Sosyal Medya Hataları Yüzünden Kargaya Denk Gelme

Sosyal Medya Hataları

Hepimiz sosyal medyadayız ve sosyal medyacıyız. En azından kendimize göre. Ve sosyal medyacıyım diyenlerin bir çoğu sosyal medya hatalarından bihaber. Hayda! Sosyal medya hataları nedir yahu diyenler de olmuştur. Kendinizi denk geleceğiniz bir kargayla içinizden çıkamadığınız bir mecrada bulabilirsiniz. İnsanların ve markaların bir arada olduğu kalabalık yerlerde hareketlerin kestiremediğin sonuçlara yol açabilir. Bu uyarıyı önemse. 9 kusurlu hareketten bir kaçını bile göz ardı etmen yanlış yola sürüklenmene neden olabilir.

Nasihat filan verecek değilim. Denenmiş teyit edilmiş bilgileri paylaşıyorum. Sosyal medya hataları sınavında ehliyet sahibi olmanı kimse söylemez. Sosyal medyada şu kampanyayı yapmalısın, şu reklamı şu görselle çıkmalısın. Evet ama ne yapmamalıyızı kimse söylemiyor. Hazır buraya kadar gelmişsin. Bilgi edinmek için aşağıda paylaştığımız 9 kusurlu hareketi hazmederek okumadan gitme yani. Ceviz kırarken hatam olduysa, yorum alanında bir düzeltmeni alırım. İki de olur fark etmez.

# İletişim Çağında İletişim Eksikliği

Sosyal medyanın popüler olmasını sağlayan nedenlerden biri eş zamanlı iletişim ortamı olması. İnsanlar bu mecralarda iletişim kurmak için bir araya geliyor, paylaşımlarda bulunuyorlar. Sosyal medya ile insanlar işletmelere, markalara doğrudan ulaşma şansı buluyorlar. İnsanların sana bu kadar yakın olduğu bir ortamda onlardan uzak durmak, onlarla iletişimden kaçınmak, diyalog kurmamak 9 kusurlu hareketin birincisi. Sen biriyle konuşmaya çalışırken kâle alınmadığında ne hissediyorsan aynı duyguyu sosyal medya kullanıcıları da hissediyorlar.

# Bulanık Su İnsanları Kaçırır

Kişisel ve kurumsal kimlik arasındaki farkı iyi bilmelisin. Bilmezsen suyun bulanıklaştığını göreceksin. İş profiline sahipsen sınırlarını bilmen, seni izleyenlere ciddiyetini göstermen gerek. Sosyal medya hatalarında bulanık suda yüzmek etiketlenmene neden olabilir.

Sahte profillerden uzak durun. Markanın kendini yansıtması, duruşunu şeffaf bir biçimde göstermesi gerekir. Sosyal medyada bir kurumu temsil ediyorsan ayrım yapmayan ve yapılmayan bir kurumu temsil ettiğini ifade etmelisin. Bireysel profiller ise kendi dünya görüşlerini paylaşımların kaynağını sorgulamadan ifade etmeliler. Terse yatmak istemiyorsan her ikisine de dikkat et.

# Kibir Kokan Sosyal Medya Profili

İnsanların doğasında bulunan ve sosyal medya ile öne çıkan beğeni dürtüsünü aşırı kullanmak tehlikeli bir boyuta ulaşabilir. Yaptığın her işin beğeni toplamasını istiyor olabilirsin. Kendini çok fazla ön plana çıkardığın zaman bazı şeylerin yolunda gitmediğini göreceksin. Sosyal medya hatalarında hiç sevilmeyecek olanı diyebiliriz. Malum insana sempati kazandıran bir duruş değil.

Kazandığın güven duygusunun ve bağlılığın yavaş yavaş azaldığını hissedeceksin. Sosyal medyada kibirli olmak 9 kusurlu hareketten üçüncüsü. Sosyal medyada paylaştığın her içeriği markaya, kendine mal etmek de hatalı hareketler arasında.

# Popüler Gündemden Uzak Kalmak

Pek sanmıyorum ama sosyal medya hataları içinde gerçekleşmesi en korkunç olanı desem yanlış olmaz. Trend Topic gibi bir kaynak varken gündemdeki popüler konulardan uzak kalmanın herkese zararı var. Sosyal medyayı kullanıyorsan gündemi ve tepkileri takip edip haberdar olun. iPhone 8’in lansmanı yapılmış, Bakanlık Sansür açıklaması yapmış, Snapchat yıl sonu 1 milyar kullanıcıya ulaşmış ve senin bunlardan haberin yok. O zaman geriden geliyorsun ve sosyal medya yönetimini yapamıyorsun demektir.

