- Pandemi ile birlikte dünya genelinde adeta patlama yapan online alışveriş ile ilgili instagramdan ilk adım ‘Mağaza’ özelliği ile gelmişti.
- Reels Shop ile Instagram Reels uygulaması içinde online alışverişe imkan veren bir uygulamaya geçti.
- Instagram, Reels’de alışveriş özelliği ile bir Reels videosundaki ürünlere tıklayarak o ürünleri satın alma, kaydetme veya ürün hakkında daha fazla bilgi alma fırsatı sunuyor.
Yoğun kullanımı ve görselliğe dayalı altyapısı gereği markaların kendini gösterebileceği en etkili mecraların başında gelen instagram bulunduğu mecrayı pazaryerine çevirmeye yönelik adımlar atmaya devam ediyor. Instagram alışveriş özelliği sayesinde insanların gördüğü ürün ya da hizmeti anlık olarak satın almasını kolaylaştırmayı hedefliyor. Reels ve alışveriş sekmesini ana sayfaya taşıyarak bu konuya verdiği önemi ortaya koyan instagram artık sadece fotoğraf/video paylaşılan bir uygulama değil içerik ve alışveriş odaklı bir platform haline geldi. Instagram yalnız bir sosyal ağ değil influencer marketing ve alışveriş özellikleri ile sosyal ticareti baştan sona şekillendirebilecek bir etkiye sahip bir platform.
Dünya markaları Reels alışveriş özelliğini kullanıyor
MAC Cosmetics, Revolve, Song of Style by Aimee Song, Rare Beauty ve NBA gibi markalar Reels’da alışveriş özelliğini kullanmaya başlarken, Instagram’ın @shop hesabı da For the Ages, Centinelle, Kammok, Expedition Subsahara ve Paper & Clay gibi yeni marka ve küçük işletmelerin alışveriş yapılabilen Reels videolarını paylaştı.
Instagram alışveriş özelliği ile ürünlerini kullanıcılara daha fazla göstermek isteyen markalara da göz kırpmıştır. Ürünlerini sergileyerek potansiyel müşterilerin önüne düşmesini isteyen markalar daha fazla sponsorlu reklam çıkarak instagram’a uzun vadede daha fazla para kazandıracaklar. Instagram mağaza özelliği büyük bir kullanıcı kitlesine ulaştığında instagram’ın bu uygulamaları ücretli yapmayacağının hiçbir garantisi yok. Bu yüzden sosyal medya devlerinin bu tür adımlarının bugünü değil geleceği hedeflediğini göz ardı etmemek gerekir.
Gelecekte bizi neler bekliyor?
Instagram son yıllarda birçok kişisel ve kurumsal hesabın kendi platformu üzerinden ürünlerini sergileyerek satış yaptığının farkındaydı. Bunu bildiği için ilk olarak tüm işletmeleri kullanıcılarının akış ekranında göstermeyerek onları reklam vermeye zorladı. İşletmeler kullanıcılara kendini göstermek için sponsorlu reklamlar vermeye başladı. Ayrıca çoğu marka influencerların hayran kitlesinden yararlanarak onlara reklam verip satışlarını arttırmayı hedefledi. Instagram tüm bunların farkında olarak işletmeleri bu mecrada uzun vadeli tutabilmek için yeni geliştirmeler yapmak zorundaydı işte alışveriş özelliği de böyle ortaya çıktı. Bakalım bir sonraki adımda bizi neler bekliyor? Bu konuda tahmini olanları yorum kısmına alalım.