Sosyal Medya Hangi Mecralardan Oluşur?

Sosyal medya tüketicilerin içerik ürettiği dijital mecralar bütünüdür. Peki, bu mecralar neleri kapsar, sosyal medya tümüyle neleri kapsamaktadır? Hangi kanallar neden sosyal medya kavramı altındadır?

Bloglar, sosyal medyanın mihenk taşlarıdır. Kullanıcıların özellikle markalar hakkında yazıp çizdikleri ve hayatın içinden kendi tecrübelerini paylaştıkları online günlük niteliği taşıyan bloglar içeriğini kendi üreten ilk sosyal medya kanallarındandır.

Yayın yapmak için içerik yönetim sistemine duyduğunuz ihtiyacı blog dünyasının devleri olan WordPress ve Blogspot ücretsiz bir yöntemle kullanıcılara sunmuş. Hem ücretsiz hem basit kullanışı blogların sayısının gün geçtikçe hızlıca artmasını sağlamıştır.

Blogların mikrosu ve mikro blogların lideri Twitter sosyal medyanın; kavram niteliğinin yaygın kullanımı sağlamış. Vatandaş gazeteciliği adıyla anılan ve her kullanıcının kendi medyasının patronu olabileceği Twitter geleneksel medyanın sınırlarını yeniden çizmiş. Mikro blog kategorisini incelerken Twitter örneklendirmesi yapmamızın sebebi kategorisinde rakiplerine nazaran sağladığı kalıcılık.

Sosyal ağlar şüphesiz sosyal medyanın popüleritesini yükselten en önemli medya kanallarıdır. Sosyal medyanın amiral gemisi Facebook ise sosyal ağlar içinde ulaştığı kullanıcı sayısıyla dünyanın en kalabalık dijital mecrası. Facebook dışında Instagram, Snapchat, VK, MySpace, Bebo, Hi5, LinkedIn, Orkut vb. sayabileceğimiz sosyal ağlar da var.

Vikipedi dünyanın en büyük kütüphanesi olmakla beraber insanların en çok katılım gösterdiği kaynak bir ortamdır. Akademik kaynakları, bilgi deposu ve güncel kalan içeriği onu sosyal medyanın en büyük bilgi arşivi haline getirmiş. Reklamlardan uzak yayına devam eden ve kullanıcıların katkılarıyla ayakta duran Vikipedi’nin en büyük sorunlarından biri bilginin doğruluğudur.

Delicious, StumbleUpon gibi sosyal imleme siteleri; sosyal medya ve seo kavramlarını buluşturan yerlerdir. Yeni nesil SEO kriterlerine göre sosyal imlemenin önemini vurgulamak yanlış olmaz. Google algoritmalarında sosyal imlemenin yeri başkadır.

Fotoğraf paylaşım ağı Pinterest, Flickr; video paylaşım ağı YouTube, Vimeo; ses ve müzik paylaşım: Last.fm gibi içeriğini kendi üreten medya kanalları sosyal medyanın bütününü oluşturmaktadır. Sosyal medya, içeriğini kendi üreten dijital tüm mecraları kapsar.

İlginizi Çekebilir

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Fill out this field
Fill out this field
Lütfen geçerli bir e-posta adresi yazın.
You need to agree with the terms to proceed

Sonraki yazı
Yapıştırma! #dijitaltehlikeler
Önceki yazı
En Temel WordPress Eklentileri