Facebook dijital pazarlama için çok değerli bir mecra. Evet ama neden? Türkiye için de durum gerçekten böyle mi? Facebook’un Türkiye’deki aktif aylık kullanıcı sayısı 40 milyondan fazla. Facebook’u %34 oranla en çok 18-24 yaş arası gençler kullanırken, %29 ile 25-34 arası kullanan yaş grubu ikinci sırada. Kullanıcı sayısının milyonlarla ölçüldüğü bir mecrada pazarlama yapmak için ilk nedenlere değinmiş olduk.
Dünya çapında 2 milyara yakın kullanıcıya yaklaşan Facebook ürünlerinizi pazarlamanız için kaçırılmayacak bir fırsat. Arkadaş eklemenin, sohbet etmenin, fotoğraf ve video paylaşmanın, yorum yapmanın sonsuz bir etkileşimle gerçekleştiği bu mecrada güçlü bir pazarlama aracı olarak ondan elde edilebilecek sonuçların son derece değerli olduğunu görebilirsiniz.
Sosyal medyayı kalıcı ilişkiler için kullanan ve müşterileriyle son derece olumlu etkileşimler elde eden marka örneklerini Dijital Karga olarak paylaşıyoruz. Son zamanlarda dikkat çeken kampanyaları bu linkten inceleyebilirsiniz. Girişimlerinizi kısa sürede tanıtabilir, iş, ürün ve hizmetlerinizi insanlarla buluşturabilirsiniz. Kullanıcı potansiyeli dışında Facebook Pazarlaması için kargastik nedenler sizinle.
- Facebook en büyük kullanıcı tabanına sahip internet pazarlama platformudur
- Facebook global olarak kabul edilmiş sosyal ağ sitesidir
- Facebook, marka değerinizi artırmak için kolay kullanımlı ve müşteri odaklı araçlar sunar
- Facebook, “viral reklamı” sağlamak için en ideal mecra
- Facebook sayesinde anlık yorumlar ve tepkiler ile geri bildirimler alabilirsiniz
- Facebook, sizin etkili pazarlama için iletişim araçlarını minimum masraf ile temin etmenizi sağlar
Facebook Pazarlaması için verdiğimiz kargastik nedenlere ek olarak aşağıdaki açıklamaları okuyabilirsiniz. Markaların Facebook Pazarlaması için neler yaptıklarına, kullanıcılarla nasıl etkileşim sağladıklarına dair pazarlama tekniklerini okuyabilirsiniz.
Cazip Marka Sayfası Oluşturma
Facebook hayran sayfaları ile şirketi/markayı temsil etmek için çekici tasarımlar oluşturabilirsiniz. Hayran sayfaları hazır olduğundan bize düşen onu geliştirmek oluyor. İletişim bilgileri, web sitesi adresi, tasarım, uygulamalar v.b. fonksiyonları kullanarak, hayranlarımızla tek bir sayfadan diyalog kurabilirsiniz. Ayrıca bu sayfalardan marka hakkında anketler yaparak veriler toplayabilirsiniz.
Ürün ve Hizmet Etkinlikleri Düzenleme
Facebook sayesinde birbirlerine ulaşan binlerce insan vardır. Bir amaç doğrultusunda toplanma amacı olan insanlar Facebook Etkinlik özelliği ile kısa sürede iletişime geçiyorlar. Etkinlikleri kullanarak ürünlerle ilgili organizasyonları, lansmanları, konferansları, çeşitli toplantıları kullanıcılara duyurmak ve katılımı sağlamak için kullanabilirsiniz. Etkinliğe dahil olan her kullanıcı kendi arkadaş listesini de durumdam haberdar etmiş olacak. Bir elin nesi var iki elin sesi var hesabı; hızlı yoldan geniş bir kitleye ulaşabilirsiniz.
Markalar Kullanıcı Gibi Davranıyor
Markalar Facebook kimlikleri ile bir kullanıcı gibi davranıyorlar. Facebook’u kullanarak, insanlarla birebir diyalog kurulduğu için mesafeler kısalıyor. Marka hakkında haberler, detaylar, yenilikler ve etkinlikler insanlara birinci ağızdan ulaşıyor. Söz konusu durum ile sadık bir bağ oluşması diğer pazarlama türlerine göre daha muhtemel. Facebook kullanıcılarını cazibenizle kendinize çekerek dünyanıza dahil edebilirsiniz. Sadık kullanıcılar için iyi bir fırsat.
Pazarlamayı Facebook Apps/Game ile Eğlenceli Kılın
Facebook uygulamalarının, kullanıcıların tarafından çok sevildiği ve markaların amaçlanan hedefe ulaşması için harika bir seçenek olduğu su götürmez bir gerçek. Açılış sayfaları bu uygulamalar kullanılarak oluşturulabilir. Uygulamalar ile dijital eğlence ortamında marka birebir pazarlanabilir, reklamı yapılabilir.
Facebook Insights İle Ölçümleme Yapın
Kullanıcıların faaliyetlerini ölçümleyerek faaliyetlerinizi geliştirebilirsiniz. Tüm sonuçları görmek için Facebook Insights aracını kullanın. Etkileşimleri detaylı bir şekilde analiz edebilirsiniz. Sayfada faaliyetlerinizi bu araç ile değiştirebilir ve hata payınızı en aza indirebilirsiniz.
2 Yorum. Yeni Yorum
Bir tavsiye de benden. İçeriklerin satış, tanıtım, reklam odaklı olması kullanıcıların sıkılmasına neden olabilir. Kendinizi anlatan, ifade eden içerikler oluşturun. Stratejinizde yüzde 80 oranla ürünlerinizin yerine markanızla ilgili kreatif bilgileri içeren hikayeler anlatan içerikler yer alsın. Sadece konuşmayın konuşturmayı da bilin.
Süper bir yazı olmuş. Bazı müşterilerime okumaları için e-mail olarak göndermeyi bile düşünüyorum. Teşekkürler.