Dijital Pazarlama Çağın Gerçeği

Dijital Pazarlama Çağın Gerçeği

Klasik bir cümle ile başlayalım. “Dijital Pazarlama Çağın Gerçeği”

Bireysel ya da kurumsal, artık dijital dünyadayız. Hedef kitlemiz bir parmak uzağımızda duruyor. Kendimizi anlatma fırsatı elimizde. Bu değişimin, dönüşümün farkındayız ve bir şekilde dijitalin getirdiği fırsatları değerlendirmeye çalışıyoruz. İşte mesele burada başlıyor. Bazen yaptıklarımız dolu bardağa su doldurmak gibi ya da benzinsiz arabaya marş basmak gibi.

Dijital dediğimiz mecraların her biri veri deposu. En önemli mesele bu verileri doğru okumak. Verileri iyi anlamak, yorumlamak. İşte tüm bunları yapabilmek için eğitim şart. Bu amaçla gidilebilecek önemli eğitimlerden birine Google Analytics Eğitimine katıldım.

Odak konuları ve eğitimleri önemsiyorum. Google Analytics de dijitalin kalbi diyebiliriz ve dijital dünya ile yakından ilgilenen insanların kendisini bu alanda geliştirmeleri gerekiyor. Analytics Akademi’de Analytics’i Dijital Pazarlama eğitimlerinin bir parçası olarak almıyorsunuz, içerik tamamen konunun özüne ve derinliğine odaklanıyor. Zaten Google Analytics bir ana başlık, altına indikçe daha çok öğrenilecek konu olduğunu gördük.

Tecrübeli  ve uzun yıllardır veri gözü ile etrafa bakan eğitimcileri var. İyi işlerin, işine karşı heyecanlı ve  başarılı insanların desteklenmesi önemli kargastik hareketlerden biri dolayısı ile bu eğitime ayrıca bir sayfa ayırmak istedim. Araştırma sektöründen gelen ve Dijital Medya’yı bilen biri olarak veri dünyasını kalbini daha iyi anlamak istediğim için bu eğitime katıldım . Üstelik eğitimlere katıldığınızda bir çok bonus hizmet ve destek de alabiliyorsunuz. Başınız sıkıştığında başvurabileceğiniz arkadaşlar ediniyorsunuz. Tabi ben daha önceden takip ediyor ve tanıyordum  ama tanımak bu yazıyı yazmak için yeterli kriter değil 🙂 . Şimdi gelelim neler öğrendik tabi ki hepsini anlatmam ama önemli notlarımın bir kısmını özetleyeceğim. Daha detaylı bilgi için eğitimi takip edebilirsiniz.

  • User – ID kurulumu yaparak başla
  • Hedef belirlemeden analiz yapılmaz
  • Tekil ziyaret vs. kriterleri iyi anlamak gerekir.
  • Siteye sürekli giriş yapan ID’ler ve Spam trafikleri hariç tutmak mümkün.
  • Denemelerini yeni görünüm üzerinden yap aman dikkat.
  • Trafik kaynağını anlayamadığında da Direct olarak gösterir haberin olsun
  • Adwords raporları analytics üzerinden incelemeni tavsiye ediyoruz.

Teorik öğretiyi pratiğe dökmek gerekiyor tabi. Şimdi üzerinde çalışmalar yapıyorum. Google Analytics’i daha iyi anlamak istiyorsan eğitime katıl, sonrasında çalış, kendine, çevrene, müşterilerine daha iyi bir dijital bakış açısı sağla. Başarılar…

İlginizi Çekebilir

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Fill out this field
Fill out this field
Lütfen geçerli bir e-posta adresi yazın.
You need to agree with the terms to proceed

Sonraki yazı
FSMVÜ 3. Kariyer Günleri
Önceki yazı
Vikinglere Ayıp Ettik