- Şirketler kötü içeriklerle tüketicilerin karşısına çıktığında sonuçlar felaket olabilir.
- Örnek olarak Pepsi’nin Kendall Jenner ile çektiği, ırkçı görülen “Unity” reklamı sonrası halka açık bir özür dilemek zorunda kalması,
- Ya da Microsoft’un kendi yapay zeka reklamını yapmasını amaçladığı ama ırkçı ve cinsiyetçi tweetler paylaşan chatbot Tay.
Diğer taraftan, bir şirket etkileyici içerikler sunduğunda sonuçlar -daha iyi bir kullanıcı deneyimi, geliştirilmiş müşteri ilişkileri ve artan satışlar- paha biçilmezdir. İçerik dürüst ve şeffaf olduğunda yansıma, konuşma ve etkileşime yol açar. Buna iyi bir örnek ise, kar amacı gütmeyen kuruluş olan Be Vocal’ın akıl sağlığı üzerine kısa bir film oluşturmak için ödüllü bir belgesel yapımcısı ile ortaklık kurmasıdır. Film otantik ve dürüst olarak görüldüğünden, yaklaşık 416 milyon gösterim kazandı ve örgütün farkındalığını artırdı.
Analiz uğruna Analitik
İyi bir içerik stratejisi, kitlelerin içeriğinizi nasıl kullandığını, neyin işe yaradığını ve bir sonraki aktivitelerde odaklanmanız gerekenleri anlamak için kapsamlı bir inceleme gerektirir. İyi bir pazarlamacı, herhangi bir içeriğin ne kadar iyi performans gösterdiğine ilişkin verileri her zaman inceleyecektir. Kaç kişi gördü? Beğendiler mi? Paylaştılar mı?
Lakin, tüm ölçübirimleri eşit derecede yararlı değildir.
Her izlenim ve dinlenimin, içeriğinizi tam olarak tüketen bir müşteri adayına ulaştırdığını düşünmek istesek bile, durum aslında böyle değildir. En iyi ihtimalle, kişi kazara sizin içeriğinizde bulundu ve asla sizin hedeflediğiniz hedef değildi. En kötüsü, kişi sizin hedefinizdi ancak bulduklarını beğenmedi ve hevesi kaçtı.
Bir şey ifade eden analizler
Analitiklerin gerçekten iş değeri katmasını ve yönetim kadrosunun (C-Suite) dikkatini çekmesini istiyorsanız, şirketinizin iş hedeflerine ulaşmasına nasıl yardımcı olabileceğinizi belirlemeniz gerekir. İçeriğiniz marka stratejinizle uyumlu mu? Müşterilerinizin önem verdiği mesajlar iletiliyor mu? Nitelikli potansiyel satışlar yaratmaya yardımcı olarak iş büyümesini destekliyor mu?
YG’yi (Yatırım Getirisi) gösteren analizler ezber bozdurur. İçeriğinize yatırım yaparak işletmeniz için yarattığınız değeri gösterirler. Ne yazık ki, içeriğin YG’sini hesaplamak, başarmaktan çok daha kolay. Aslında, HubSpot’un araştırmasına göre, pazarlamacıların yüzde 40’ı içerik faaliyetlerinin yatırım getirisini kanıtlamanın en büyük zorluğu olduğunu söylüyor. Ancak değer kazandıracak bir etkinlik olduğu aşikar. YG’yi hesaplayan pazarlamacılar, daha yüksek bütçe alma olasılıklarının 1.6 kat daha yüksek olabileceğini belirtmektedirler.
Bu içeriğimize de göz atmak ister misiniz?
Daha İyi Bir Müşteri Deneyimi Oluşturma ve Satışlarınızı Artırmanın 5 Yolu
Analitik ve AI
Analitikte markaların sıklıkla kullandığı büyük bir analitik hata vardır – bunlar yalnızca içerik paylaşıldıktan sonra kullanılmaktadır. Bunları içerik ve içerik pazarlama programlarınızda değişiklik yapmak için kullanılır, ve ardından bunu her zaman paylaşımdan sonra kullanmaya devam edersiniz. Ancak en iyi sonuçları almak için, herhangi bir şey yayınlamadan ÖNCE içerik ve içerik oluşturma süreçlerinizi geliştirmenize yardımcı olacak analitiklere de ihtiyacınız vardır.
Bir içerik yönetim platformu aracılığıyla, içeriğinizi performansını etkileyen bir dizi önemli ölçüte göre inceleyebilirsiniz. İçeriğinizin netliği ve doğruluğu, kullandığı ses tonu ve şirketinizin benzersiz marka standartları ve terminolojisi ile ne kadar tutarlı olduğu gibi şeyler. Yayınlamadan önce bunları değerlendirerek ve gerektiği gibi ayarlamalar yaparak, içeriğinizin en iyi sonuçları alma şansını hatasız bir şekilde artırabilirsiniz.
Yapay zeka (AI) bize yeni bir analiz türünden yararlanma fırsatı sağlıyor. İlk faydası planlamadır. Mevcut pazar konumunuzu analiz etmeniz, nerede olduğunuzu ve nerede olmak istediğiniz hakkında size yararlı bilgiler sağlayabilecek birçok özel yazılım seçeneği vardır. Rakipleriniz hakkında bilgi edinebilir, dijital reklam alanını izleyebilir ve başkalarının ne kadar para harcadığını, kaç tane reklam aldıklarını ve hangi kanalları kullandıklarını öğrenebilirsiniz. Ayrıca içeriği alıcı yolculuğuna göre planlayabilir, içeriğiniz için anahtar kelimeler ve konu kümeleri belirleyebilir ve nasıl performans göstereceğini tahmin edebilirsiniz.
İçerik performansına bakarken, AI daha önce gördüğümüz her şeyden çok daha incelikli analizler yapmaktadır. AI, ses tonunu, ayrı bir kitle için içeriğin uygunluğunu analiz edebilir ve daha da önemlisi ölçeklendirebilir. Büyük kuruluşlar, birden çok yazardan her hafta yüzlerce içerik oluşturtabilir ancak bu kadar içeriği manuel olarak doğru bir şekilde kontrol etmek ve yönetmek çok zor. İşte bu teknolojinin gerçekten çözüm sağladığı yerdir.
Şirketler, markaları için piyasaya nasıl görünmek istedikleri, alıcılarının kim olduğu ve onlarda nasıl yankı uyandırabilecekleri hakkında ince stratejilerine çokça mesai, efor ve para harcıyorlar. İçeriklerinin bu hedeflerle uyumlu olup olmadığı ve stratejik olarak anlamlı ölçütlere karşı nasıl performans gösterdiği konusunda uzun vadeli bir görüşe sahip olmaları da aynı derecede önemlidir.
Hepimiz içeriğin bir marka yaratabileceğini veya bozabileceğini biliyoruz. Ancak, iyi performans gösteren bir içerikle, iz bırakmadan kaybolan veya gerçekten hasar veren içerik arasındaki fark içeriğin arkasındaki analitiktir.
* Bu içerik orjinal haline bağlı kalınarak çevrilmiştir. Dijital Karga’nın editöryal politikasını yansıtmayalabilir.
Kaynak: http://digitalmarketingmagazine.co.uk/
Yazar: Christopher Willis