Kargaları Bile Kıskandıran İçerik Paylaştırma Taktikleri

Her sosyal medya yöneticisi, ürettiği içeriklerin insanlar tarafından beğenilmesini ve paylaşılmasını ister. Bu işi profesyonel olarak yapandan tutun en amatör yapana kadar herkesin isteği budur. Peki, içeriklerini istediği sayıda paylaştıran kaç kişi var? Tabii ki çok az. O halde biraz yardım ve taktik daha etkili sonuçlar doğurabilir. İşte size çok daha paylaşılabilir içerikler oluşturma konusunda yardımcı olacak ve her sosyal hesap yöneticisinin bilmesi gereken kargaları bile kıskandıracak 20 altın değerinde taktik;

1. Markaların arkasındaki isimleri gösterin: İnsanlar yalnızca bir marka değil, ayrıca bu markanın arkasındaki insanları da görmek isterler. Dolayısıyla çalışanlarınızın günlük bir rutininden veya meydana getirmiş olduğu bir toplantıdan ufak bir kare alıp insanlara gerçek yüzünüzü gösterebilirsiniz.

2. Boşlukları doldurtun: Takipçileriniz ile hem etkileşimi arttırmak hem de aynı zamanda yaratıcı fikirler görmek istiyorsanız, en kestirme yollardan birisi şüphesiz boşlukları doldurtma şekilli içeriklerdir. Örnek vermek gerekirse şayet “X’i seviyorum çünkü …….”

3. Bloglar en büyük yardımcınızdır: Birçok alan için bloglar oldukça önemlidir. Kendi alanınızda içerikler üreten kaliteli bloglardan içerikleri alarak bunları takipçilerinize sunmayı deneyebilirsiniz.

4. Sorular sorun: İnsanlara söz hakkı verilmesi, onları yoruma ve dolayısıyla da etkileşime davet eder. Bunu sıklıkla yapabilmeniz için insanlara paylaşımlarınız ile birlikte soru da yöneltmeniz gerekir. Fakat bunun ayarını belirleme konusunda da ufak bir denge tutturun zira sürekli sorulardan ibaret olan paylaşımlar insanların çok da ilgisini çekmeyebiliyor.

5. Güldürün: Türkiye’nin sinemasında en çok tutan filmlere bakarsanız eğer komedi filmlerinin hep zirveye oynayan filmler olduğunu görebilirsiniz. Çünkü millet olarak komediyi ve gülmeyi seviyoruz. Eğlenceye bu kadar düşkün bir millete sürekli olarak ciddi paylaşımlar sunarsanız sıkılabilirler. Arada gerçekten eğlenceli bir şeyler sunmayı sakın atlamayın.

6. Fotoğraf Albümleri oluşturun: Bir seminerden veya işletmenizin kutlamasından fotoğrafları insanlarla paylaşabilirsiniz. Sadece masanın üzerinde dans eden insan fotoğraflarının da bu fotoğrafların içinde olmadığından emin olmanız yeterli.

7. İstatistiklere değinin: Herkesin ilgisini çekmediği kesin olsa ve bazı insanları gerçekten fazlasıyla sıkmayı başarıyor olsa da istatistik içeriklerinin kullanıcıların çoğunluğu tarafından beğenildiği büyük bir gerçek. Alanınız ile ilgili istatistikleri hatta belki de işletmeniz ile ilgili istatistikleri dahi kullanıcılarınıza sosyal medya üzerinden sunabilirsiniz.

8. Anketler oluşturun: Yeni bir hizmet veya ürün mü meydana getireceksiniz? O halde neden ilk iş olarak takipçilerinizin düşüncelerini almayı düşünmüyorsunuz? Facebook üzerinden yeni bir anket oluşturun ve kullanıcıların gerçek anlamda size geri besleme göndermesine yardımcı olun.

9. Sosyal Medya sitelerini takip edin: Tıpkı Sosyal Medya Haber gibi takip edebileceğiniz birçok sosyal medya sitesi bulunuyor. Bu siteler içerisinde yer alan sosyal medya makalelerini okuyun ve tıpkı bu makale gibi gerçekten kaliteli makalelerden faydalanmaya çalışın.

10. Yanlışlarınızdan ders çıkartın: Gerçekten harika içerikler oluşturamıyor olabilirsiniz fakat harika ve paylaşılabilir içerikler oluşturmanız için en önemli şey yapmış olduğunuz yanlışlardan doğrular çıkartabilmekten geçiyor. Neyi yanlış yaptığınızı düşünün ve bunun üzerine odaklanmaya çalışın. Bu çok daha doğru paylaşım yapmayı öğrenmeniz için kilit noktalardan biridir.

