Klout Skoru: Dijital Güç Ölçer

Klout Skoru mu? Veri, istatistik, analiz sevdiğim şeyler. Kargastik olmayan tarafı Klout gibi bir aracın çıkıp işi rekabete çevirmesi. Sosyal medyada kim ne kadar popüler? Bakın dikkatinizi çekiyorum. Twitter’da ya da Instagram’da demiyorum. Sosyal medyada yani tüm mecraların içerisinde kim ne kadar popüler onu soruyorum. İşte herkes bu sorunun cevabını kendine göre vere dursun son zamanlarda sık başvurulan bir araç var.

Her kullanıcı kendi sosyal medya gücünü görebilir: “Klout” Yeni bir araç değil ve bir çok kişi kullanıyor olabilir. Son zamanlarda ise sıkça gündeme geliyor. Klout nedir? Skorlar nasıl hesaplanıyor Dijital Karga okuyucuları için araştırdık. Klout, dijitaldeki gücünüzü 1 ile 100 arasında değerlendiren bir araç. Takipçiniz ne kadar fazlaysa ve takipçilerinizle ne kadar çok etkileşime giriyorsanız Klout Skoru o kadar yükseliyor.

Sosyal medyadaki etkinliğinizin sayısal karşılığını görebileceğiniz gibi diğer kullanıcıların da skorları görebiliyorsunuz. Facebook ya da Twitter hesabınızla kayıt olabilirsiniz. Üçüncü bir seçenek olarak mail bilginizle de başlangıç yapabilirsiniz.

Barack Obama mı Justin Bieber mı?

Kargastik bir karşılaştırma olmazdı elbette. Klout Skoru mevzusunu anlatmak için kendi sayfalarında örnek vermişler.

Barack Obama’nın Twitter ve Facebook hesapları oldukça aktif. Ayrıca en önemlisi iyi bir sıralaması olan Wikipedia sayfası mevcut. Justin Bieber en yüksek etkileşim oranı olan Twitter hesaplarından birine sahip olmasına rağmen Wikipedia sıralaması Barack Obama’nın sayfasından daha düşük sıralamadır. Bu nedenle çok etkileyici bir Klout Skoru olmasına rağmen Justin Bieber daha düşük bir skora sahip.

3 Milyon Takipçim Var, Kral Benim!

Bilmem kaç milyon kaç yüz bin takipçim var, Kral benim deme şansınız yok. Çünkü mevzu toplam takipçi sayısı kadar basit değil. Etki var etki. Etki, Klout Skoru için sosyal medyada harekete geçme yeteneğinizi yansıtır. Sosyal medyada ve ya gerçek hayatta bir şeyler paylaştığınızda insanlar tepki gösterirse etki gerçekleşir. Evrene sesleniyor iseniz Klout Skorunuz pek iç açıcı sonuçlar vermeyecektir.

Sosyal Patlama kitabında Jeffrey Gitomer’in de dediği gibi sosyal medyada güçlü olmak için Facebook, Twitter, Instagram, YouTube ve LinkedIn bir arada olmalı. Biri olmadan sosyal patlamanın gerçekleşmesi pek mümkün değil. Öncelikli durum bulunduğunuz mecra sayısı. İkincisi bu mecralarda sahip olduğunuz toplam takipçi sayısı. Üçüncüsü mecralarda ürettiğiniz içeriklerin aldığı tepkiler. Çarpan etkisini ve Klout Skoruna nasıl yansıdığını aşağıdaki görselde ayrıca bulabilirsiniz.

klout skoru hesaplaması etki

İçerikleriniz ne kadar etkileşim alıyorsa kitlelerin duygularına ne kadar iyi dokunabiliyorsanız etki alanınız o kadar büyür. Sonuç mu? Artan Klout Skoru.

