Hadi bakalım. Dijital medya pazarlamasında yeni adımlar atmak üzere hangi yöntemlere başvuracağız düşünmeye başlayalım. Instagram şüphesiz Facebook satın almasından sonra dijital pazarlamacılar için daha fazla düşünülen bir mecra haline geldi. Neden diye sorarsanız, Instagram sık sık pazarlama ekseninde yaptığı yenilikler ile gündeme geliyor. İşte o yeniliklerden iki tanesi.
Instagram, fotoğrafların istatistiklerini 2016 yılında kullanıcılarına işletme hesabına geçmeleri üzere kullanıma açmıştı. Facebook bugün Instagram Hikâyelerini günde 150 milyonun üzerinde insanın kullandığını (Ekim ayında 100 milyon) ve her beş hikâyeden birinin izleyicilerden direkt mesaj aldığını açıkladı.
Instagram, bu sohbeti daha da geliştirmek için işletmelerin müşterileriyle bağlantı kurmasına ve etkileşim sağlamasına yardımcı olacak iki yeni araç sunuyor: ‘Hikâye İstatistikleri’ ve hikâyeler içerisinde yer alacak tam ekran reklamlar.
Instagram EMEA Marka Geliştirme Başkanı Amy Cole, konuyla ilgili olarak şunları söyledi:
“Instagram topluluğu, Instagram Hikâyelerini büyük bir yaratıcılıkla kucakladı ve bugün günde 150 milyonun üzerinde insan Instagram Hikâyelerini kullanıyor. Son beş aydır insanların gerçekten işletmelerin hikâyeleriyle ilgilendiğini gözlemledik; öyle ki, en fazla izlenen hikâyelerin üçte biri, işletmelerin hikâyelerinden oluşuyor. Bugünden itibaren işletmeler Instagram Hikâyelerinde reklamları kullanarak global kitleyle, insanların sevdiğini bildiğimiz kapsayıcı deneyimi kullanarak iletişim kurabilecek. Önümüzdeki aylarda Türkiye’deki işletmelerin bu yeni formata nasıl tepki vereceğini görmek için heyecanlanıyoruz.”
Instagram kullanan insanların yüzde 70’i bir işletmeyi takip ediyor ve platformda en çok izlenen hikâyelerin üçte biri işletmelerin paylaştığı hikâyeler. Hikâyelerin yaklaşık yüzde 70’i sesli bir şekilde izlenirken, yüzde 25’i Boomerang videolarından oluşuyor.
Facebook Türkiye Ülke Direktörü Derya Matraş, “Türkiye’deki insanlar Instagram Hikâyelerini günlük anlarını eğlenceli ve etkileyici bir şekilde paylaşmak için kullanıyor. Instagram Hikâyelerinin günde 150 milyondan fazla insan tarafından kullanıldığını göz önünde bulundurarak, platformun işletmelerin müşterileriyle iletişim kurması için de büyük fırsatlar barındırdığının farkındayız. Instagram Hikâyelerine reklamların gelmesiyle birlikte Türkiye’deki işletmeler insanlarla görsel olarak çekici bir şekilde, zaman geçirdikleri bir platform üzerinden iletişim kurabilecek” dedi.
Instagram’ın açıkladığı iki yeni araç
Hikâye İstatistikleri: Global olarak kullanıma sunulan Hikâye İstatistikleri sayesinde Instagram’da işletme profili bulunan işletmeler her hikâye için erişim, etkileşim, yanıtlar ve görüntülenme rakamları gibi verileri görüntüleyebilecek. Bu istatistikleri görüntüleyerek, hedef kitlelerine daha uygun, onlar için daha anlamlı içerikler oluşturabilecek.
Hikâye Reklamları: Instagram aynı zamanda Hikâyelerde tam ekran reklamları da test etmeye başlıyor. Hedefleme, erişim ve ölçümleme gibi özelliklere sahip olacak olan reklamlar ile işletmeler hikâyeleri izleyen insanların ilgi alanlarına uygun içerikler oluşturabilecek. Hikâyelerin yaklaşık yüzde 70’inin sesli izlendiği göz önünde bulundurulduğunda, kapsayıcı, tam ekran reklamlar insanların daha önce deneyimlemediği bir yakınlık sağlıyor.”
Akbank Kurumsal İletişim Bölüm Başkanı Murat Göllü, konuyla ilgili olarak şunları söylüyor:
“Art arda 5’inci kez ‘Türkiye’nin En Değerli Banka Markası’ unvanını alan Akbank köklü ve dinamik bir geçmişe sahip. Müşterilerimize kalplerinin sesini dinlemeleri için ilham veriyor, onları hayallerinin peşinden gitmeleri için yüreklendiriyoruz. Hem bu yeni reklam mecrasında ilk yer alan marka olmak, hem de genel olarak Instagram dünyası Akbank’ın marka değerleriyle oldukça paralel unsurlar. Instagram Hikâyeleri reklamlarının beta sürümünde yer alan tek Türk marka olduğumuz için de ayrıca mutluluk duyuyoruz.”
Türkiye’de Akbank, Instagram’ın Hikâye Reklamlarını dünya genelinde test ettiği 30’un üzerinde firma arasında yer alıyor.