Türkiye Youtube’u Tercih Ediyor ▶️

Türkiye Youtube'u Tercih Ediyor ▶️

Türkiye’de nüfusun yüzde 60’ı günün 3 saat 1 dakikasını sosyal medya kullanarak geçiriyor. Bu oran Türkiye nüfusunda 48 milyon insana denk geliyor.

Ajans Press, Türkiye’de sosyal medya ve internet alışkanlığı üzerine medya incelemesi gerçekleştirdi. We are Social 2017 verilerinden edindiği bilgilere göre 48 milyon kişilik kitlenin yüzde 87’si düzenli olarak her gün internete girerken, online ortamda 3 saati sosyal medyada olmak üzere 6 saat 46 dakika geçiriyor.

TÜRKİYE YOUTUBE’U TERCİH EDİYOR

 Türkiye’deki internet kullanıcılarının en fazla kullandığı kanal yüzde 57 ile Youtube oldu. Youtube’u yüzde 56 ile Facebook ve yüzde 45’le Instagram takip etti.

YouTube’a Dair;

Türkiye YouTube istatistiklerinin dışında dünya istatistikleri şöyle;

İlk videosu 23 Nisan 2005’te yüklenen YouTube dünyanın en büyük ikinci arama motorudur. Her gün 3 milyardan fazla insan bu siteyi ziyaret etmektedir.

76 farklı dil seçeneği ile kullanılabilen YouTube  internet popülasyonunun %95ini kapsıyor.

İnteraktif yapısı ve etkileşim özelliği ile kablolu yayının yerini çoktan almış durumda.

Günümüzde medya dünyası değişiyor. 18-49 yaş aralığındaki yetişkinlerin %85’i aynı anda birden fazla cihaz kullanıyor. Üçte ikisi ise evde TV başındayken bir yandan da YouTube’da video izliyor.

Platformun video ile izleyicilerin arasındaki duvarı yıkıp izleyicileri her an, her yerde birden fazla ekran aracılığıyla etkileşimli bir izleme deneyimine davet etmesi ise YouTube’u benzersiz kılıyor.

İzleyicileri eğitmek, eğlendirmek ve onlara ilham vermek amacıyla YouTube’a her dakika 400 saatten fazla içerik yükleniyor.

Her ay  en az  1 milyar dakika izlenme alan platformda   30 milyon yeni kanal açılıyor, kanallara 100 milyon video yüklemesi ve bu videolara 1 milyar alt yazı eklemesi yapılıyor.

YouTube, her ay 6 milyar saatten daha fazla YouTube videosu izleyen bir milyarın üzerinde benzersiz izleyiciye erişiyor.

Bu izleyiciler, yalnızca pasif bir şekilde video izlemekle kalmayıp aynı zamanda bir parçası oldukları bu toplulukla karşılıklı etkileşime giriyor.

Yetişkinler, video izlemek için televizyona kıyasla online video platformlarını %30 daha fazla tercih ediyor. 2000’li yıllarda doğmuş olanlar arasında ise bu oran %105‘e çıkıyor.

YouTube ile birlikte günümüz tüketicileri, ekranda gösterilen markalı içeriklerden hangilerini izleyeceklerini hiç olmadığı kadar etkili bir şekilde kontrol edebiliyor.

Bu demek oluyor ki  YouTube platformundaki konumlandırılma şekliniz (veya konumlandırılıp konumlandırılmadığınız), marka konumlandırmanızı ve başarınızı inanılmaz derecede etkileyebilir.

Mobil görüntülemenin masaüstü görüntülemenin önüne geçme hızı, bilgisayarda görüntülemenin televizyonun önüne geçme hızından çok daha yüksek.

Y kuşağının %76’sı, YouTube’daki şirket veya marka kanallarına abone oluyor. Satın alma kararı verirken videoları araştırarak ürünleri karşılaştırma olasılıkları 52-70 yaş arasındaki kitleye kıyasla 1,5 kat daha fazla.

İlginizi Çekebilir

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Fill out this field
Fill out this field
Lütfen geçerli bir e-posta adresi yazın.
You need to agree with the terms to proceed

Sonraki yazı
Yasin Kaplan WhatsApp Röportajı #kargayakonuş
Önceki yazı
Viral Pazarlama Nedir?