Klout Skorunu Etkileyen Dijital Mecralar

  • Twitter
  • Facebook
  • Facebook Page
  • Youtube
  • Tumblr
  • Blogger
  • LinkedIn
  • Foursquare
  • Instagram
  • Wordpres
  • Goole+
  • Flickr
  • Last.Fm
  • Yammer

Klout Skoru 400’den Fazla Metrikle Ölçülüyor!

Klout Skorunu hesaplamak için kullanılan metriklerin çoğu elde verilen verilerin birbirleri ile kombine edilmesinden çıkıyor. Örneklerle açıklamak gerekirse,

10 tweet’ten 100 retweet üretmek, 1.000 tweet’ten 100 retweet üretmekten daha çok skor getirir.

Bir kişini Facebook hesabını ya da sayfasını günlük periyotlarda takip etmesi, o hesapla etkileşime geçmesi skoru artıran bir faktör.

Farklı insanlarla etkileşimde olmak skoru birebir etkiliyor. 100 farklı insandan gelen 100 yüz RT, tek bir kişiden 100 RT’den daha fazla katkı sağlıyor.

Sosyal Ağ Bazında Bazı Metrikler

  • Facebook: Beğeniler, yorumlar, duvar yazıları, arkadaşlar.
  • Twitter: Takipçiler, retweetler, mektuplar, üyelikleri listeleme
  • Instagram: Takipçiler, beğeniler, yorumlar, fotoğraflar gönderildi
  • LinkedIn: Yalnızca kişisel profillerinizde bağlantılar, öneriler, yorumlar

Tüm metrikleri görmek için Klout sitesinden  “SCORED NETWORKS” başlığını inceleyebilirsiniz.

Klout Skoru Yükseldikçe Zorluk Artıyor

Klout adını henüz açıklamadığı birkaç sosyal ağ, Bing ve Wikipedia sitelerinden aldığı veriyi ölçümlüyor. Çıkan sonuçları algoritmalarına dâhil ediyor. Ortaya çıkan sonuçlar bu nedenle Klout Skorunu doğrudan etkiliyor. Ve Klout Skoru ne kadar yüksek olursa artması da o kadar zor oluyor. Klout Skorunun hesaplanması ile ilgili detaylı işlemleri ve açıklamaları bu dokümanda İngilizce olarak bulabilirsiniz.

Klout Skoru’nun Kullanım Alanları

Şu an itibari ile 200 binden fazla şirket Klout verilerinden yararlanıyor. Sistemde 620 milyondan fazla skor sahibi kullanıcı yer alıyor.

Kim bilir dijital mecrada yapacağınız kampanyalarda diyalog kuracağınız kişilerin Klout Skoruna bakabilirsiniz. Örnek; Stephen King, yeni yayınlanacak kitabının ilk baskısından bir kısmını Klout’da etkili gözüken kişilere ücretsiz gönderiyor.

Örnek olarak Audi’nin Facebook sayfasına bakabilirsiniz. Bir başka örnek, Cathay Pacific Havayolları, Klout Puanı 40 ve üzeri olanlara San Francisco Havaalanındaki Lounge’ını kullanma hakkı vereceğini açıkladı. Bu hak normalde sadece 1. Sınıf bileti olan yolcuların tanınan bir hak. Amerika’da bir oteller zinciri, Klout Puanı yüksek olan müşterilerine en iyi odalarını veriyor, bazı araç kiralama firmaları ücretsiz araç kiralıyor ve promosyon yollayarak bu kişilerle bağlantıda kalmaya çalışıyorlar.

Klout Skorunuzu öğrenmek ve iyileştirmek için Klout.com sitesini ziyaret edebilirsiniz. Bol skorlu bol cevizli günler.

İlginizi Çekebilir

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Fill out this field
Fill out this field
Lütfen geçerli bir e-posta adresi yazın.
You need to agree with the terms to proceed

Sonraki yazı
Senior Stajyer WhatsApp Röportajı #kargayakonuş
Önceki yazı
İş Planı Nedir Nasıl Hazırlanır?