterileri sitenize yönlendirmeniz için gerekli içerik ve reklamlar tasarlayacaktır.
12. Etkileşimi artırmak:
Takipçilerinizle kuracağınız anlamlı etkileşimler müşteri kazanmanıza, hatta bu müşterilerin size tekrar tekrar gelmelerini sağlayacaktır.
Sosyal medya uzmanları beğeni, yorum ve paylaşım şeklinde gelen bu etkileşimlerin önünü açacak, bu da müşteri sadakatinin güçlenmesini sağlayacaktır. İşletmelerin sosyal medya varlıklarını takip eden insanların yarısından fazlasının markaya daha sadık kaldığı gözlemlenmiştir.
13. Modernleşme:
Eskiden televizyon, dergi, billboard ve radyo reklamları yeterli oluyordu, şimdiyse işletmelerin modern çağa ayak uydurmaları için sosyal medya pazarlama stratejilerini de benimsemiş olmaları gerekiyor. Sosyal medyanın diğer reklam çeşitlerinden daha etkili olduğu artık yadsınamaz bir gerçek halini almış bulunmakta.
14. Tasarruf edin:
Çok para harcamadan kazanç elde etmeyi istemeyecek yoktur, öyle değil mi? İşte, doğru yürütüldüğünde sosyal medya pazarlamasının yapacağı da aynen bu olacaktır! Çünkü sosyal medya, diğer reklam çeşitlerinden daha etkili olmasının yanında, her zaman daha hesaplıdır da.
15. Analitik bir mercekten bakmak:
Stratejiyi uygulamaya giriştiniz ve sonuçlar gelmeye başladı; peki ya sonra? Bir sosyal medya uzmanı size bu sonuçların ne anlama geldiğini ve arzu edilen sonuçlar elde edilemediyse stratejiyi nasıl değiştirmeniz gerektiğini anlatacaktır.
Çabalarınız satışa dönüşmüyor mu? Reklamlı paylaşımlarınız, istediğiniz etkileşimi sağlamıyor mu? Kendini işine adamış bir sosyal medya uzmanı, istediğiniz o sonuçları elde edene kadar pes etmeyecektir!
16. #Hashtag’ler:
Doğru hashtag’ler markanıza organik bir farkındalık kazandırmanızı sağlar. Ayrıca etkinliklerden gelen fotoğrafların doğru sınıflandırılmasında ve işletmelerin hedef kitlelerine ulaşmasında da faydalıdırlar.
17. Fazlalıklardan kurtulmak:
Sosyal medya uzmanları, tasarladıkları reklamlardan elde ettikleri verilere göre hızlı stratejiler geliştirir, A/B testleri sayesinde reklam bütçenizi en verimli şekilde kullanmanızı sağlarlar.
Bir reklamın iki ya da daha fazla versiyonunu birbirleriyle kıyaslayıp hangisinin daha etkili olduğunu tespit etmek üzerine kurulu A/B testleri işletmelere hem zaman hem de para kazandırır.
18. Bilgiyi avantaja çevirmek:
Facebook üzerinden yapılan pazarlama, içinden çok değerli hedef kitle içgörüleri çıkarabileceğiniz devasa miktarda veriye ulaşmanızı sağlar. Sosyal medya uzmanları ise bu veriyi kendi bilgileriyle birleştirip işletmenizin kullanımına sunabilir.
Örneğin, Facebook için tasarlanan bir reklamda, internet sitenize daha önce girip online alışveriş yapmış kişilere özel hedefleme yapılabilmektedir.
19. Viral pazarlama:
Viral sosyal medya içerikleri, kulaktan kulağa yayılan reklamların 21. yüzyıl versiyondur denebilir. Yapılan araştırmalar, insanların %92’sinin, başka bireylerden gelen önerileri daha çok önemsediklerini gösteriyor. Yayılan binlerce paylaşım ve retweet’in işletmenize sağlayacağı faydaları düşünsenize!
20. Kişiselleştirme:
Sosyal medya reklamlarının sağladığı kişiselleştirmeyi çok az reklam mecrası sunabilir. Sosyal medya pazarlamacıları, örneğin geotargeting gibi spesifik enstrümanları kullanarak, hedef kitlenizin farklı segmentlerine yönelik içerik ve reklamlar tasarlayabilirler.
21. ROI takibi:
Sosyal medya pazarlamasında, yaptığınız yatırımın karşılığını tam manasıyla rakamlara dökmek bazen güç olabilir. Fakat nereye bakıp, sonuçları nasıl hesap edeceğini bilen bir uzman size değerli bilgilerle dönecektir.
