Linkedin, spesifik bir sosyal ağ. Facebook üyeliğimizin sadece iş amaçlı olduğunu düşünürsek Linkedin’i daha iyi anlarız. Linkedin iş dünyasında yer alan profesyonel insanların kullanımıyla hızla yaygınlaşmıştır. İnsanların iş tecrübelerini, mini cvlerini, uzmanlık alanlarını paylaştığı ve bulunduğu sektördeki insanlarla birebir bağlantı kurduğu bir sosyal ağdır. Bağlantılarınızı verimli kullandıkça geliştirebileceğiniz Linkedin profillerinizi tamamlamanız iş bulma şansınızı artırırken kişisel markalaşma çalışmalarınıza destek verir.
Linkedin’in sosyal ağların içinde sunduğu en büyük özellik profesyonel bir network kurma şansınızın olması. Bu networkun ciddi anlamda size ummadığınız anlarda kapıları açacağını söyleyebilirim. Linkedin bu network içerisinde kullanıcılarına farklı bir arama deneyimi sunuyor. Linkedin araması ile gelen kutusu, şirketler, gruplar, kişiler vb. filtrelerde arama yaparak bir çok kişi ve kurumla iletişim kurabilirsiniz. İş hayatında aradığınız özellikte insanları bulmak Linkedin kutusundan geçtiğinden kapıları açması da an meselesi olabiliyor.
Spesifik bir ağ olduğu gibi kampanyalarınızda spesifik çalışmalarda yapabilirsiniz. Özel kitlelere göre Cover Letter’lar yollayabilirsiniz. Tartışma sayfaları ise farklı fikirler edinmenin harika bir yolu. Kaliteli ve size ilham verecek fikirler ile dolu bir tartışma sayfası bulmayı ihmal etmeyin.
Kişisel markalaşmada kendi profilinizi istediğiniz gibi kullanabilirsiniz. İnsanlar profilinize Google, Bing, Yahoo gibi arama motorları aracılığıyla ulaşabilir. Bir profiliniz yoksa, hemen kaydolun. Profil bilgilerinizin tümünü doldurun. Profilinizde alacağınız her tepki arama sonuçlarında çıkmanızı sağlar.
Linkedin her sosyal ağ olduğu gibi bir anasayfa akışına sahip. Arkadaş çevrelerinizden oluşan bu anasayfada son yapılan paylaşımlar ve site içi aksiyonları görebilirsiniz. Linkedin bağlantılarınızın neler yaptığınız görebilmek istiyorsanız anasayfaya bakmanız yeterli.
Profil: Size ait olan bilgileri değiştirmek, görüntülemek ve düzenlemek istiyorsanız bu sekmeye girin.
Kişiler: Bir ağa bağlı veya herhangi bir ağa bağlı olmayan kişileri aramak amacıyla buraya girebilirsiniz.
Gruplar: Katılmak isteyeceğiniz gruplar olabileceğinden dolayı bu bölüme giriyorsunuz. Yeni bir grup da oluşturabilirsiniz.
İş İlanları: Linkedin tarafından size özel yararlı olabilecek iş ilanlarını görüntüleyebilirsiniz. Belki de işinizi bu şekilde bulacaksınız. Belli olmaz, bence bir göz atın.
Gelen Kutusu: Size başka bir kişi tarafından özel mesaj veya güncelleme geldiği zaman bu bölüme düşer mesaj. Siz okumadığınız sürece header üst tarafında mesaj kutusu kırmızı olarak görünür. Siz de okunmamış bir mesaj olduğunu anlarsınız.
Şirketler: Bu bölümde şirketler hakkında bilgiler alabilirsiniz. Şu anda bu şirkette çalışan ve bu ağa bağlı olan kişileri de görüntüleyebilir tanışabilirsiniz.
Kariyer Fırsatlarını görmek ve şirketlerin profillerini incelemek için Linkedin’i kullanabilirsiniz. Şirketlerin kendilerine özel profillerinde çeşitli verileri elde etmeniz, ürünleri keşfetmeniz mümkün.
Yeni bir sosyal ağda üyelik açanların en büyük derdi profili tam anlamıyla doldurmak, bilgileri güncellemek, arkadaşlar edinmek… LinkedIn profili oluşturmak isteyenler MS Word formatındaki CV’nizi kullanabilirsiniz. MS Outlook, Gmail hesaplarınızdan çevrelerinizi direk aktarabilirsiniz.