Gelin, tüm dünyada kabul görmüş, gelecek yıllarda da etkili olacak başlıklara bir göz atalım…
Müşteri Deneyimi

2019’da üretilen birçok içerik müşteri deneyimi ile ilgiliydi. Sonuç olarak, müşteriler benzersiz özelliklerini tamamlayan ve özel ihtiyaçlarını karşılamak için uyarlanmış bir çözüm sunan kişiselleştirilmiş bir deneyim isterler.
İyi haber şu ki, 2020’de bu tarz içeriklerden daha çok gelecek. İçerik üreticilerin ana hedeflerinden bir tanesi de müşterilere yardımcı olmaya devam etmek ve onlarla, tekliflerle değil de ilgilerine yönelik deneyimler oluşturan içeriklerle bağlantı kurmak. Yeni dönem çok yakında gelecek. Sıkı tutunun.
İçerik Pazarlaması

İçerik Kraldır. Bu tabiri çoğunuz duymuşsunuzdur, hatta artık klişeleşmeye de başlamış olabilir. Ancak önemini birazcık bile olsa yitirmedi. Pazarlama sektöründe içerik, sahip olduğunuz bir şey değildir onu nasıl konumlandırdığınızdır. İster bir reklam, ses, video, mobil güncelleme veya sosyal medya yayını olsun, her içerik parçasının tüketicinin ilgisini çekmesi ve onları hareket geçirmesi gerekir. Müşteri deneyimi bir evse, içerik evin giriş kısmıdır ve ilk izlenim için ikinci bir şansınız olmaz. Evinizin giriş kısmını bir güzel cilalayın ve potansiyel müşterilerinizi karşılamaya hazır olun.
AYRICA: Yapay Zekâ, içerik oluşturmada her geçen gün daha büyük bir rol oynamaktadır ve eminiz ki gelecekte bu konuda belki de bizden çok daha iyisini yapabilecek pozisyona gelecektir.
Veri Gizliliği
2019, Genel Veri Koruma Yönetmeliği’nin çoğu ülkede yürürlüğe girdiği ilk yıl oldu ve bununla ilgili çok büyük cezalara sahne oldu. Evet, veriler kullanılmak içindir ancak bu aynanın diğer yüzünde de insanlar var ve onların gizliliklerini korumak en önemli olan şeylerden bir tanesi. Gelecekte bu konu hakkında daha fazla kural ve yasa getirilecektir.
2020’de Geleceğe Bakış

Ne yazık ki, henüz uçan arabalar daha icat edilmedi ve Mars’ta su keşiflerine çıkmak için daha çok erken. Ancak önemli değişiklikler ve yenilikler de yok değil. Dijital Pazarlama sektörünü ileride büyük değişiklikler bekliyor. Yapay Zekâ hem bu alanda hem de diğer alanlarda büyük bir rol oynamaya devam edecek. Kadın girişimcilerin rolü her zamankinden daha büyük ve daha cesur adımlar gerektirecek.
Pazarlama, içerik, satış ve teknolojinin birbiri ile kaynaşması, işletmelerin geleneksel olarak çalışma şeklini değiştireceği aşikâr. Ama bunu kesinlikle bir sorun olarak nitelendirmemeliyiz. Değişim kaçınılmazdır ancak bizimle güvendesiniz. En büyük, en önemli trendlerin üstünde kalabilirsiniz, böylece zirveden çıkan şeyleri şaşırtmazsınız.