Sosyal Medya Pazarlaması Gag Dedi

Kargalara denk gelmeyin. Sosyal medyada yeni pazarlama yapmaya başlayanlar göz çarpmayan ama doğru yapıldığında değerli sonuçlar veren kriterleri atlıyor. Sosyal medyanın geri dönüşlerini anlatmak kolay değildir. Elle tutulur somut dönüşler elde etmek için işine değer vermek iyi bir başlangıç olur. Sosyal medya yönetimi, sorumluluk ve zaman isteyen bir iş. Bağlantıda kalamıyorsan (çevrimiçi), sosyal medya işlerini takip edecek bir hesap yöneticisi tüm süreci değiştirebilir.

Sorumluluk, zaman ve yaratıcılık isteyen bu işe nasıl başlayacağını öğrenelim. Birbirinden değerli ipuçları başarıya yürürken işini kolaylaştıracak. Sosyal medya pazarlamasına yeni başlayanlar için yazıyorum, markalar için profesyonel çözümler sunmuyorum.

1. Hedef Kitle ve Doğru Platform Seçimi

Sosyal medya yönetimine başlamadan önce kitlenin en çok nerelerde gezdiğini öğren. Aradığın kişiler Pinterest’de olmayabilir. LinkedIn ağında gezenlere hitap ederken Twitter’da yanlış bir kesime pazarlama yapıyor olabilirsin. İnsanların birbirleri ile etkileşim halinde olduğu, bilgi alışverişinin yoğun, diyalogların sıkça yaşandığı bir ağ arıyorsan Facebook ilk seçenek olabilir. Hızlı değişen, gençlerin ağırlıklı olduğu ve popüler kültüre yatkın bir pazarlama stratejin varsa Snapchat listeni başına oturabilir.

Twitter’da akış ve gündem hızla değişmektedir. Gençlerin sıkça kullandığı sosyal mecra olan Twitter’da alanınla alakalı bir profilin takipçilerini inceleyerek hedef kitlene ulaşabilirsin. LinkedIn ise iş dünyasından isimlere bolca rastlayabileceğin bir sosyal mecradır. Pinterest, Instagram derken işin sonunu alamayız. Yeni başlayanlar için sosyal medya zamanla eğlenceli mecralar haline dönüşecektir. Oluşturduğunuz stratejilerin başarılı sonuçlarını görmek için ilerleyen zamanlarda eğlencenin dozunu kaçırmamanı öneririm.

2. M.Ö. ve M.S. Analiz

Sosyal medya pazarlamasına başlarken hem kendini analiz et hem hedef kitleni. Planlarını ister günlük yap ister haftalık. Mutlaka aylık bir raporlama çıkar. Farkı göreceksin. Doğruların yanlışların ortaya çıkacak. Milattan öncesi ve sonrası arasındaki ayrımı yapabileceksin. Sosyal medya araçları başlıklı yazımda bu işlemi gerçekleştirebileceğiniz araçlardan bazılarını paylaştım.

3. Empati Yoluyla İletişim

Takipçileri anlamak her zaman kolay olmayabilir. Hedef kitlen kim olursa olsun empati kurmaya çalış. Kendini karşı tarafın yerine koyarak kurduğun iletişimi bir bağa dönüştürebilirsin. Kitlenin yapısal özelliklerini dikkate al. Yaş grubu, lokasyonu, marka algısı kurduğun iletişimde sana yardımcı olacak araçlardır. Amacın marka-birey arasında bulunan iletişimi iyi bir bağa dönüştürmek, engelleri kaldırmak olsun. Markanın zincirlerini kırmana yardımcı olacak kurumsal bir iletişim dili için duygudaşlık kurmak iyi bir yoldur.

4. Görsel Materyal Kullanımı

İnsanlar ile sosyal medyada etkili iletişim kurmanın iyi bir yolu kullanacağın görsellerden geçiyor. Sosyal medyanın gündemine göre, nabza göre şerbet, dozunu ayarlaman gereken bu içerikleri “Fotoğraflar, videolar” olarak ikiye ayırabiliriz. Sosyal medyanın değişen yapısı ise bu iki kategoriyi çeşitlendirmeyi son derece iyi başarmış ve ortaya “infografik, vine, caps, gif, selfie v.b.” alt kategoriler çıkarmıştır. Bu tip kategorilerde üretilen içerikler verilmek istenen mesajın kitleler tarafından daha kolay sindirilmesine yardımcı olur.

5. İçerik Pazarlamasında Teknik Detaylar

İçeriklerini paylaşırken imla kurallarına çok ama çok önem gösterin. Kelimeleri, noktalama işaretlerini kullanırken minimum düzeyde hata yap, mümkünse yapma. Sloganlarını eğer sosyal medyada paylaşmak istiyorsan “reklam kokmayacak” şekilde hazırla. Mesaj vermenin onlarca, yüzlerce yolu vardır. Bir cümleyi allayıp pullamanın hiçbir anlamı yok.

Sektörünle alakalı kurumsal içerikler oluştururken firma kimliğini çok fazla ön plana çıkarmay. Mümkünse sadece logon ve kurumsal renklerin yer alsın. Kullanıcı, markanla iletişime geçmek için zaten takip etmeye başlayacaktır. Artık markanla ilgili içerikleri görmek isteyecektir. Onlara tüketecekleri içerikler sunun, reklamları her yerde görüyorlar. Yeni başlayanlar için sosyal medyada içerik pazarlaması zor olabilir. Bu konuda sosyal medya uzmanlarından destek alabilirsin.

6. Gündemle Marka Hesaplarını Ayırmak

Gündemde yaşanan olayları firma olarak takip ediyor, yorumluyor olabilirsin. Firma hesaplarından yapacağın paylaşımlar ise bir grubu hedef alan paylaşımlardan uzak olmalıdır. Şahsi yorumlarını kendi hesabından paylaş. Gündem bile olsa unutma bir markayı/kurumu temsil ediyorsun. Gündemle alakalı zaruri bir içerik varsa kısa ve öz paylaşım yapın. Bir futbol takımının şampiyon olmasını eleştirmek, farklı görüşteki gruplara laf atmak, bir firmaya ait başarısızlığı paylaşmak, kullanıcılarını safa yatırmaya çalışmaktır. İnsanlar sosyal medyayı kendilerini özgür hissettikleri için kullanırlar.

7. Kurumsal + Görsel Tasarım

Marka hesaplarını açarken ilk günden itibaren kurumsal kimlik çalışması ile yürüyün. Sosyal medya hesaplarımız bizi yansıtıyor diyebilmelisin. Bizim tarzımız bizim renklerimiz derken, tereddüt etmemelisin. İyi hazırlanmış kurumsal kimlik, imajı yükseltirken, dış dünyaya güçlü görünmeyi sağlar. Kurumsal kimlik ile kazanılan imaj reklam yatırımlarına karşın büyük maliyetlere girmeden etkisini gösterecektir.

İlginizi Çekebilir

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Fill out this field
Fill out this field
Lütfen geçerli bir e-posta adresi yazın.
You need to agree with the terms to proceed

Sonraki yazı
Karga Seni Başarısızlığa Davet Ediyor
Önceki yazı
Öğretmenler için Twitter