Dijital Karga gak guk yapan politikacılara sesleniyor. Sosyal medyaya basit bir reklam kanalı değildir! Basit bir kanal arıyorsanız ölçümlenemeyen mecralara gidin. Sosyal medya kullanıcılarının psikolojilerini anlamak, algılarına göre hareket etmek ve etkinlik sağlamak için sadakat bağı kurmak gerekir. Politikacılar için sosyal medya, seçmenlerle bağlantıda kalmak için diyalog kurmalarını sağlayan araçların bütününü oluşturur.
Ülkemizde politikacılar, siyasetçiler çoğu kişi tarafından, özellikle genç nesil arasında yalancı ve çıkarcı olarak görülen bir topluluğu ifade eder. Ne iş yaptıkları belli olmayan, hayatlarının hemen her noktasına uygulamalar getiren, her türlü toplumsal sorunu kapsayan ve bunlara rağmen başarısızlıkla sonuçlanan bir kavramdır. Politika yapan insanlar doğruyu söylemez ve seçildikten sonra yapmayacakları vaadler verirler.
Sosyal medya ise herkesin herkes hakkında düşüncelerini açık bir dille ifade etmesini sağlar. Gençlerin yoğun kullandığı bu medya kanallarında politikacılar hakkında neler konuşulduğunu bir düşünün. Online itibar yönetimi politikacılar için tam bu noktada devreye girmektedir.
Politikacı kargalar cevizleri aşağıdan toplayabilirsiniz.
1. Canlı güncellemeler sosyal medya kullanıcılarının bol aksiyon gösterdiği içeriklerin başında gelir. Günlük basit gibi gözüken rutin işlerinizi anlık olarak paylaşmanız samimiyetinizi gösterir. Aradaki mesafelerin ortadan kalkmasını sağlar.
2. Kitlenizin soru sormasına izin verin hatta onları teşvik edin. Beklentileri ölçmek için iyi bir yoldur. Sizin hakkınızda neler düşünüdüklerini öğrenmiş olursunuz. Gelecek sorular ile nasıl bir algı oluşturduğunuzu görebilirsiniz. Diyalog kurmak kitlenizi anlamak için sorular üzerinde durun.
3. Fikrinizi beyan edin. Politikacılar toplum için çalışırlar. İnsanlar politikacıların düşüncelerini merak ederler. Gündemle ilgili fikirlerini beyan etmelerini isterler. Olumsuz tepki almaktan, kitlenizin küçüleceğinden korkmayın. Oy toplamak için sosyal medyada varsanız çoktan kaybetmişsinizdir.
4. Sosyal medyada proaktif olmak kilit noktalardan biridir. Politikacı proaktif olmaktan çekinmemelidir. ELini klavyenin altına koymaktan çekinen politikacının işi zorlaşır. Dijital ilişkilerde proaktif olmanız başarının altın kuralları arasındadır.
5. Sosyal medyada kalıcı olmanın yollarından biri planlı çalışmaktır. Dinamik bir yapıya sahip olmasına rağmen kurumsal bir kimliği temsil ediyorsanız sosyal medya planı dahilinde çalışmanız gerekir.
6. Politikanın doğasında bulunan krizler için çözüm masanız olmalı. Kriz yönetimi yapmak ve gelişen krizleri fırsata dönüştürmek, en azından etkisini mimimuma indirmek için hızlı bir şekilde müdahalele edebilmelisiniz.