Facebook Hikayeler mi? Ya, işte böyle. Facebook, paylaşım ekonomisinde girişim yapanların bostan korkuluğu oldu artık. Birinde bir şey tutmaya görsün. Snapchat’in popüler “Stories / Hikayeler” özelliği Instagram’dan sonra şimdi de Facebook’a geliyor.
Zuckerberg cevizi bol bulmuş olsa gerek sürekli yeni bir özellik duyuruyor. Sizin de muhtemelen bildiğiniz Snapchat’i diğer sosyal platformlardan ayıran en önemli özelliklerden biri kullanıcıların gündelik olarak fotoğraf ve videolar paylaştığı hikayeler özelliğiydi.
Kullanıcıların yaptığı paylaşımların kayıt edilemiyor olması ve 24 saat sonra sonsuzluğa uğurlanması sadece insanların değil, Facebook’un da dikkatini çekmeyi başarmıştı ki 2016’nın Ağustos ayında Facebook bu özelliği Instagram’a kopyalamıştı. Hatta çok geçmeden istatistik ve reklam duyurusunu yapmıştı. Hikayeler özelliğinin Instagram üzerinde elde edilen başarısından sonra Facebook şimdi de bu özelliği mavi sosyal ağına getirecek.
Facebook hikayeler özelliği tıpkı Instagram ve Snapchat’deki gibi işleyecek. Hikaye olarak bir fotoğraf veya video eklediğinizde hikayeniz doğrudan profilinizde değil de hikayeler bandında görünecek. Yine diğer kullanıcıların hikayelerini görüntüledikten sonra dilerseniz onlara anlık olarak hikayeleriyle ilgili mesaj iletebileceksiniz. Facebook’un hikayeler özelliği Instagram’da olduğu gibi çeşitli filtreleri de destekleyecek.
Böylece kullanıcılar paylaşımlarını özelleştirerek gönderecek ve gönderilen gönderilerin tümü paylaşıldıktan 24 saat sonra otomatik olarak silinecek. Hikayeler modu özelliği birçok muadilinde olduğu gibi Facebook’da da en üst kısma bant şeklinde eklenecek.
Zuckerberg yeni özelliğini şimdilik iOS ve Android uygulamalarıyla birlikte yalnızca İrlanda’da kullanıma sundu. Facebook hikayeler özelliğinin testlerinin tamamlanmasının ardından birkaç ay içerisinde özelliğin diğer ülkelere de sunulacak olması bekleniyor.
Instagram’a getirilen hikayeler özelliğinin her gün 150 milyon kullanıcı tarafından kullanıldığı düşünecek olursak, Facebook hikayeler oldukça başarılı bir çıkış yakalayacak gibi görünüyor. Zuckerberg için madalyonun diğer yüzüyse; Facebook hikayeler modu sayesinde reklamların 1.8 milyar kullanıcıya kolayca ulaştırabilmesi avantajı olacak.