Elindeki hizmetleri doğru kullanmayı bilen bir sosyal medya pazarlamacısı satışları, web sitenize gelen trafiği, erişim değerlerini, eposta aboneliklerini ve çok daha fazlasını ölçümleyebilir; bu sonuçları harcanan zaman ve parayla karşılaştırıp ROI’yi tespit edebilir.
22. Gereklilik:
İnsanlar artık her şeyi araştırmaya dijitalden başlıyorlar. Dolayısıyla sosyal medyada aktif olmayan işletmeler ciddiye alınmama tehlikesiyle karşı karşıya. Fakat bunun için yalnızca bir Facebook sayfasına sahip olmak yeterli değil; bütün mecralarda aktif ve başarılı bir şekilde var olmak zorundasınız.
23. Deneyim:
Bütün bunlar için gerekli deneyim sosyal medya uzmanlarında vardır. Reklamların nasıl yaratılacağını, kampanyaların nasıl tasarlanıp ölçeklendirileceğini, neyin işe yarayıp neyin yaramadığını sektördeki deneyimleri sayesinde bilirler. Bunlar Google’da aratarak öğrenilecek şeyler değil.
24. Ölçümleme ve raporlama:
Sosyal medyadan gelen verileri analiz etmenin pek çok boyutu var. Bunları takip edip ölçümlemek, sonra da anlamlı içgörüler çıkarmak derin bir bilgi gerektirir. Hangi veri noktalarının daha değerli olduğunu bilip, işletmeler için periyodik raporlar çıkaran bir uzmanın önemi bu noktada daha iyi anlaşılır. Bir uzman bunun yanı sıra, sosyal medya pazarlama kampanyanızın ne doğrultuda ilerlediğini tespit edip, bir sonraki periyodu nasıl planlamanız gerektiğinde de yardımcı olacaktır.
25. Pazarlama dili:
Tutarlılık esastır! İşletmenizin paylaşımlarını bir uzmana yaptırarak tüm içeriklerinizde tutarlı bir dil oluşturmayı sağlayabilirsiniz. Markanız hazırcevap ve esprili mi olmalı? Yoksa ciddi ve ağırbaşlı mı? Markanızın karakterini tespit edip ona bir kişilik kazandırmak sosyal medya uzmanının işidir.
26. Hedef kitleyi tam on ikiden vurmak:
Televizyona verdiğiniz reklamı tam olarak kimlerin göreceğini kontrol edemez, hedef kitleniz doğru zamanda doğru kanalı izliyor olsun diye ummaktan ileri gidemezsiniz.
Oysaki bir uzman, sosyal medyada reklam yayınlarken, elinin altındaki kapsamlı veri bankası sayesinde hedefi tam on ikiden vurabilir, reklamlarınız doğru insanlara şaşmaz bir isabetle ulaşabilir. Böylece siz de sesinizi yanlış kitleye duyurarak boşuna para harcamamış olursunuz.
27. Rakip analizi:
Sosyal medyanın en harika yanlarından biri de, yalnızca hedef kitlenizden değil, rakiplerinizden de haberdar olmanızı sağlamasıdır. Sosyal medya uzmanları, rakiplerinizin hesaplarını inceleyip, hem başarılı oldukları stratejileri hem de zayıf yanlarını tespit edebilir.
28. Rahatlayın
Sosyal medya yönetimi ve pazarlaması sizin için zaman zaman stresli bir hal alabilir. Kendini bu işe adamış biri ise sürecin hiçbir aşamasında sıkıntı yaşamayacaktır. Arkanıza yaslanıp rahatlayın, zor işleri sosyal medya uzmanınıza bırakın!
29. Anlık geribildirimler:
Geleneksel reklamların planlaması zaman alır; sonuçların gelmesiyse çok daha uzun sürer. Fakat sosyal medyada, paylaşımlarınıza anında geribildirim alırsınız ve markanız bu sayede, sıcak gündemi gerçek zamanlı yakalayıp, tepkileri hemen o anda takip edebilir.
Böyle gecikmesiz, akışkan bir iletişimin sağlayacağı faydalar sınırsızdır!
30. Hızla büyüyen bir alan:
Geleneksel medya ve billboard reklamları, sosyal medyayla eşzamanlı çalışmadıkları sürece yeterli olamamakta artık. Radyonun 50 milyon kullanıcıya ulaşması 38 yıl sürmüşken, Facebook bir yıldan az bir sürede 200 milyondan fazla kullanıcı kazanmıştır!
İşletmenizin pazarlama stratejilerini güncellemeyi kendine görev edinen bir sosyal medya uzmanı, sürekli gelişip büyüyen mecraları takipte kalıp stratejilerinizi gerekli doğrultuda yenilemenizi sağlar.
