SEO ajansı ne iş yapar?

SEO çalışmalarını ajanslar ile yürütmek isteyen ya da istemeye aday olanların ilk soracağı soru: “SEO ajansı ne iş yapar?” Cevabı her ne kadar basit olsa da açmak ve açtırmak da fayda var. SEO ajansı seo işi yapar.

Markanızın değerini arttırmak, daha çok ziyaretçiye ulaşmak, daha fazla ürün satmak ve bunun gibi birçok şey… Bunlar bir SEO ajansının yaptıkları değil ancak bunlar tüm internet sitelerinin bir yerde kurulmasının en temel amacını oluşturuyor. Her internet sitesi ziyaretçiye erişmek veya ürün / hizmet satmak gibi belli amaçlarla açılır.

İnternet dünyasına biraz çaylaksanız, SEO diye bir terimle karşılaşıyor ve Google gibi arama motorlarında daha üst sırada çıkmanın sırrının bu terimde saklı olduğunu görüyorsunuz. Daha sonra biraz derinlemesine araştırınca kendini sırf bu işe adayan SEO Ajansı veya SEO Firması adı altında çalışan ve sadece bu iş için kurulmuş irili ufaklı şirketler görüyorsunuz.

Peki, bu SEO Ajansı dediğimiz büyüklü küçüklü şirketler ne iş yapıyorlar? İşleri hangi aşamadan oluşuyor ve nasıl internet sitemizin daha üst sıralara çıkmasını sağlıyorlar? Dahası bu adamların sihirli değneği nedir?

#1. Ön Araştırma, Yapılandırma ve Analiz

İyi bir SEO çalışması daima iyi bir araştırma, yapılandırma ve doğru bir analizle başlayıp, sona erer. Her sektör için bu adımlar ve yapılacak çalışmalarsa farklılık gösterebilir. Nasıl ki, “Her yiğidin yoğurt yeme şekli” diye bir şey varsa her SEO ajansının da kendince bir çalışma düzeni var ancak bu çalışma şekilleri üç aşağıya beş yukarı benzer şekillerde işler.

İyi SEO firmaları bir anlaşma koltuğuna oturmadan önce sizin hakkınızda yeterli bilgiyi toplar ve ardından istenen hedefe erişebilmek için ön araştırma, yapılandırma planı ve analiz yapar. Tüm bunları hallettikten sonra SEO firması size bir anlaşma sunarak yapacağı çalışmalar ve çalışma için gerekli bütçeyi sunar.

Genellikle SEO ajansları size yapacakları çalışmalar için belli garantiler sunarlar. Örneğin; “X bütçe ile X ay sonunda siteniz X gelişmesini kaydedecektir.” minvalinde bir açıklama yapılır. Bu açıklamanın şartları size uyuyorsa karşılıklı olarak her iki tarafın da ortak çıkarlarını korumak için bir sözleşme yapılarak iş garanti altına alınır ve bu aşamadan sonra SEO ajansı asıl çalışmalarına başlar.

#2. Derinlemesine Araştırma Süreci

İş başlangıcıyla birlikte SEO çalışmasına başlamak için öncelikle, çalışmanın bel kemiği süreci olan araştırılma safhasına giriş yapılır. Bu aşamayı birkaç farklı alt aşamaya bölersek sanırım SEO ajanslarının hangi çalışmaları yaptığını daha net aktarabiliriz;

  • Anahtar kelime araştırması: Müşteriye en iyi sonuçları verebilecek, rekabetin düşük ve fırsatların bol olduğu anahtar kelimelerin avlanma sürecidir. Bu aşama analizin belki en güç tarafıdır zira bu işte nokta atışını yapmak çoğu zaman oldukça güç olabilir.
  • Sitenin geçmiş analizi: Sitenin Google Analytics ve benzeri sayaç servisleri incelenerek daha önceden nasıl performans gösterdiği ve trafik kaynaklarının incelendiği aşamalardır. Bu aşama sayesinde negatif etmenler bulunarak ortadan kaldırılabileceği gibi yeni fırsatlar da analiz verilerinden faydalanılarak ele geçirilebilir.
  • Link profili analizi: Birçok site sahibi çok düşük rakamlara backlink elde etmek için onlarca SEO ajansı veya SEO çalışmasını yaptığını iddia eden kişiyle çalışır. Bu sırada sitenin işine yaramayan hatta siteye zararı dokunup, sitenin SEO değerini aşağıya çeken onlarca zararlı ve spam backlink elde edilir. Yeni bir başlangıcın yapılabilmesi için bu linklerin saptanması ve zararlı olanlarının kaldırılması gerekir.
  • Genel İncelemeler: Bu aşamada sitenin genel değerlerine ve durumuna dair incelemeler gerçekleştirilir. Özellikle sitenin yapılacak çalışmaya ne denli uyum sağlayacağı ve vereceği performans gibi değerler ele alınır.

