Zuckerberg dijital pazarda herkes için korkulu rüya olma yolunda adım adım ilerlerken kendisine yeni bir rota çizmiş. İnsan kaynaklarını doğrudan ilgilendiren bu rotada Facebook, LinkedIn‘i hedef alan iş ilanı özelliğini devreye almak için testlere başlamış. Test aşaması bile ürkütücü olan bu durum karşısında başta LinkedIn olmak üzere kariyer siteleri nasıl hamleler yapacak, merakla bekliyoruz.
Facebook’un şirket sayfalarına dahil edeceği ‘İşler (İş İlanları)’ sekmesi şirketlerin iş ilanlarını Linkedin sayfalarında yer aldığı gibi yayınlayabilmesine olanak tanıyacak. Facebook’un yaklaşık 1,8 milyar, LinkedIn’in ise 467 milyon kullanıcısı bulunuyor. Bu da Facebook’un potansiyel gücü hakkında yeterince büyük bir kitleye sahip olduğunu pekala gösteriyor. Üstelik Facebook kullanıcılarının çok iyi demografik bilgilerine sahip ve kullanıcıları oldukça iyi sınıflandırabiliyor.
LinkedIn kullanıcılarının meziyetleri hakkında en çok bilgi sahibi olan sosyal ağ konumunda olduğu için daha avantajlı diyebiliriz. Facebook ise profesyonel yetenekler hakkında çok fazla bilgi sahibi değil. Profil etiketleri geliştirilirse belki bu açığını kapatabilir.
Facebook iş ilanı özelliğini ne zaman devreye alır bilinmez ama şirketler tarafından kalıcı olarak değerlendirilmesi kaçınılmaz. LinkedIn’in bu önemli gelir kanalında Facebook’tan darbe alıp almayacağını ise önümüzdeki dönemde hep birlikte göreceğiz. İş ilanı yayınlayan küçüklü büyüklü tüm dijital mecraların bu yenilikten etkileneceği bir gerçek.