SEO ve Tasarım Arasındaki Bostan Korkuluğu

SEO ve Tasarım

SEO ve Tasarım hakkında teknik bilgimiz hallice var desek abartmış olmayız. Kargalar sayın tasarımcı kargalar. SEO ve tasarım arasındaki kurgunuzdan bostan korkuluğu doğmasın. Eğer doğarsa kargalar yüzünüze bile bakmaz. Neden mi? SEO ve tasarım ikilisi kalem kağıt gibidir. Hem yapılış biçimleri hem fonksiyonları farklı olsa da birbirlerini çok iyi tamamlarlar. Çok gak guk yapmaya lüzum yok aslında. Konuyu biraz daha açıp kriterlere geçebiliriz.

SEO ve tasarım arasındaki kurguları başarılı başarısız diye ayırmak yerine sağlıklı sağlıksız diye ayırmak daha doğru olur. Çünkü gerçekten sağlıksız uygulamalara çokça denk geliyoruz. Ama bütün kurgunun yanlış olduğu anlamına gelmiyor. Teknik taktik meselesi.

SEO uzmanlarının temelde edindiği hedef sisteme daha fazla ziyaretçi getirmektir. Arama motorlarından trafik sağlamak için de SEO kurallarını dikkat etmeniz gerekir, gerekiyor, gerecektir bla bla. Çünkü arama motorlarının web sayfaları ile tanışma süreçleri vardır. Hoşuna gitmeyen detayları fark ederse arkasında bakmadan kaçabilir. Kötü başlayan bir tanışma faslını geri toparlamak zor olacaktır. Aşağıda yer alan kriterlere geçelim o zaman.

Gizlenmiş Link ve İçerikler

Anahtar kelimelerinizi, içeriklerinizi, dışarıya verdiğiniz linkleri gizlemekten kaçının. Beyaz bir zemin üzerine beyaz metinler yerleştirmek Google botlarının hiç sevmediği bir davranış. Tasarım içerisinde bu tip bir yerleşimi Google botları rahat bir şekilde görebilmektedir. CSS kodlarını okuduğunu bilmeniz yeterli 🙂 Sadece metin için değil tasarımda birbiri ile çakışan kod yapıları için de geçerli.

Sade ve Kullanışlı Arayüzler

Google, internet kullanıcılarının siteyi kullanabilmesine önem veriyor. Google botlarını anlamaya çalışırken onları birer ziyaretçi gibi düşünmeyi ihmal etmeyin. Web sitenizde geniş ürün yelpazesi, bolca makale kaynağı olabilir. İçeriklerinizi pazarlayabilmek için tasarımı en sade hale getirmeniz gerekir. Bir e-ticaret sitesinde navigasyon alanının üstlerde yer almasının sebebi budur. Kolay kullanım, ziyaretçi ile site arasındaki bağı güçlendirir.

Tipografi ile Okuma Düzeni

Metinler sayın tasarımcı metinler. Ziyaretçiler ve Google botları tarafından en çok önem verilen noktadır. Metinler yalnızca harflerden oluşan metalar değildirler. Her biri bir duyguyu, olayı, durumu yahut bilgiyi ifade eder. Tasarımla metinler arasında bir bağ kurmalısınız. Sitenize gelen her ziyaretçi gözleriyle sitenizdeki metinleri rahatça okuyabilmeli ve bir üst seviyeye geçip yorum yazabilmelidir.

Farklı ve Sıra dışı Fonksiyonlar

İçeriğinizin ve tasarımınızın iyi olması kaliteli olduğu anlamına gelmez. Sitede yer alan içeriklerin farklı fonksiyonlarla sunulması çok önemlidir. Ziyaretçilerin kullanmaktan keyif alacağı farklı, sıra dışı fonksiyonlar geliştirin.

Sosyal Paylaşım Butonları

Google Plus [Arama sonuçlarını doğrudan etkiliyor], Twitter, Facebook vb. tüm sosyal ağlar internet kullanıcılarının hayatlarında bir parça olarak yer bulurken site dizaynında onlara yer vermemek olmaz. İçeriklerinizde sosyal paylaşım butonları bulundurabileceğiniz gibi ana sayfada sosyal medya hesaplarınızı da yayınlayabilirsiniz.

Anahtar Kelimeler ve Yerleşim

Anahtar kelimelerinizin, tasarımda yapacağınız ufak değişiklikler ile içerikte geçmesini sağlayabilirsiniz. Site içerisindeki dolaşımı kolaylaştıran bu özellikler sitede kalma süresini de artıracaktır. Benzer yazılar, son ziyaret ettikleriniz, diğer kullanıcılar bunları da aldı, X kategorisine ait diğer ürünler vb. yerleşimler anahtar kelime odaklı çalışmalarınıza destek olacaktır.

Dinamik Fonksiyonlar ve Boyutları

Sayfalarınızı dinamik hale getirmek amacıyla kullanacağınız script dosyaları olabilir. Bu dosyaların sıkıştırılması sayfa açılış hızını doğrudan etkilemektedir. Anahtar kelimelerde sahip olduğunuz sıralamaların doğrudan sayfa açılış hızı ile alakası olduğunu söylemem bu fonksiyonların sıkıştırılması gerektiğini anlatıyordur. Sayfalarda çalışmayan script dosyalarını tutmayın.

Dil Bildirme

Google aramalarında seçenekler vardır. Sadece “Türkçe yazılmış sayfalarda ara” bu özelliklerden biridir. Dikkat edilmesi gereken nokta sitenizin yazıldığı dili Google botlarına bildirip bildirmediğinizdir. Yazıldığı dil dışında kodlama dili vb. şekilde sitenin head tagları arasında yer alması gereken ifadeler vardır. Bu maddelere ilerleyen makalelerde daha detaylı bakacağız. Örneklerle anlatırken ön bilgi olarak bu makaleyi ve öncekileri iyi anlamaya çalışın. Anlamadığınız ve takıldığınız yerler için soru sormak için tıklayın.

SEO ve tasarım çalışmalarınız arasında güçlü bir bağ olması adına. Ceviziniz ve trafiğiniz bol olsun.

İlginizi Çekebilir

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Fill out this field
Fill out this field
Lütfen geçerli bir e-posta adresi yazın.
You need to agree with the terms to proceed

Sonraki yazı
Kargaları Bile Kıskandıran Twitter Arama İpuçları
Önceki yazı
Cevizlik Girişimler: Apsiyon