Dijital medyada evrilmeler beraberinde araştırma ve bilgi kaynaklarında artışı sağlıyor. İş arama alışkanları bu kaynaklardan edindiğimiz bilgiye göre sosyal medyaya taşınıyor. Kim bilir kargalar görüyor ya biz bu blog yazısını yayına alırken herkes sosyal medyaya taşınmış olacak. Gak guk yapmıyorum, burası değişim konusunda hepimizden iddialı bir yer. Çok değil sosyal ağlar olmadan evvel insanların nasıl iş aradığını nasıl iletişim kurduğunuzu bir hatırlayın.
Günümüzde sosyal medya kullanımının geldiği nokta insanların buradan iş aramasını sağlarken iş verenler de bu kanallara yönelmeye başladı. İşverenler kanallarda gezindikçe çalışan adaylarının profilini inceleme fırsatı buldu. Hobileri, okuduğu okullar, yaptığı paylaşımlar kişinin genel hatlarını ortaya koyuyor neticede. Şirketinizin geleceği için hedef kitleniz Y kuşağı ise o kuşağın mensuplarını kendinize çekebilmek için sosyal medya en önemli mecra. Sosyal medya insan kaynakları için neden bu kadar önemli? Sadece insan kaynakları değil. Aslında şirketler için birer demirbaş olarak görülmeli. Diğer bir deyişle “Dijital Varlıklar” olarak anlattığımız bu mecraların tümü şirketlerin kendisine ait.
Facebook’ta Zuckerberg’in marka sayfaları için iş ilanları özelliğini denediğini düşünürsek sosyal medya ciddi anlamda varlığını hissettirecek demektir. Sosyal medyanın yaygınlaşması iş bulma ve işe alınma süreçlerini de değiştirdi. Sosyal medya şu an “İnsan Kaynakları” alanında çalışanların 1 numaralı gözdesi. Konu hakkında daha fazla ceviz kırmak için infografiği inceleyebilirsiniz.