Bilgiyi almadan, yoğurmadan kullanamayız. Takip edin, takipte kalın. Her konuya yönelmek imkansız olacağından popüler gündemi ele alın. Sosyal medya hatalarından uzak popüler gündeme yakın olun.

# Sınırlarını Çiz ve Dışına Çıkma

Sosyal medyada imajının zedelenmemesi için haddin olmayan alanlara girme. Geçenlerde bir Facebook kullanıcısı profilinde bir bankada çalıştığını, ekonomi ile ilgilendiğini ifade etmiş. Ama bir içeriğe eğitim ile ilgili yorum yapması olumsuz birçok yorum almasına neden oldu. Hele kurumsal bir kimliği olması ise işin cabası. Bu tarz polemiklerden sakınman faydana olacaktır. Sosyal medyayı bilinçli kullanmak ve sınırların dışına çıkmamak iyi bir tercih.

# Sürekli Haberdar Etme Çabası

Sosyal ağlardaki çevrelerini sürekli rahatsız etmen onlardan alacağın verimin düşmesine neden olur. Yakaladığın kitleye bildirim gönderme işini abartmak yerine içeriğini keşfetmeleri için fırsat yaratman daha akıllıca olacaktır.

Sosyal medya, iletişim ortamı olabilir. Lakin unutmayın her şeyin aşırısı zarar. Takipçilerini sık boğaz etmemek sosyal medya hataları listesinden birini silmeni sağlayacaktır.

# Basit Kampanyalardan Kaçının

İnsanların sinirlerini bozacak reklam sloganlarını aklından çıkar. Sloganın gereğinden uzun ve klasik olması büyük bir dezavantajdır. Kampanyalarında ve pazarlama hedeflerinde farklı olmayı ilke edin. Yenilikçi olmak işini her zaman bir adım öne taşır. Basit kampanyalar ile vaktini boşa harcama.

# Spam Tehlikesi Yakındır

Profilini link çöplüğüne çevirme. Haberleri, şarkıları, kampanyaları paylaşırken yorum eklemeyi unutma. Sürekli link atan bir profil kısa süre sonra şikayetler alıp spama düşme tehlikesi ile karşılaşabilir. Sadece spama düşmekle kalmayacak marka değerinin de tehlikeye girmesine neden olacaktır. Reklam yapmak, satışlarını artırmak, trafik sağlamak amacı ile sürekli link göndermek zarardan başka bir şey değildir.

# Sosyal Medya ve Kriz Yönetimi

Sosyal medyada 9 kusurlu hareketten en önemlisi Kriz Yönetimi. Çünkü ister bu hareketlerden birini yapın ister sayfalarında bir kriz çıksın. Kriz Yönetiminde etkili olamamak hüsranla sonuçlanabilir. Çoğu şirket sosyal medyadan para kazanmak için çaba sarf eder. Ancak bazı ani ve istenmeyen gelişmeler sonucunda kriz dediğimiz eş zamanlı ve kısa sürede yayılan durumlar ortaya çıkar. Bu durumda yapılması gerekenleri kriz öncesi ve kriz sonrası durumlar olarak ikiye ayırmak gerekir. Kriz öncesi durumlarda firmalar, kendi markaları hakkındaki tüm olumlu ve olumsuz paylaşımları yakından takip etmelidirler. Kriz anında fırsata dönüştürmenin yolları aranmalıdır. Kriz sonrası bir çok plansız çalışmada olduğu gibi dinlemek, analiz etmek ve raporlamaktır.

Sosyal medyada kargaya denk gelmemek için yukarıdaki cevizleri torbana koy ve yola devam et. Eğer kargaya denk gelirsen sondaki maddeyi düşün. Evvelden tedbir almak istiyorsan yaz, konuşalım. Sosyal medya hatalarının artmaması dileğiyle.

İlginizi Çekebilir

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Fill out this field
Fill out this field
Lütfen geçerli bir e-posta adresi yazın.
You need to agree with the terms to proceed

Sonraki yazı
İlk Defa Blog Yazacağım
Önceki yazı
Dijital Karga Gizli Gmail Özelliklerini Buldu