31. Hikâye anlatmak:
Bir sosyal medya uzmanı, bir hikâyeyi en fazla 280 karakterde anlatma becerisine sahiptir ve bu bile başlı başına çetin bir iştir.
Sosyal medya pazarlamasında bazı özel yeteneklere ihtiyaç duyulur. Örneğin iyi bir yazar olmak yeterli değildir. Sosyal medya uzmanları yalnızca iyi birer yazar olmakla kalmayıp, spesifik hedef kitlelere yönelik diller geliştirebilmeli, kısacık bir tweet’e ya da bir Instagram açıklamasına gerekli bütün bilgileri sığdırabilmelidir.
32. Reklam kokmayan reklamlar:
İnsanlar reklamları, düşüncelerine ve eylemlerine müdahale edilmeye çalışıldığını hissettikleri anda tepkiyle karşılarlar. Sosyal medya reklamlarıysa bu olgunun etrafından dolanmakta birebirdir.
Instagram’da ya da Facebook’ta, örneğin arkadaşlarınızın paylaşımlarıymış gibi görünen sponsorlu reklamlar, hedef kitlenizin olumsuz tepki gösterme ihtimalini büyük oranda düşürmektedir. İşte bir sosyal medya uzmanı da, bunun gibi, reklam kokmayan reklamlar yazabilmeli, geleneksel yöntemlerle ulaşamayacağınız müşterilere ve satış rakamlarına ulaşabilmelidir.
33. Motivasyon:
Gerekli motivasyon olmadan sosyal medyaya ayak uydurmak zordur. Sürekli değişen ve sürekli öğrenmek gereken bu dünyada başarılı olmak için yaptığınız işi sevmeniz şarttır.
Çıkacak yeni bir mecra bütün sosyal medyanın çehresini bir gecede değiştirebilir. Faebook’tan önce MySpace diye bir yer olduğunu kaç kişi bilir ya da hatırlar? Sosyal medya uzmanları, gelişimlere sürekli ayak uydurabildikleri için uzmandırlar.
34. Zaman kazanın:
Sosyal medya yönetimi yoğun zaman ayrılması gereken bir iştir. İşletmeniz için, başka bir konuda uzmanlaşmış bir elemanınıza sosyal medyada fazlasıyla zaman harcatmanın bedeli size kaybedilen para olarak dönecektir. Böyle bir durumda bir uzman tutmak daha hesaplı olacaktır.
35. Karmaşık hükümler ve şartlar:
Facebook’un ya da Twitter’ın hükümlerini ve şartlarını okuyan var mıdır? Evet, var, sosyal medya uzmanlarınız.
Uzmanlar işletmenizin sayfasının olmadık sebeplerle kapatılmaması için en karmaşık, en dolambaçlı kuralları bile bilmek zorundadırlar. Örneğin, Facebook’un reklamlarda %20’den daha fazla metin yer almasına izin vermediğini biliyor muydunuz?
36. İş zekâsı:
İşletmeler için sosyal medya kişisel sosyal medya kullanımından çok farklıdır. Sosyal medya yönetimine dair bilgisi kendi kişisel hesabıyla sınırlı olan biri sponsorlu gönderimlerin, SEO’nun ya da diğer araçların ne işine yarayacağını bilemez.
Sosyal medyanın hem kişisel hem de ticari kısmına hakim olmak ve ne zaman hangi stratejiyi uygulayacağını bilmek uzmanlık ister.
37. Sürekli temas:
Sosyal medya, müşteri/hayran kitlenizle sürekli temasta kalmanızı sağlar. Bu sayede yorumlara ve sorulara gerçek zamanlı cevaplar verebilir, kötü niyetli etkileşimlere anında müdahale edebilirsiniz.
İşletme hesabınızı bir sosyal medya uzmanına yönettirmek, hedef kitlenize, karşı tarafta onlarla her zaman ilgilenecek birilerinin olduğunu hissettirmek demektir.
38. Influencer (fenomen) pazarlaması:
Sosyal medyayı etkili kullanan işletmelerin büyük çoğunluğu, kampanyalarında influencer’ları kullanmayı tercih ediyor. Sizin de bu güçten mahrum kalmamak için benzer stratejileri benimseneniz gerekiyor.
İşte, markanızı ya da ürünlerinizi en iyi temsil edecek influencer’ları tespit edip kampanyalarınıza dahil etmek bir sosyal medya uzmanının görevleri arasındadır.

İlginizi Çekebilir

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Fill out this field
Fill out this field
Lütfen geçerli bir e-posta adresi yazın.
You need to agree with the terms to proceed

Sonraki yazı
Mobil Yayalara Dönüşmüş Milyonlarca İnsan
Önceki yazı
‘Reklamı Yakala’ İle Kişisel Verilerinizin Çalınmasının Önüne Geçin!