11. Hediyeler sunun: Markanızın sosyal medya üzerinde varlığını arttırmak için ve etkileşim oranını gerçekten yükseğe çekmek için tercih edebileceğiniz en büyük şeylerden birisi de şüphesiz hediyeler vermektir. Bunu sıklıkla uygulamanız hem ürün veya hizmetlerinizi kullanıcılarınız ile buluşturmaya yardımcı olacak hem de size yeni takipçiler kazandıracaktır. Ayrıca en güzel hediyelerden birisinin de “Teşekkürler” demenin olduğunu aklınızdan çıkartmayın.

12. Yarışmalar düzenleyin: Yarışma düzenleyebilmenizin birçok farklı yolu var. Tıpkı hediyeler sunmak gibi bir sosyal medya profilini en iyi şekilde canlandırabilecek olan etkinliklerden bir diğeri de yarışmalar düzenlemekten geçiyor. “Örneğin şuanda X’i nasıl kullanıyorsunuz?” isimli bir fotoğraf yarışması ile instagram hesabınızı canlandırıp, yukarılara çekebilirsiniz.

13. Fotoğraf ve yazılı içerik dengesini koruyun: Bir sayfayı tamamen görsellerle doldurmamanız gerektiği gibi aynı şekilde tamamen yazılı paylaşımlara da yönelmemek gerekiyor. Doğru zamanda doğru paylaşımlar yapmayı öğrenmeli ve özellikle bu dengeyi iyi ayarlamalısınız.

14. Hile ve ipuçları: Alanının uzmanı olan herkes mutlaka bu konuda bir şeylere sahiptir, tabii siz de öyle! O halde onu sosyal medya üzerinden paylaşarak insanlara faydalı olmaya çalışın. Emin olun onlar da aynı şekilde size yardımcı olacaklardır.

15. Diyaloglar kurmaktan çekinmeyin: Takipçileriniz ile daima diyalog kurmaktan çekinmeyin. Onların size soru sormasını sağlayın ve mutlaka iletişim kutunuza gelen sorulara cevaplar vermeye çalışın.

16. Aktif olun: Sadece günde bir kere kullandığınız sosyal profilleriniz kullanıcılar için gerçekten de çok uzun bir zaman dilimi olabilir. Çoğu zaman hedefiniz daha kaliteli paylaşımlar ile birlikte daha yüksek paylaşım hedefine ulaşmak olmalıdır. Durum böyle olunca içeriklerinizin de çok daha paylaşılabilir olduğunu göreceksiniz.

17. Tarihi alıntılar ve özlü sözler: Tarihi karakterlerden alıntılar veya özlü sözler… Onların modası hiçbir zaman geçmeyecek. O halde siz de onları en etkili şekilde kullanmayı öğrenin. Alanınızla ilgili mutlaka sizin de paylaşılabilecek bir şeyler vardır. Yeter ki biraz bağ kurmasını bilin ve doğru içeriği üretmeye odaklanın. Gerisi gelecektir.

18. Günün Fotoğrafı veya Günün Paylaşımı: Profillerinizin diğer profillerden farklı olmasını sağlamanın aslında birçok farklı yolu var. Bunlardan birisi de günün fotoğrafı veya günün paylaşımı gibi bir rutine sahip olmaktan geçiyor. Dikkat ederseniz artık ana haber bültenleri bile yayınlarını bitirecekleri zaman günün komik videosu gibi bir rutin ile bülten sonlandırılıyor. Bu sanırım paylaşılabilir içerikler üretmeniz için ne kadar önemli şimdi daha iyi anlamışsınızdır.

19. Bu mu? Yoksa O mu: Bir Facebook motosiklet sayfasında her hafta bu mu yoksa o mu köşesi yapılıyordu. Böylece hem kullanıcılar için çok daha fazla paylaşılır bir içerik ortaya çıkmış oluyordu hem de kullanıcılar bu karşılaştırma hakkında gerekli olan detayları açıklıyor ve birbirleri ile tartışıyordu. Haftanın köşesinde sunulan bu içerik sayesinde kısa süre içerisinde bu sosyal hesap çok daha yüksek bir kitleye sahip oldu ve aynı zamanda da artık bu sayfanın takipçileri çok daha paylaşılabilir içeriklerin kısa süre içerisinde farkına varabilir hale geldi. Unutmayın, etkileşim etkileşimi getirecektir.

20. Merak edilenlere değinin: İçeriklerin çok daha fazla kişi tarafından görülmesi, beğenilmesi veya paylaşılması için bir dağın başındaki ağaçtan bahsetmek yerine takipçi kitlenizin gerçekten merak ettiği şeyler hakkında paylaşımda bulunabilirsiniz. Böylece insanlar gerçekten merak ettiği soruların cevabına ulaşabildiği bir mecrada olduklarını fark edebilirler.

İlginizi Çekebilir

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Fill out this field
Fill out this field
Lütfen geçerli bir e-posta adresi yazın.
You need to agree with the terms to proceed

Sonraki yazı
Merhaba Dijital Karga!
Önceki yazı
WordPress Analytics kodu ekleme