- Uluslararası Dijital Girişimcilik Derneği olarak Koronavirüs pandemi döneminde değişen haber takip alışkanlıkları ile ilgili bir araştırma yaptık.
- Yaptığımız bu çevrim içi araştırmada dikkat çekici sonuçlara ulaştık.
- Bu sonuçları Karga ailesi ile de paylaşmak istedik.
Haberleri En Fazla İnternetten Takip Ettik
Araştırmaya göre Türkiye koronavirüs pandemi sürecinde haberleri çoğunlukla sosyal medya aracılığıyla takip etti. Araştırmaya katılanların %63,6’sı haberleri sosyal medya aracılığıyla takip ettiğini söylerken %56,8’lik kesim ise haberleri Televizyon aracılığıyla takip ettiğini ifade etmiştir. İnternet haber siteleri televizyonun hemen ardından %47,5 ile üçüncü sırada yer alıyor.
Bu sonuca göre internetten haber takibinin özellikle korona döneminde oldukça yaygınlaştığı ve haber tüketiminin arttığını rahatlıkla söyleyebiliriz. Ayrıca basılı gazetelerinin üretimi ve dağıtımında yaşanan zorlaşmadan dolayı hiç kimse tarafından takip edilmediğini görebiliyoruz.
Sosyal Medya Haberleri Güvenilirlikte Sınıfta Kaldı
Araştırmaya katılanlar bu süreçte Türkiye’de en güvenilir haber kaynağı olarak Televizyon’u gördüklerini ifade etmişlerdir. %80’lik kesim en güvenilir bulduğunuz mecra sorusuna ‘TV’ yanıtını verdi. Televizyonu, %26,3 ile İnternet Haber siteleri takip ediyor. Yine %23,7’lik kesim de sosyal medyayı güvenilir bulduğunu söylemiştir. Bu sonuçlara göre insanların sosyal medyada yayılan haberlere karşı güvenilirlik sorunu yaşadığını ifade edebiliriz.
Haberde hız ne kadar önemli sorusuna %61’lik kesim ‘Çok Önemli’ yanıtını verirken ‘Hiç Önemli Değil’ diyenlerin oranı %0,8 oldu.
Haber tüketiminin çoğaldığı öngörümüzün doğru çıktığını katılımcılarımıza sorduğumuz haberleri takip etme sıklığını sorusuyla pekiştirmiş olduk. Araştırmamıza katılanların %33,1’i günde 3 saatten fazla haberleri takip ettiğini ifade etti.
Günümüzün yarısı haber takibi ile geçti
Haber tüketimimiz koronavirüs ile şekillendi
Araştırmamızın son sorusunda ise katılımcılara en çok hangi haber konularını takip ettiğini sorduk. Burada %79 ile en fazla ‘Koronavirüs Vaka/Ölüm Haberleri’nin takip edildiğini görüyoruz. Hemen ardından onu %46,6 ile ‘Koronavirüsten Korunma Yolları ve Sağlıklı Yaşam’ konusu geliyor. İnsanların haber tüketim alışkanlıklarının koronavirüsün getirdiği psikolojik kaygı durumu ile birlikte şekillendiğini rahatlıkla söyleyebiliriz’ dedi.