Cevizlik girişimlerde bu hafta sağlık alanında yapılan faydalı bir projeden bahsedeceğiz: Bulut Klinik. Dijital gelişimin bize sağladığı en önemli katkılardan biri iletişim hızı diyebiliriz. İşte Bulut Klinik’te hasta-hastane/klinik-doktor arasında kolay ve hızlı bir iletişim kurulmasınıı sağlıyor. Randevu, medikal takip, soru-cevap gibi pek çok noktada hasta ve hastaneyi birleştirmek, buluşturmak istiyorlar. Şimdi bu faydalı uygulamayı daha detaylı tanıyalım.
Sağlık sektöründe deneyimli girişimciler tarafından kurulan “bulutklinik.com” Türkiye’de geliştirilen SaaS girişimlerinden.
“Kliniğinizi bulutların üzerine çıkarın!” sloganıyla hizmet veren Bulut Klinik’in kurucu ekibinden Yusuf Güleç, Türkiye’de 32 binden fazla sağlık kuruluşu olduğunu ve yataklı tedavi sunmayan 30 bin sağlık merkezinin potansiyel müşterileri olduğunu söylüyor. Şu ana kadar 160+ klinik ile 20.000’e yakın hastaya servis verdiklerini ifade ederken, 2 yıl içerisinde 2 bin kliniğe, 5 yıl içindeyse (yurt dışına açılarak) 10 bin kliniğe hizmet vermeyi hedeflediklerini ekliyor.
Bulut Klinik, her ölçekteki klinik ve muayenehane yöneticilerine randevu yönetimi, hasta ve medikal takibi, finansal hizmet takibi, raporlamalar gibi detaylı özellikler sunuyor. SKRS (Sağlık Kodlama Referans Sunucusu) veri setleriyle entegre çalışan girişim, Sağlık Bakanlığı sistemlerine entegrasyonunu 2018 yılı içerisinde tamamlamayı planlıyor.
Hasta ve Doktorun uygulaması
Bulut Klinik Mobil Uygulaması ile birlikte hasta ve doktoru tek platform üzerinde buluşturup hastaların doktorlarına daha kolay ulaşabilmelerini, medikal bilgilerini takip edebilmelerini sağlıyor.
Mobil Uygulama sayesinde hastalar kaydettikleri medikal bilgilerini anlık olarak diyetisyeni ile, aile doktoru ile kısacası doktoru ile paylaşabiliyor.
Doktora Sor!
Mobil uygulama üzerinden klinik onayı ile birlikte hasta ve doktor arasında bilgilendirme amaçlı anlık mesajlaşma yapılabiliyor. Bu sayede hastalar doktorlarına istedikleri zaman soru sorabiliyorlar. Doktora Sor sayesinde hasta ve doktor arasındaki iletişim ve memnuniyet artıyor.
Bulut Klinik ekibi uygulamanın içerisine yakın zamanda online görüntülü görüşme, reçete, hasta medikal asistan hatta hastalar için oyunlaştırma (gamification) gibi ek özellikler getirerek ile kullanıcı karşısına çıkacaklarını ifade ediyor.
Bulut Klinik, modüler yapısı sayesinde bölünmüş hizmetlerin aksine kapsamlı bir altyapı sunuyor. Bu sayede iş yeri hekimlerinden güzellik merkezlerine, diş kliniklerinden tıp merkezleri ve hastanelere kadar farklı merkezlere ulaşması mümkün.