SEO Uyumlu Web Sitesi İçin 8 Ceviz

SEO Uyumlu Web Sitesi

Dijital mecralarda süren pazarlama savaşlarına yön veren SEO ile hepimiz arama motorlarından gelen trafiği artırma peşindeyiz. Bu savaşta kalenizi güçlendirmek istemez misiniz? Sitenizi, web sayfanızı paylaştığımız 8 cevizle SEO uyumlu hale getirebilirsiniz. En temel SEO kriterlerinden oluşan bu listede çalışmalarınıza yardımcı olacak ve SEO için başlangıç yapmanızı sağlayacak cevizler bulunuyor. Sayfalarınızda yapacağınız bu 8 değişiklikle SEO uyumlu bir yapıya kavuşup aynı zamanda arama trafiğinizde güzel sonuçlar alabilirsiniz.

1. Title ve Meta Taglar

Web sayfalarının ismi olarak ifade edebileceğimiz “Title” SEO uyumlu site çalışmalarının temel kriterlerinden biridir. Haber başlıkları gibi Title alanı web sayfalarının içeriğini belirtir. Google botları siteye girdiklerinde Title ile sayfayı tanıyıp ne iş yaptığınızı anlarlar. Google dostu bir siteniz olsun istiyorsanız Title ve metalarda bulunan diğer alanlar birbirleri ile benzer olmalıdırlar. Meta taglar içerisinde keywords (anahtar kelimeler), description alanları yer alır. Bu üç alanın “Title, Keywords, Description” SEO çalışmalarında aynı yöne bakması gerekir. Hedefler şaşarsa Google botlarının sizi götüreceği yolda şaşacaktır.

2. Resimleri Tanıtmak için Alt Etiketi

Web sayfalarınızı metalar ile Google botlarına gösterdiniz. Peki resimleri nasıl ifade edeceksiniz? SEO uyumlu web sitesi hazırlayanlar bilir. Resimlerin de dili vardır. Alt etiketi kullanmanız resimlerinize isim ve anahtar kelime vermeniz ile eş değerdir. İlk maddede bahsettiğim gibi resim adı ile alt etiketine girilen alan benzer hatta aynı olmalıdır. SEO uyumlu web site çalışmalarında hedefi şaşırmayın Google botlarının sabrını taşırmayın.

3. Robots.txt ile Sayfalarınızı Bildirin

Google botlarının gezmesini istemediğiniz yerler olabilir. Taşıma yahut kalıcı bağlantı değişiklikleri sırasında url değişimi yaşanmış olabilir. Bu tip durumlarda robots.txt dosyası ile Google’a bildirim bırakıyoruz. Google botları bu dosyayı gördüğü zaman önbellekte bulunan bildirilmiş sayfaları kaldırıyor. Aynı zamanda izin vermediğiniz sayfalara da erişmiyor.

User-agent: *

Disallow: /tr/
Disallow: /en/
Disallow: /etiket/
Disallow: /icerik-basligi/
Disallow: /silinmis-yazilar/
Sitemap: http://www.dijitalkarga.com/sitemap_index.xml

4. Sitenize gelen ve giden bağlantıların kalitesi

SEO çalışmalarınızda güncel olarak analizini yapmanız gereken backlink değerlerinizin kalitesine dikkat edin. Sitenize gelen linklerin içeriğinizle alakalı olması ve SEO değerleri en az sizin kadar iyi sitelerden link gelmesi gerekir. Gelen link çıkışı önemli olduğu kadar giden linklerin sayısını da Google göz önünde bulunduruyor. Sitenizde çok fazla dışarıya giden link varsa link çöplüğüne dönmüşsünüz demektir. Dışarıya verdiğiniz linkleri optimize ederken amacınızı aşmayın. Özellikle farklı sitelere giden toplan dış link sayısını göz önünde bulundurun.

5. Anchor Text Oranı

Ahrefs analiz aracından ulaşabileceğiniz Anchor Text oranı, sitenize gelen harici linklerin hangi metinlere tıklanarak geldiğini gösterir. SEO çalışmalarınızda kullandığınız anahtar kelimeler ile benzer bir Anchor Text oranı Google sıralamalarınızda sizi üst sıralara taşıyacaktır.

6. Tasarım ve Sayfa Açılış Hızı

Tasarımınız sitenize gelen her ziyaretçinin kullanabileceği basit bir arayüz olmalıdır. Her şeyin ziyaretçinin elinin altında olması sitede kalma süresini artırır ve Google Botları sitede daha rahat gezer. Tasarımın etkisini gösterdiği bir başka konu ise sayfa açılış hızıdır. “SEO ve Sayfa Açılış Hızı” SEO çalışmalarınızı doğrudan etkiler. Siteniz ne kadar hızlı açılıyorsa SEO çalışmalarınızdan o kadar verim alırsınız. Sayfa açılış hızınızda yaşadığınız bir problem tüm çalışmaları yerle bir edebilir. Anahtar kelimenizde çalışma yapıyorsunuz ve uzun zaman sonucunda üst sıralara gelmeyi başardınız. Sunucunuzda bir kesinti meydana geldi. Sitenize erişim yok. Kelimede aşağılara düşmeniz kaçınılmaz olacaktır. Sunucu kaliteniz SEO çalışmalarınızla paralel olsun.

7. Google Dostu Kalıcı Bağlantılar

Kalıcı bağlantılar Google dostu “Sef Link” olması çok önemlidir. İçeriğiniz ikametgah adresi olan url alanında başlığın karakterlere uygun olarak çıkması gerekir. Örneğin “SEO Nasıl Yapılır?” başlıklı bir yazı için “alanadiniz.com/p=21? – alanadiniz.com/5684-seo-nas%-l-yap%-l-%r vb. kalıcı bağlantılar Sef link olarak okunmaz. Doğru olan kalıcı bağlantı: alanadiniz.com/seo-nasil-yapilir – alanadiniz.com/seo/seo-nasil-yapilir formatlarında olabilir.

8. H Tagları

Title, logo ve içerikte yer alan diğer başlıklar H tagları ile önem sıralamasına göre site içerisinde yerleştirilmelidir. Logo en önemli başlık olduğu için ve H1 etiketleri arasında alınabilir. Yazı başlıkları H2 ve içerikte yer alan diğer başlıklar H3, eğer içerikte alt başlık yoksa ki olması her zaman daha iyidir sidebar(sağ-sol sütunlar) alanlarında bulunan başlıklara H3 ve son olarak en alt kısımda yer alan başlıklara H4 etiketi girilebilir. Google botlarının işini kolaylaştıran bu sıralama ile başarılı sonuçlar elde edebilirsiniz.

SEO Uyumlu Web Sitesi İçin 8 Ceviz başlıklı yazının benzer aramaları, “seo uyumlu site yapmak, seo uyumlu site nedir, seo uyumlu ne demek, google uyumlu web sitesi”

İlginizi Çekebilir

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Fill out this field
Fill out this field
Lütfen geçerli bir e-posta adresi yazın.
You need to agree with the terms to proceed

Sonraki yazı
Blog Yazarları Çalıştayı 2 Sonuç Bildirgesi
Önceki yazı
Mehmet Burak Torun WhatsApp Röportajı #kargayakonuş