2016’da En Sık Yapılan 7 SEO Hatası

2016 SEO yılını geride bırakırken çuvaldızı batırmamak olmaz. Gerek kendimize, gerek ajansa, gerek şirket içi SEO çalışanımıza çuvaldız batırmak için sebep olabilecek 7 farklı nedenle karşınızdayız. 2016’da En Sık Yapılan 7 SEO Hatasını başucunuza koymasanız bile favorilere filan ekleyin.

Hebele hübele derken dijital dünyanın koskoca bir yılını daha geride bıraktık. Sahi, 2016 yılında markanızı daha iyi yerlere getirmek için siz ne yapmıştınız? Öyle tahmin ediyorum ki, onlarca SEO çalışmasının üzerine Excel tablonuzdan çizginizi çekmiş ve kendinizi rahatlamış hissediyorsunuzdur. Yine de o çizelgeleri artık geride bırakıp, 2017 yılı için çok daha kral kriterlere sahip bir çizelge hazırlamak için kolları sıvasanız hiç fena olmaz.

Google internet sitelerinin SERP sayfasındaki yerlerini belirlerken hemen hemen 500 kadar farklı kriteri göz önünde bulunuyor. Kriterlerin elbette kendi arasında bir hiyerarşi ve önem sırası var. Her bir 500 kriteri ayrı ayrı oturup incik cincik etmek pek makul değil ancak Google’ın üzerine basa basa değer verdiği ve önem derecesi yüksek kriterleri tiye almıyorsanız muhtemelen 2016 yılında en sık yapılan 7 SEO hatasını siz de yapıyorsunuz demektir.

Hadi şimdi 2016 yılında web sitesi sahiplerinin ve hatta çaylak SEO Ajanslarının yaptığı en sık 7 SEO hatasından bahsedelim ve bu hataları yepyeni bir yıl olacak olan 2017 yılında internet sitemizden uzak tutup SEO değerlerimizi zirveye taşıyalım. Bizce güzel olur ya, olmaz mı?

SEO Hatası 1 – Anahtar Kelime Seçmemek (Anahtar mı Kelime?)

SEO namına bir şeyler yapıyor ve kendi yağınızda tuzunuzda kavruluyor olabilirsiniz ancak eğer anahtar kelimeleriniz yoksa ve anahtarı gerçekten sadece bir kelime olarak kafanızda kodluyorsanız en büyük SEO hatalarından birini yapıyorsunuz. Sektör artık “Saldım Google’a SERP kayıra” mantalitesinden çok daha uzakta bir yerlerde çalışıyor.

Durum buyken anahtar kelimelerinizi belirlemeden yıllar önceki mantıkla devam etmenizin hiç bir esprisi yok. Bu zamana kadar yapmış olabilirsiniz tamam ama 2017 yılına girerken mutlaka anahtar kelimeleriniz olsun ve bunlar gerçekten kayda değer anahtar kelimeler olsun.

SEO Hatası 2 – Yanlış Anahtar Kelime Seçmek

Anahtar kelimeler hakkında galiba yol katettiğimizi düşünüyorum. Evet, bir anahtar kelimeniz olmalı ama manavsanız gidip “kış bahçesi” anahtar kelimesini seçmenin size hiçbir faydası olmayacak. Haliyle biraz beyin fırtınası yapmanız, kafanızı yakmanız ve gerçekten üzerine çalışmaya değecek bir anahtar kelime bulmanız gerekecek.

Anahtar kelime araştırmanızı doğru şekilde yaptığınızdan emin olduğunuzda da bu kelime sendromu sona ermeyecek. Bulduğunuz anahtar kelimeleri siteniz için adeta kutsal bir gösterge kabul etmeniz ve bunu sitenizin bütün önemli alanlarında kullanmanız gerekecek. Anahtar kelimelerinizin başlıca kullanılması gereken alanları bilmiyor musunuz? O halde sizi şöyle alalım;

  • Sayfa Başlığı (Title)
  • Ana Başlık (H1)
  • Kullandığınız Görsellerin ALT etiketleri
  • Sayfanın URL adresinin kendisi

SEO Hatası 3 – Yanlış İç Bağlantılar

Neden oldu, nasıl oldu bilmiyoruz ama birileri bize linkler ve SEO hakkında fena halde yanlış bir şeyler öğretti… Link inşası dediğimizde insanların aklına ilk olarak dış kaynaklardan alınan linkler geliyor. Oysa sitenin kendi içindeki link inşası tamamlanmadan dışarıya geçseniz ne olur, geçmeseniz ne olur…

Google bize açık ve net bir şekilde site içi optimizasyonda link inşasının ne kadar önemli olduğunu belirtiyor ve hatta bununla kalmayıp, detaya da iniyor;

  • Linkler hiyerarşik yapıya sahip olmalıdır.
  • Ana sayfanızdan, kategori sayfalarına ve kategori sayfalarından alt kategori sayfalarına kolayca ulaşılabilen navigasyon linkleri bulunmalıdır.
  • Linklerin daha anlaşılabilir olması için Anchor Text kullanılmalıdır.

Eğer tüm bu eksiklere rağmen yayın yapmaya devam ediyorsanız, işin en kolay tarafını yok sayıyor ve tehlikeli yaşamayı seviyorsunuz demektir.