#3. Yapılandırma ve Analiz Süreci

Yapılandırma sürecinde artık analiz devresi sona erdirilip, aksiyona geçilmeye ve sitenin değer alması için çalışmalara başlanır. Bu çalışmalarda da yine farklı evreler bulunuyor;

  • Sitenin tekrar tasarlanması: Elbette site komple tümüyle yeniden tasarlanmıyor ancak sitenin görünümü ve SEO’ya uygunluğu elden geçirilerek yapılacak çalışmalardan maksimum verimin elde edilebilmesi sağlanıyor. Bu aşamada site güzelce irdelenip, Google ve diğer arama motorlarının sevebileceği hale getiriliyor.
  • Yapısal düzenlemelerin yapılması: Görünümün dışında yazılımların üzerinde kaynak kod düzenlemelerinin de yapılması birçok SEO çalışmasında önemlidir. Başlık etiketleri, sayfaların yapısı, kod yapısının doğruluğu ve uygunluğu başta olmak üzere birçok kriter göz önünde tutularak alt yapının SEO çalışması için verimli hale getirilmesi sağlanır.
  • Link kaldırma ve reddetme: Eğer daha önceden web sitesi birçok zararlı veya düşük kaliteli link çıkışı elde etmişse çeşitli yöntemler kullanılarak bu link çıkışlarından sitenin kurtulması sağlanır. Bu sayede sitenin Google cezası almasının önüne geçilmiş olunacağı gibi temiz bir link inşası için de gerekli şartlar sağlanır.
  • Sağlıklı link çıkışı: Birçok SEO çalışmasında link inşası önemli bir yere sahiptir. SEO ajansları bu aşamada çalışmayı destekeleyen ve yükselmeyi sağlayacak doğal link çıkışları elde etme girişimlerine başlar ve maksimum etkiyi elde etmeye başlarlar.
  • Linklerin incelenmesi: Her ne kadar doğal görünse bile linklerin sürekli olarak kontrol etmesi ve çalışmanın seyrine ne şekilde etki ettiğinin görülmesi oldukça önemli. Bu aşamada alınan linklerin siteye ve çalışmaya etkisi incelenip, çalışmaların ters tepmesi durumunda müdahaleler yapılır.
  • Rakip analizi: SEO ile bir yerlere gelmek istiyorsanız mutlaka orada başka rakipler de var demektir. Bu rakiplerin geçilebilmesi için sadece kendinizi iyileştirmeniz yeterli değildir. SEO ajansları bu aşamada rakipleri analiz ederek feyz alır ve hangi çalışmaların ekstra olarak yapılmasına karar verirler.
  • İçerik: Eğer içeriğe yönelik bir servis için SEO yapılıyorsa içerikler de büyük önem taşıyor. SEO ajansının bu aşamalarda içerik için sizi yönlendirmesi ve kaliteli içerik örnekleri sergileyerek değerlerinizi arttırması gerekir.

#4. Sonuç ve Rapor Süreci

Tüm çalışmalar nihayete erdirildikten ve sabitlik sağlandıktan sonra yapılan çalışmalar ve elde edilen neticeler için titizlikle hazırlanılmış bir rapor tarafınıza sunularak çalışma taçlandırılır. Bu aşamadan sonra artık size kalan oturup, çalışmanın balını kaymağını yemek.

İlginizi Çekebilir

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Fill out this field
Fill out this field
Lütfen geçerli bir e-posta adresi yazın.
You need to agree with the terms to proceed

Sonraki yazı
2016 Yılının Çok Konuşulan Facebook Canlı Yayınları
Önceki yazı
Emojiler Gümbür Gümbür Yar Gel Beni Güldür