Bilimsel, kişisel, kurumsal değerlendirmeler yapıldı. Yorumlar, fikirler havada uçuşuyor bu aralar. Neden çünkü harika! bir kriz çıktı 1 Nisan şakası olarak. Sosyal medya kullanıcılarını epey oyaladı. Gündemini korumaya da devam ediyor. Niyetimiz kimseyi kırmak değil. Hele ahkâm kesmek hiç değil. Ama bu kriz yönetimi meselesine karşı da boş değiliz. Markalaşma, pazarlama, yönetim dediğimiz süreçler ülkemizde eskiye nazaran güzel noktalara geldi. Ve biz bu işi sevdik. Futbol maçlarının yerine koyabileceğimiz derecede gözlemlemeye ve yorumlaya başladık. Aslında bu konu için önerim var. Yapın bir program. Şöyle atarlı giderli üç dört yorumcu bulun. Bir de moderatör, haftada bir de konuk yorumcu alın. Sonra marka stratejilerini inceleyin, krizleri konuşun, reklamları oynatıp oynatıp üzerine yorum yapın. Nasıl fikir? Böyle yazdığıma bakmayın eleştiriler önemli. Dijitalin de devreye girmesi ile artık markalar rahat değil, devriye geziyor. Zinde tutuyoruz ne güzel.
Ülker’in reklamı kötüydü. Bu noktada hem fikir olmayan yok gibi. Kardeşin 1 Nisan’da hep şakaya maruz kalması bu nedenle intikam almak istemesi hiç gerçekçi ve tanıdık bir refleks değil. Görüntüler, sesler itici. İşte markaların en büyük sorunu: “90’a atacakmış havası”nda gerildikleri topu dağlara taşlara vuruyorlar. Farklı olmak adına fazla zorlama işler yapılıyor. Reklam duygusal olarak o kadar itici bir mesaj vermiş ki bu kadar kötü bir mesaj olamaz bunun altında bir çapanoğlu var diye düşündürdü insanoğluna. Mantıklı mı, değil. Olabilir mi, daha önce olmuş. Bu bölümü düşüncelere saygı platformuna bırakıyoruz. Peki sonrasında ne yaptı?
Kavgacı davrandı (Bunu yapanlardan hesap soracağız)
Rahatsız oldu (Reklamları sildi)
İletişimi yönetemedi (Yorum yapanların sesi bile Ülker’den fazla çıktı)
Zan altında bıraktı (Olayın sorumluları gibi bir açıklama ile kendisi dışında geliştiğini iddia etti)
İşte Ülker bunu kriz yönetmek sandı belki, ama kriz krizi doğurdu. Yani yanlış yönetim yeni bir krizi ortaya çıkardı. Zaten zarar görmüş marka imajına bir darbe de kendisi vurdu.
Tabi bu olay ile birlikte kulakları çınlayan markalarımız da var. Onur Air mesela unutulmaz kriz yönetim örneklerinden biri. İşin doğrusu nasıl olmalı? Okuyucularımız için kargastik kriz yönetimi örneklerini anlatan bir yazı paylaşacağız. Sizin de örnekleriniz varsa paylaşın, yayalım.