Son istatistiklere göre aylık aktif kullanıcı sayısı 175 milyona, pin sayısı 50 milyara ve ziyaret başına geçirilen ortalama süre 14 dakikaya kadar ulaşan Pinterest, kullanıcılarının alışveriş alışkanlıklarına dair yaptığı araştırmanın sonuçlarını açıkladı. 4061 Pinner’la yapılan çalışma Pinterest’in, insanların satın aldıkları ürünleri, seçtikleri markaları ve harcadıkları parayı nasıl şekillendirdiğini gözler önüne seriyor.
Araştırma ayrıca markaların Pinterest’te oynadıkları özel role de parmak basıyor. İnsanların platformda gezinirken markaların içeriklerini bilhassa görmek istediklerini belirtmeleri, hatta %78 gibi büyük bir çoğunluğun bunu faydalı buluyor olması, Pinterest’i diğer mecralardan ayıran özelliklerden. Bu eğilim markaların, en yeni ürünlerle buluşup en doğru kararları vermek isteyen tüketiciye ulaşmasını ve de müşterilerle uzun ömürlü ilişkiler kurmasını kolaylaştırıyor. Bir infografikte toplanan araştırma sonuçları şöyle:
Alışveriş Pinterest’te başlar:
Pinner’lar ne alacaklarına dair fikirleri nereden elde ediyorlar:
%60 Pinterest’ten
%48 Arama motorlarından
%41 Arkadaşlardan ve aile fertlerinden
%35 Sosyal medya platformlarından
%72, Pinterest’in onları, bir şey aramadıkları zamanlarda da alışverişe yönelttiğini söylüyor
%70 Pinterest’te yeni ürünler keşfediyor
Kararlar burada veriliyor:
%90 Pinterest’in, ne alacaklarına karar vermelerinde yardım ettiğini söylüyor
%78 Pinterest’te markaların içeriklerini görmelerinin faydalı olduğunu söylüyor
%66 bir markanın Pinini gördükten sonra bir şeyler alıyor
Çıkarken:
Bu bulgularla tutarlı bir şekilde, Pinterest alışveriş sitelerine sosyal platformlardan daha fazla referans trafiği yöneltiyor
Facebook’tan %33 daha fazla
Snapchat’ten %71 daha fazla
Twitter’dan %200 daha fazla
Mağaza alışverişi yapan insanların %41’i alışveriş sırasında Pinterest’i kullanıyor
Yine geliyorlar
%59 satın aldıkları şeylerle ilgili daha fazla bilgi almak için Pinterest’i kullanıyor
Dijital Karga363 makale
Dijital Karga bir hayal ürünüdür. Kulağınızdan içeriye ilk girdiğinde beyin hücrelerine ulaşana kadar nasıl bir tarife ulaştıysa Dijital Karga odur. Ne bir eksik ne bir fazla. Dijital Karga’nın nasıl ifade edileceğinden çok ne demek istediği önemlidir.