Hafta geçmiyor ki sosyal medyacıların gündeminde sıkıntı eksik olmasın. Sosyal medya hesaplarımızda like’lar, takipçiler havada uçuşmalı. Sosyal medyacı olmak bunu gerektirir. Mesela bir müşteri ile anlaştık. Dijital çağın önemi anlatırken iz bırakmamız gerekiyor diye ekledik.
Hızlı ve etkili iletişimin faydalarını, oluşabilecek zararların nasıl engellenebileceğini özetledik. Hedef kitlenin önemini ve dijital medya ile ulaşılabilirliğini gözler önüne serdik. Sonra ki bence bir marka için en önemli nokta kral içerik modellemelerini gösterdik. Yanılıyorsam söyleyin.
Hakkınızda bir gazete haberi yayınlanması, açık havada reklamınızın olması kadar kıymetli değil midir “İÇERİK“.
Sizin ofisiniz, kurumsal kimliğiniz, müşteri temsilciniz yani her şeyiniz sayılabilecek bir sosyal mecrada nasıl göründüğünüz önemli olmayacak mı? Bu kurgunun sonunda ve belli bir etki bıraktığınızda insanlar zaten size gelmeyecek mi? O zaman neden bir tabelaymışız gibi davranmaya çalışıyoruz hala.
Haftada 7 gün var ve sektöre, projeye, tarzına tavrına göre değişse de her güne bir içerik girmek iyidir. Bu sayı 3’e kadar çıkabilir. Gerekli yerlerde artar azalır. İçerik haritası planlaması güçlü olan bir ekiple çalışıyorsanız çok şanslısınız. Size sadece içerik üretmezler. İşin içinde olmaktan kaynaklanan mesleki körlük nedeniyle gözden kaçan noktaları da görünür hale getirirler. Her içerikte size yeni bir pazarlama cümlesi bulabilirler. Bir kampanya kurgusunu pas atabilirler. Kreatif yönü güçlü bir ekip varsa sosyal medya hesaplarınızı sektörünüzdeki diğer sayfalardan farklı hale getirebilirler. Ama biraz desteğe ihtiyaçları vardır.
Ne kadar çok içerik yayınlarlarsa o kadar iyi çalıştırmış olmazsanız. Hazırlanan bir görsel özellikle sosyal medya açısından gereksiz olabilecek yazı karakteri renk değişimi gibi talepleri büyük meseleler haline getirirseniz enerjilerini zihinlerini meşgul etmekten başka bir katkınız olmaz. İçerikler çok basit kalıyor bak rakipler şöyle içerik girmişler böyle içerik girmişler sorgulamalarınız sürekli rakip sayfalara yönlendirmeniz onlara benzemeye başlamalarına sebep olabilir.
Sosyal medyacı sen müşterini iyi anla. Sektöre hakim olmak için belirli bir süre iste. Paldır küldür işe başlama. Sayın müşteri sen de kendini iyi anlat. Brief vermeden işe başlamalarına izin verme. Kırmızı çizgilerin varsa mutlaka en başında belirt. Bir taslak çalışma iste ve üzerinde mutabık kaldıktan sonra içeriklerin girilmesine izin ver. Unutma sosyal medya senin kendi en iyi şekilde anlattığın ve katkılarını gözler önüne sere bildiğin bir dünya. Ver şifreleri hemen başla içerik girmeye diye yola çıkma. Hemen sonrasında ee ne oldu şimdi biz bir faydasını göremedik diye moral bozma.
Her işte olduğu gibi güven esaslı bir ilişkisi kurmak özellikle marka ilişkilerinde faydaslı sonuçlara gebe olacaktır. Herkes zaten Facebook, Twitter, Instagram kullanıyor. Ne var bunda diye düşünüyorsan, bence profesyonel bir hizmet alma Sayın Müşteri.
Son olarak, bir marka için olabilecek içerik türleri örneklerinden bir demet de sunalım. Bu da sosyal medyacınızın küçük bir faydası olsun.
- Ürün tanıtımları (Kısa slogan içerikler ve ayrıca detaylı bilgilendirmeler)
- Üretim süreçlerinden görüntüler (Yaptığın işi gerçekle emeğini anlat)
- Sektör ile ilgili özel bilgiler (Müşterine fayda sağla eğit)
- Müşterilerden gelen memnuniyet bilgilendirmeleri (Kullanıcını gerçekle)
- Gündemle ilgili içerikler (Dijital dünyanın, ülkenin gündemine kulak ver hayatın içinde kal)
Neredeyse 20 yıl önce Bill Gates “Content is king!” demiş. Hem bizim kültürümüze hem de geçen yıllardaki gelişime istinaden biz de “İçerik Candır!” diyoruz. Canınızı sıkmayın biz sizin için düşünüyoruz.
1 Yorum. Yeni Yorum
İçeriğin ve sosyal medyanın ruhunu anlatmakta güçlük çekiyoruz. Güzel yazı anlayana !