Yeni yılın ilk ayını doldurduk. İkinci ayına geçiş yaptık. 2017’de neler olacağına dair öngörülerimizi daha tutarlı yapmaya başladık. Etrafımızda olup bitenler ve gelişen teknolojiler bize yeni yılın sosyal medya düzeni hakkında fikir sunmaya başladı. 2017 için de sosyal medya trendleri de kendini belli ediyor. Eskiden değişen sadece internet trendleri olurdu. Artık teknolojiye paralel olarak tüm dijital dünyanın seyri değişiyor. Dijital sektörün nabzı bir köşeden farklı bir köşeye kayıyor.
Siz de işi nabza göre şerbet vermek olan sosyal medya kargalarından biri misiniz? Bu trendlere dikkat etseniz iyi olur. Çünkü Tatar Ramazan tipli bu trendler kabusunuz olabilir. Gak guk yapacak değilim. 2017 yılı içinde sosyal medyadaki bütün oyunun düzenini bozabilecek trendlerden bahsediyorum. Biz zaten biliyoruz safsatası ile geçiştirmeyin. Çünkü geçmiş dönem rakamları bile şaşırtıcı sonuçlar verebiliyor.
1- Canlı Video İçerikler Daha Popüler Hale Gelecek
Merak, merak ve yine merak. İnsanın başına ne gelirse bu dürtüden gelmiyor mu? Görünen o ki 2017 yılında canlı video içerikler geçtiğimiz seneye oranla daha büyük bir sıçrama yaşayacak. Geçtiğimiz yıl bu tip içeriklerin kullanım oranı %14 düzeyinde kalırken, Social Media Examiner’e göre bu oran içinde bulunduğumuz senede %43’e kadar artacak.
Geçtiğimiz sene canlı yayın konusunda en çok tercih edilen kaynaklar Facebook ve Periscope olmuştu, birkaç gün kadar önce canlı yayın özelliği kazandırılan Instagram’ın da bunda payının olacağı gerçek.
Bir başka rapora göre 2016 yılı içinde tüm dünyadaki insanlar mobil uygulamaları kullanarak 110 yılı aşkın süre dilimine denk düşen canlı yayın yayınlarını izlemiş. Anlayacağınız, yeni trend gümbür gümbür geliyor. 2017 sosyal medya trendleri arasında ilk sırada olmayı hak ediyor.
2- Marka Mesajlaşma Uygulamaları Çoğalacak
Günlük hayatta yalnızca WhatsApp, Facebook Messenger ve WeChat benzeri uygulamaları kullananın siz olduğunuzu sanıyorsanız yanılıyorsunuz. Tüm dünya çapında mesajlaşma uygulamalarını 4 milyardan fazla insan kullanıyor. Bu da markaların kullanıcılara kolayca erişmesi ve direkt iletişime başlaması anlamına geliyor.
Sosyal medyaydı, teknolojiydi derken artık insanlar hıza müptela olmuş durumda. Eskiden olduğu gibi kullanıcılar bir markayla irtibata geçmek istediklerinde e-mail göndermek veya internet sitesinin içerisinde form aramakla, sayfalarda kaybolmakla uğraşmak istemiyor. Bunun farkında olan markalar da kullanıcılarla iletişim için doğrudan WhatsApp ve Facebook Messenger gibi kanalları tercih ediyor.
Görünen o ki, bu yıl içinde markalar mesajlaşma uygulamaları üzerinde daha sık ve daha çok yer almaya başlayacak. Bu tip haberleşme kanallarının ücretsiz veya düşük maliyetli olması hem markaların hem de kullanıcıların işine geliyor. Mesajlaşma uygulamalarıyla kullanıcıların da markalara ulaşmasının hem çok daha kolay olduğu hem de iletişimin hız kazandığı gerçek.
2017 sosyal medya trendleri arasında yer alan marka mesajlaşma uygulamalarına örnek olarak yakın zamanda Sor’un uygulamasını sizlerle paylaşacağız.
3- Sosyal Medya Satışları E-ticaret’in Bel Kemiği Oluyor
Facebook, Instagram, Twitter ve Pinterest markalara ürünlerini doğrudan uygulamalar aracılığıyla satışa sunmak için birçok yol sunmaya başladı. Hatta son olarak Snapchat de bu konuda önemli bir test çalışması gerçekleştirmeye başladı.
Aimia’nın açıkladığı rapora göre müşterilerin %56’sı bir ürün satın almadan önce markayı sosyal medya kanalları üzerinden mercek altına alıyor ve yine kullanıcıların %31’i sosyal medya kanalları aracılığıyla satın alma işlemini tamamlıyor. Oranlar geleneksel yöntemlerle karşılaştırıldığında hala düşük gibi görünüyor olabilir ancak ilerleyen zamanda bu oranların ışık hızında artacağı şimdilik tüm sosyal medya uzmanlarının ortak görüşü.
4- Sanal Gerçeklik Oyuna Dahil Olacak
Geçtiğimiz yıl içinde, tüm dünyada internet erişiminin %75’i video içeriklerle tüketilmiş. Yani artık video içeriğin her türlüsü kullanıcılar için ilk tercih sebebi oluyor. Elbette kullanıcılar söz konusu video içerikler olduğunda farklı deneyimler konusunda aç. 360 derece ve arttırılmış gerçeklik içerikleri ilgi odağı oluyor.
Teknolojik gelişmelere paralel markaların VR alanında daha fazla çalışma yapıyorlar. Sosyal medya kullanıcılarının da bu içeriklere karşı daha hassas hale gelmesi bekleniyor. Özellikle turizm gibi alanlarda sosyal medyadaki kullanıcılar VR’ı deneyerek karar vermeyi oldukça çekici buluyor.
5- Hikayeler Konusunda Markalar Instagram’ı Seçebilir
Snapchat’in kendine has özelliğini kopyalayarak boyut değiştiren Instagram, markalar için yeni sıcak deniz olma özelliğini taşıyor. 2016’nın Ağustos ayında hikayeler özelliğini kullanıma sunan Instagram, kısa süre sonra günlük 150 milyon kullanıcıyı bu özellikle ağırlamaya başladı.
Özelliğin çıkış yapmasından kısa süre sonra önemli içerik oluşturucuları ve markalar da sırf hikayeler özelliğiyle pazarlama yapabilmek adına sıcak deniz Instagram’a doğru yol almaya başladı. Üstelik Snpachat’in kullanıcı sayısı 150 milyon civarındayken, Instagram tam 600 milyon kullanıcıya ev sahipliği yapıyor ki, bu da markalar için bir diğer önemli kriter.
Dijital Karga’nın söyleyeceklerine ek dijitalin yerlileri olarak 2017 sosyal medya trendleri hakkında öngörülerinizi paylaşabilirsiniz. Dijitalde kalın, ceviziniz bol olsun.