Blog’un ve Blogger’ın dostu Dijital Karga iftiharla sunar. Kargastik Blog(ger)lar serimize Marka Danışmanı Temel Aksoy’un “Marka Kişiliği, Markayı Farklılaştırmaz” yazısı ile başlangıç yapmış bulunmaktayız.
Markaların günümüz ekosistemi içerisinde en büyük kaygılarından biri şüphesiz ötekilerden farklı olmak. Temel Aksoy bu konuya dair “Marka ve Markalaşmanın” tüketici pazarında gerçekleşen etkilerini yazmış ve değerli tespitlerde bulunmuş. Çeşitli araştırmalarla, sözlerle desteklediği yazısında marka kişiliğinin bir markayı diğer markalardan ayırmayacağını anlatmış.
O zaman bir markayı diğerlerinden neler farklılaştırır diye soracağız doğal olarak. Merak etmeyin bunun da cevabı var. Markalaşma yolunda ilerleyen kişi ve kurumları bilgilendirici, eğitici bir yazı olmuş. Markalara tüketicilerin özelliklerini ve seçimlerini anlatmış. Markaların farklılaşması için neler yapması gerektiğine dikkat çekmiş.
Blogda neler bulacaksınız?
- Marka
- Pazarlama
- Pazar araştırma
Blogdan bir kesit;
“Markanın logosu, amblemi, rengi ve simgeleri onun kimliğini oluşturur. Her marka, kimliğini giyinerek insan içine çıkar. Marka kimliğinin yanı sıra çoğu pazarlamacı, markaların tıpkı insanlar gibi kişiliklerinin de olduğunu düşünür. Markaları sıcak, sevimli, cana yakın ya da soğuk, mesafeli, kibirli gibi sıfatlarla niteler. Özellikle reklamcılar, hizmet ettikleri markaların kişiliklerini net bir şekilde tanımladıkları takdirde, yapacakları reklamın tonunu daha iyi yöneteceklerini düşünürler…”
Yazının tamamı için buraya tıklayınız.
Blog sayfasında pazarlama, marka, yönetim ve liderlikle ilgili blog yazıları bulacaksınız. Temel Aksoy’un diğer yazılarına da göz atabilirsiniz.