Sosyal medya denince akla ilk gelenlerden olan Instagram artık pazarlama guruları için de en cazip mecralar listesinde yer alıyor. Geçtiğimiz günlerde sitesinden yaptığı duyuruda işletme profillerinin 15 milyonu aştığını belirtmişti. Özellikle ürün satışı yapan işletmeler için, Instagram son 1 yılda vazgeçilmez bir mecraya dönüştü.
Temeldeki işlevi fotoğraf filtreleme olan Instagram, şu anda kullanılan konseptiyle tamamen fotoğraf paylaşmak üzerine diyebiliriz. Facebook tarafından yapılan satın alma ile beraber mecranın farklı özellikler kazandığını görüyoruz. Fotoğrafın ve videonun gücünü optimum düzeyde gösteren Instagram’a farklı bir gözle bakacak olursak, işletmelerin kataloğunu oluşturuyor diyebiliriz. Geçtiğimiz son 10 yılda günden güne değişen ve gelişen dijital reklamcılık, televizyon, dergi, gazete reklamlarını da oldukça geride bıraktı. Dijital pazarlama ekosisteminde reklam verilen ve içerik paylaşılan çok sayıda mecra mevcut. Şimdi akıllara şöyle bir soru geliyor: “Bunca sosyal medya kanalı içerisinde neden Instagram işletmeler için son derece değerli?”
Instagram diğer sosyal medya kanallarının aksine kullanıcının istek ve ihtiyaçlarına dayanarak tecrübeyle tasarlanmış bir platform. İnstagram ‘dan önce X sosyal medya platformlarında reklam vermek oldukça maliyetliydi. Büyük çaplı dünya markaları için bunlar bir problem değildi, bu güce sahiptiler; lakin küçük çaplı işletmeler esnaflar için böyle bir ihtimal en son ihtimal düşünülüyordu. Ancak instagram piyasaya sürülürken bunlar da göz ardı edilmemişti. İnstagram büyük işletmelerin gözdesiyken küçük çaplı işletme ve kuruluşları da göz ardı etmiyordu. Bu sebeple pastada ki payı diğer platformlara göre daha büyük oldu. İstediğiniz her bütçeye uygun reklam şekilleri geliştiren instagram bu sayede işletmeler için vazgeçilmez haline dönüştü. Özellikle Türkiye’de instagram piyasaya çıktıktan sonra sosyal medya kullanan işletme sayısında artış olduğunu gözle görmemek imkansız. Olaylar öyle boyutlara ulaştı ki bazı işletmeler tamamen instagram üzerinden satış yapmayı tercih eder hale geldi. İnstagram üzerinden kendi kitlesine daha kolay ulaşan firmalar bu yönde ilerlemeyi tercih etti diyebiliriz.
Biraz daha derinlemesine incelediğimiz de , telefon ve sosyal medya kullanımı çağımız hastalıklarından biri haline geldi. Hâl böyle olunca da özellikle instagram’la birlikte işletmeler hedef kitleye ve hedef kitle ise işletmeye aradığı ürüne çok daha kolay ulaşır oldu. Olaylar bununla da sınırlı kalmadı, özellikle bir çoğumuzun internetten alışveriş yaparken” acaba güvenilir mi ? ” sorusuna en güzel çözüm ise kapıda ödeme seçenekleri oldu. Bu sayede müşteri ürünü eline alıyor görüyor ve ödemeyi gerçekleştiriyor. Artık müşteri mağazaya gitmek yerine mağaza müşteriye gidiyor ve müşteri alışveriş yapıyor. Bu hem alıcının hemde satıcının işine gelen bir durum. Bu sayede instagram standart kullanıcı kitlesini de işletme kitlesinide diğer platformlara oranla en üstte tutmayı başardı diyebiliriz. Eğer sizinde bir işletmeniz varsa bir instagram profili oluşturmakla kalmayın bunu işin bir parçası gibi görüp aktif bir şekilde kullanmayı ihmal etmeyin diyoruz.