Paylaşılabilir İçerik Üretmenin 5 Gak Noktası

Tüm evrensel metrikleri bir kenara ittirip, acımasız gerçekçiliğimizle Türkiye için konuşacak olursak, içerik noktasında belkide en zor şey dijital kullanıcılar tarafından gerçekten paylaşılabilir içerikler oluşturmaktır. Türkiye’deki kullanıcıların zaten büyük bir kısmı içerikleri sadece yüzeysel okuyor, siz şimdi bir de daha üst çıtaya geçecek ve içeriğin paylaşılabilir olmasını sağlayacaksınız.

Tamam, dünyayı tersine çevirmeyeceğiz ama sosyal medyada paylaşılabilir içerikler oluşturmak istiyorsak o halde işimizi ciddiye almamız ve muhtemelen aşağıdaki 5 püf gaklamadan faydalanmamız şart!

#1. İçerik Paylaşılmaya Değer Olsun!

Söz konusu olan içerikse önemli olan sayısı değil içeriğin niteliğidir. Ne kadar blog yazısı hazırladığınız hiç önemli değil, önemli olan gerçekten kullanıcıya değer katabilen içerikler üretebilmek. Eğer içeriğe yeteri kadar fırsatı tanıyacak olursanız, emin olun o da size fırsat tanıyacaktır. Elbette ki bu fırsatın tanınması için içeriğinizle yatıp içeriğinizle kalkmalı ve herkes tarafından paylaşılmaya değer bir içerik oluşturmalısınız.

#2. Görselleri Sevin, Sevdirin

Sosyal medyadan bahsediyorsak, görseli es geçmemiz mümkün değil. Zaten insanımız öyle pek pek okumayı seven bi tip değil. Belediye otobüsünün tabelasını okumaya üşenen adamlara seslendiğinizin farkındaysanız en azından içeriklerinizin göz alıcı olması lazım.

Bilhassa sosyal medyada içeriğin paylaşılacağı görsel kesinlikle görselin kendisine has ve çarpıcı olmalı. Yoksa baştan şansınızı sıfıra çekiyorsunuz haberiniz olsun. Görseliniz çarpıcı değilse, belediye otobüsü olsanız bile nafile.

#3. Sosyal Paylaşım Butonları da Önemli Tabii

Hani şu yazıların hemen altında bulunan sosyal medya paylaşım butonları var ya, biliyorum inanmayacaksınız belki ama bazı insanlar onu gerçekten kullanıyor. Bu tip paylaşım sever birine denk geldiğinizde veya paylaşım olayına tamamen katı birine denk geldiğinizde sosyal medya paylaşım butonlarınız hazır olsun ki, onlara sayfanızı paylaşmak için bir iyi neden daha sunmuş olun.

Yoksa, sayfanın linkini kopyala sosyal ağı aç yapıştır, açıklama yaz ve paylaş olayı cidden standart kullanıcılar için inanılmaz çekilmez hatta para verilse yapılmayacak iş statüsünde yer alıyor. Şansınızı arttırmak tamamen sizin elinizde.

#4. İnsanlardan Paylaşmasını İsteyin

Biliyorum, birçok kişi bunun hiçbir işe yaramayacağını düşünüyor ama işe yarayıp yaramadığını görmek için yapmanız şart! İçeriğinizin altına insanların içeriği paylaşmasına yönelik bir şeyler kondurmanız insanları gerçekten aksiyona davet eder. O kişi sosyal medyada içeriğinizi paylaşmasa bile en azından o kısma geldiğinde şöyle bir durup, “Paylaşsam mı ki yaa?” Diye düşünüyor. İnanın bence sırf insanların kendine bu soruyu sorma fırsatı oluşturmak için bile bu madde denenmeye değer.

#5. Tüm Mevzu Başlıklar, Başlıklarımız…

Sosyal medyada insanlar bir içeriği gördüğünde ya görsele yada başlığa bakıyor. Bu iki detayın sırası değişse bile kesinlikle araya üçüncü element girmiyor. Yani kullanıcı ya önce başlığa bakıp sonra resme bakıyor yada önce resme bakıp sonra başlığa bakıyor ama mutlaka bu ikili zirveyi oynuyor.

O zaman artık siz de paylaşılabilir bir içerik oluşturmak için gerekli kilit noktaları kaptınız demektir. Şimdi bu ikiliyi atlamayın ve paylaşılabilir içerik şansını arttırmak için bu ikili üzerinden yürüyün.

İlginizi Çekebilir

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Fill out this field
Fill out this field
Lütfen geçerli bir e-posta adresi yazın.
You need to agree with the terms to proceed

Sonraki yazı
Hayalindeki robotu anlatır mısın? #hayalimdekirobot
Önceki yazı
Merhaba Ben Kültür Erozyonu, Farklıyım!