Facebook yarışmalarında gak guk yapmayın

Facebook yarışmaları, çekilişleri, kampanyaları genel anlamda sayfanın etkileşim oranlarını yükseltmek için yapılır. Sayfanın beğeni sayısı 3 ya da 4 haneli olabilir. Beğeni sayısı çok yüksek olmayan sayfalar kullanıcıları ile yüksek oranda etkileşim sağlayabiliyor. Facebook sayfalarınızda yaptığınız yarışmalar ile maksimum verim almak için bu yazıda yer alanlara dikkat edin.

Facebook sayfalarının etkileşim oranını artırmak ve kullanıcıları aktif tutmak için çeşitli hediyeler vererek (havuç) yarışmalar düzenleyebilirsiniz. Hediye kartları verenler, büyük ödül koyanlar, özel çekiliş yapanlar vb. her türlü seçimin amacına ulaşması için doğru adımlar atılması gerekir. Marka bilinirliğini arttırmaya yönelik, sürekli tüketilen bir Facebook sayfasını oluştururken yarışmalarımızı nasıl yapmalıyız? Özellikle gösterim oranlarının giderek düştüğü zamanlarda bu ipuçları çok işimize yarayacak.

Yarışma Amacını Bilmeli

Facebook sayfası yöneticileri küçük ayrıntıları göz ardı ederler. Gerçek olan ayrıntılarda gizlidir. Ufak dokunuşlarla yarışmanızı eğlenceli ve ilgi çekici hale getirebilirsiniz. Ufak dokunuşları yaparken yarışmacının bir amacı olmalıdır. Yarışmadan elde etmek istediğiniz tam olarak nedir sorusunun cevabını bilmelisiniz.

Uygun Havucu Seçin

Yarışmanın amacını belirledikten sonra bu amaca uygun olan en iyi havucu vermelisiniz. Facebook yarışmalarında etkileşimi artırmak, farklı grupları sayfaya çekmek için vereceğiniz havucun amacına uygun olması gerekir. Somut ödüller her daim yarışmalarda daha fazla ilgi çeker.

Yarışmanızı Kanallara Dağıtın

Facebook yarışması yaparken insanların bundan haberdar olmasını sağlamalısınız. Bloglar, Facebook Sponsorlu Gönderi, Mailing bu kanallara dağılmanın bir kaç yolları arasındadır. Yarışma düzenliyor olsanız bile kullanıcı sizin ayağınıza gelmez, siz ona gitmelisiniz.

Yarışma Sınırlarını Çizin

Facebook kullanıcıları sınırları ve kendilerini uğraştıracak yarışmaları pek sevmezler. Yarışma formatınızın sınırları olsun. Katılması kolay, kuralları basit olmalı ki kullanıcı katılmak ve kuralları anlamak için kendini fazla yormamalıdır. Kuralları çok fazla değiştirmeyin, kullanıcılar alıştıkları zaman kuralları ezber yaparlar. Sonraki yarışmalarda değişik kuralları göz ardı ederler.

Yarışmada Soru Sorun

İnsanlardan bilgi ve yeteneklerini kullanmaları isteyin. Kendilerini göstermek için onlarla interaktif bir ortam kurmaya çalışın. Markanızla ilgili yeni birşey yapmak için onlarla yarışma düzenleyebilirsiniz. Markanızla ilgili kötü algıları yıkabilir. Yarışmadan önce de soru sorarak ısınma turları yapabilirsiniz.

Yarışma Atmosferi Başkadır

Yarışma yaparken görselliği atlamayın. Çok değerli havuç veriyor olabilirsiniz ama yarışma tasarımına vay be demek ulaşacağınız kitleyi arttırır. İyi bir görsel kötü bir görselden daha fazla paylaşma isteği uyandırır.

İlginizi Çekebilir

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Fill out this field
Fill out this field
Lütfen geçerli bir e-posta adresi yazın.
You need to agree with the terms to proceed

Sonraki yazı
Politikacı Kargalar için Sosyal Medya
Önceki yazı
İçerik Yönetim Sistemi (CMS) gakladı!