SEO Hatası 4 – Sunucu Hataları & Yönlendirmeler

Belki bilmiyor olabilirsiniz ancak Google, sayfalarında kırık linkler dolanan ve kullanıcıları özenle hazırlanmış 404 ile karşılayan sayfalardan nefret ediyor. Hele bir de linkleri 302 yönlendirmesi yöntemiyle oradan buraya sürükleyen sayfalara elinden gelse Google selam bile vermeyebilir.

Tüm bu hatalar Google ve arama motoru botlarının işini zorlaştırdığı gibi kullanıcıların da sinirlerini bozuyor. Kullanıcıların sinir krizine girmesinden hiç haz etmeyen Google da bu ölümcül hatanın önüne geçmek amacıyla sitenize daha alt sıralarda yer veriyor.

Öyle önemsiz filan deyip sakın ha burun kıvırmayın ve bu maddeleri zaten hali hazırda yapmış olduğunuzdan emin olun;

  • Sitenizde 404 hatalarının olmadığından veya bu hatalı sayfaların 301 ile muadil kaynaklara yönlendirildiğinden emin olun.
  • Sayfalarınızın taranabilir olduğunu Google’ın Search Console aracından kontrol edin.
  • Sayfalarınızda botları meşgul edebilecek sorun ve sıkıntının sıfır olduğundan emin olun.

SEO Hatası 5 – Sahi, İçerik Kral Mıydı?

SEO ile ilgili kriterlerin üzerine bazen o kadar çok düşüyoruz ki, işin aslını ve özünü ellerimizin arasından kaçan sabunlu yüzün gibi kaçırıyoruz. SEO ile ilgili ilk bilgilerinizi edinirken mutlaka bir yerlerde İçerik kraldır / Content is king mottosunu görmüşsünüzdür. SEO kriterlerini uygulayacağım edeceğim derken eğer bu kral kısmını kaçırırsanız vay halinize diyoruz.

SEO iyi güzel de, SEO’nun sadece içeriklerinizi daha çok insana ulaştırmak için atılan adımların bütünü olduğunu unutmamak gerekiyor. Ne kadar kaliteli içerikleriniz varsa kullanıcılar sayfalarınızdan o kadar memnun ayrılacak ve Google da sitenize o oranda sempatik yaklaşacak demektir. SEO filan çok güzel de içerik önemli aga! İçerik hep kral olacak, yoksa SEO yapmışsınız yapmamışsınız boş…

SEO Hatası 6 – Ya…vaş…. Yük…le..nen… Sa…y..falar…

Başlığı okumak sizin için biraz zorlayıcı olmuş olabilir ama inanın ki sayfalarınız yavaşsa kullanıcılarınız bu gavur eziyetini her sizin sayfanızı ziyaret ettiklerinde tekrar ve tekrar yaşıyorlar. Farkına varın artık! Modern dünyada hayatımızın tüm dengeleri hız ve performans üzerine kurulu. Bu kadar hız ve performans düşkünü kullanıcılar varken sizin yavaş sayfalara sahip olmanız kabul edilemez. Onlar hız istiyorlarsa sizin de onlara hızı sunmanız lazım.

Bu madde biraz da bir taşla iki kuş penceresine açılıyor. Sitenizin sayfalarının açılış hızını yükselterek iki avantajı elde edeceksiniz. Bunlardan ilki ziyaretçilerin sayfanızı sevmesi ikincisi de Google’ın sitenizi sevmesi olacaktır. Google’ın sayfaları çok daha yavaş açılsaydı ne oldu ve kaç kişi Yandex veya Bing kullanırdı bir düşünün bakalım.

SEO Hatası 7 – Mobili Atlamak

2016 Yılı içinde yaptığı açıklamalarla Google, mobil platformlara ne kadar değer verdiğini resmi olarak açıkladı. Hatta bununla da kalmayıp, mobil aramalarla masaüstü üzerinden yapılan aramaların farklı sonuçlar altında listelenmesi için yeni bir index algoritması geliştirdi. Tüm bunlara karşın eğer siteniz masaüstünde harika görünüyor ancak tablet veya mobil cihazlardan uyumu (responsive) şekilde görüntülenemiyorsa, vay halinize!

Bu yıl içinde farklı analiz şirketlerinin yaptığı çalışmalarla da açıkça görülüyor ki, hem dünya hem de ülkemizde mobil trafik masaüstü trafiği geçmiş durumda. Eskiden belkide mobil platform kullanıcıların azlığı nedeniyle atlanabilirdi ama günümüzde mobil platformun atlanması kesinlikle düşünülemez.

2017’de bu hataların sizden uzak durduğu ve SEO’nun zirve olduğu bir sitenizin olması dileğiyle!

İlginizi Çekebilir

2 Yorum. Yeni Yorum

  • Google’da güncelleme bizde hata bitmez 🙂 Bir araya toplamanız iyi olmuş teşekkürler.

  • Sitenin mobil uyumluluğunu nasıl kontrol edebilirim?

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Fill out this field
Fill out this field
Lütfen geçerli bir e-posta adresi yazın.
You need to agree with the terms to proceed

Sonraki yazı
Facebook ve Twitter 2016 Gündem Karşılaştırması
Önceki yazı
2016 Yılının Çok Konuşulan Facebook Canlı Yayınları