İçerik Yönetimi
Blogları blog yapan en önemli şey aslında onların sürekli aktif olması gerektiğidir. Elbette bu bir şart değil fakat blogun sözlük kavram karşılığına baktığımızda dahi sürekli güncellenen web günlükleri karşılığını görmemiz mümkün. Genelde bloglayan kullanıcıların büyük bir kısmının içerik üretirken gözden kaçırdığı en önemli nokta “Sonsuz içerik” konusu es geçiyor olmalarıdır. Yani, siz bugün diyelim ki yeni bir içerik yazacaksınız. Fakat bu içerik eğer sadece bugün için geçerliyse ve bir hafta sonra okuduğunuzda hiçbir değeri kalmayacaksa bu içerik aslında bir sonlu içeriktir.
Peki, bu içeriği oluşturmaya ne kadar zaman harcayacaksınız? Bu içerikler de elbette sürekli takipçilere bir şeyler sunmak için gereklidir. Fakat bu içeriklerin oluşturulma süresi ortalama olarak maksimum 15 dakika olmalıdır. Yani haber tarzındaki içeriklerinizi öyle dillendire dillendire kullanıcılarınıza dökmenize gerek yok. Onu paylaşmak istiyorsanız sadece daha temiz bir yazı olmasına önem verin. Öğretmeniniz sizden ödev beklemiyor, yani bu içeriklerde varsın siz giriş gelişme ve sonucu boş verin.
Peki, sonsuz içerik nedir? Sonsuz içerik; yazdığınız andan itibaren 5 yıl geçmiş olsa bile o sayfaya gelen kullanıcının mutlaka o yazından bir şeyler elde edebileceği bir içeriktir. Tabii, artık internet dünyası çok hızlı gelişiyor ve ilerliyor. Hatta öyle sanıyoruz ki bilgiler de sürekli olarak güncelleniyor. O zaman haliyle sizlerin de bloglarınız içerisinde yer vermiş olduğunuz bilgileri sürekli olarak güncellemeniz gerekecek. Hangi yazıyı nasıl güncelleyeceğiniz ise muhtemelen size gökten zembille indirilip bildirilmeyecek. Bunun için iyi bir şekilde Google Analytics kullanmayı biliyor olmamız gerekiyor. İlerleyen günlerde ise bu konuyu tam olarak daha detaylı bir şekilde anlatan bir yazıyı sizlerle paylaşacağız.