Futbol şüphesiz Türkiye’nin en önemli gündem maddelerinden biridir. Özellikle dijital mecralarda herkesin söyleyeceği birkaç söz mutlaka var. Kitleleri peşinden sürükleyen ve dijital medya gündemini etkileyen spor kulüplerinin sosyal medya hesaplarını ölçümlemek için Sosyal Checkup yaptık.
4 büyük olarak adlandıran spor kulüplerinin, 4 büyük olarak nitelendirebileceğimiz sosyal medya sayfalarını incelediğimizde skor olarak Galatasaray’ın önde olduğunu söyleyebiliriz. Ardından Fenerbahçe, Beşiktaş ve Trabzonspor geliyor.
Kulüplere Özel Paylaşım Çeşitleri
Kulüpler sosyal medya hesaplarında genel olarak bütünleşik bir çizgide içerik paylaşıyorlar. Galatasaray, maç günlerinde Facebook ve Twitter hesaplarında #GSLive etiketi ile yazılı maç anlatımları gerçekleştiriyor. Instagram’da #tbt etiketiyle nostaljik paylaşımlarla özel içerikler üretiyor. Taraftarların,çocukların yer aldığı maç enstanteleri, maç sonu basın açıklamaları, sporcuların doğum günleri de önemli içerik türlerinden bazıları. Belirli günler ve ülke gündemine yönelik içerikler de yayınlıyorlar. Özel paylaşımlar ve görsel yönü ile Galatasaray sayfalarının güçlü olduğunu söyleyebiliriz.
Fenerbahçe, sayfaların da yine oldukça yoğun içerik paylaşıyor. Özellikle antrenmanlardan kareler ve sporculara özel videolar bulabiliyorsunuz. Haber ve bilgi paylaşımı odaklı içerikler yoğunlukta. Maç öncesi açıklamaları ve maç anından gol bilgileri öne çıkıyor. Güzel Gif içerikleri paylaşılmış. Kulüp sayfalarında Basketbol ve Futbolun önemli odaklar olduğunu görüyoruz. Sosyal sorumluluk ekseninde sporcuların katıldığı etkinlikler de yayınlanıyor.
Beşiktaş sayfalarında metinler ve emojiler dikkat çekiyor. Aynı zamanda antrenman görüntüleri, maç enstanteleri öne çıkıyor. Maç anından Twitter’da canlı anlatımlar gerçekleştiriliyor. Yine belirli günler sporcuların özel günleri (doğum günü çocuklarının olması vb. )paylaşımları yer alıyor.
Trabzonspor paylaşımlarında bilgi içerikleri, siteye yönlendiren haberler görülüyor. Yine diğer kulüpler gibi antrenman görüntüleri maç anları paylaşılıyor. Maç günü canlı bilgiler veriliyor. Belirli günlerde içerik paylaşılıyor.
Spor Kulüplerinin Kısa Kısa Sosyal Medya İzlenimleri
- Twitter’da en eski kulüp Fenerbahçe. Hesap 2007 yılında açılmış.
- Twitter yer bildiriminde 3 kulüpte il belirtilirken Fenerbahçe’de Kadıköy (ilçe) belirtiliyor.
- Twitter’da Galatasaray ve Fenerbahçe Anlar özelliğini kullanırken Beşiktaş ve Trabzonspor henüz kullanmıyor.
- Instagram’da Trabzonspor sadece 1 sayfayı takip ediyor. Galatasaray ve Beşiktaş 40, Fenerbahçe’nin ise 68 takibi var.
- Instagram’da 10,151 gönderi ile en çok Galatasaray Kulübü paylaşım yapmış.
- Facebook’da “bir düğme ekle” özelliğini Galatasaray “Alışveriş Yap” seçeneği ile GS Store sayfasına yönlendirmiş. Fenerbahçe “Uygulamayı Kullan” seçeneği ile Google Play sayfasına yönlendirmiş. Beşiktaş ve Trabzonspor bu özelliği kullanmıyor.
- Facebook’da 351.229 kullanıcı ile en çok Galatasaray’ın sayfası hakkında konuşuluyor. 275.685 kullanıcı ile ikinci sırada Fenerbahçe yer alıyor.
- İlk Youtube sayfası 2005 yılında açan Trabzonspor’a ait, sonrasında Galatasaray, Beşiktaş ve Fenerbahçe geliyor.
- Youtube izlenmesinde 33.872.940 ile Galatasaray ilk sırada yer alırken, 23.331.719 izlenme ile Beşiktaş ikinci, 9.589.820 izlenme ile Fenerbahçe üçüncü, 2.612.102 izlenme ile Trabzonspor 4. sırada yer alıyor.