Online Pazarlama Hakkında Bilmeniz Gereken 5 Kargastik Bilgi

Değer Dijital Karga okuyucuları için kargastik bilgiler vermeye devam ediyoruz 🙂 Offline pazarlama ile online pazarlamayı her zaman iki farklı alan olarak kabul etmek gerekir. Eğer gerçekten pazarlamanın guruları diyebileceğimiz insanların adımlarını takip edersek bunu görmek hiçte zorlanmayacağımızın garantisidir.

Online pazarlama kendi kuralları olan ve bu kuralları adınızdan daha iyi bilmeniz gereken bir alandır. Hele bir blog yada internet siteniz ile online pazarlama maceranıza başlıyorsanız pazarlamacı ruhunuz ve bir Indiana Jones şapkasından çok daha fazlasına gereksinim duyacaksınız demektir. Eğer başlangıç aşamasındaysanız ve online pazarlamada başarı elde etme konusunda hala kafanızda bazı sorular varsa sizinle paylaşacağımız tam 5 farklı teknik girişeceğiniz online pazarlama maceranızda yardımcılarınız olacaktır.

Doğru keyword ile doğru tabloyu çizmek

Web sitenizi ziyaret eden kullanıcılara tam olarak ne sunabileceğinize dair hatırlatma ve anımsatma yapacak olan yerel anahtar kelimeleri bolca kullanmanız gerekiyor. Fakat dikkat edilmesi gereken nokta bol keseden anahtar kelime kullanmak değil, tam aksine ziyaretçiye sizin sunacağınız şey hakkında bilgi veren anahtar kelime ve cümleleri kullanmaktır.

Şöyle düşünün ki, sitenizi ziyaret eden internet kullanıcısı bir boş sayfa, siz de elinizde fırça olan bir ressamsınız. Siz eğer elinizdeki fırça ile hangi objeleri tarif ederseniz o beyaz sayfa o objeler ile dolacaktır. Fakat resim bittiğinde eğer kullanıcıya bahsettiğiniz kiraz bahçesi portresini değil de bostan tarlasını gösterirseniz haliyle ziyaretçinin güven oyunu elinizden kaçıracaksınız demektir.

Özellikle yerel anahtar kelimeleri kullanmak online pazarlamanın olmazsa olmazlarının arasında yer alıyor. Sözün gelimi olarak eğer pazarlamanız gereken ürün bir X olacaksa ve bu hizmet sadece Ankara içerisinde verilecekse “X Ankara” yerel anahtar kelimesi mutlaka sizin sitenizin anahtar kelimelerinden birisi olmalıdır.  Kullanıcıların artık büyük bölümü farkında olmasa dahi bir arama motoru kullanım algoritmasına sahip.

Örneğin musluğunuz bozuldu, evde oturup eğer tamir etmeyi düşünmüyorsanız aynı şekilde sizde aynı aramayı yapacaksanız. Gerçekçi olun, hiç kimse Google’ı açıp “Musluk tamircisi” gibi bir anahtar kelimeyi aramayacaktır. Evet, belki bu anahtar kelime için de arama yapılacaktır fakat bu sefer de rekabet yüksek olacaktır. Siz her zaman tüketicilerin olası ihtiyaçlarını düşünün mesela “İstanbul Avcılar Musluk tamiri” gibi. Eğer bu konuyu yeterince anladığınızı düşünüyorsanız bir de Longtail Keywords konusuna bakış atın.

Longtail Keywords (Uzun kuyruklu anahtar kelimeler)

Online dünyada pazarlama konusunda başarılı olmak istiyorsanız mutlaka Longtail Keywords yani; Uzun kuyruklu anahtar kelimeleri seçme konusunda da uzmanlaşmanız gerekiyor. Aslında yukarıdaki örnekte Longtail Keywords’e azıcık ucundan da değinmiş olduk. Bildiğiniz gibi internet dünyası üzerinde artık rekabet hat safhada özellikle birçok kullanıcıya kendi hizmet veya ürünlerini pazarlamak isteyen büyük pazarlamacıların muhtemelen sizden çok daha büyük bir bütçeleri var. Bu da doğru yola girmediğiniz taktirde anında sizin masadan kalkmak zorunda kalacağınız anlamına geliyor.

İnsanların tek kelimeli ve iki kelimeli yaptıkları aramalar her gün geçtikçe biraz daha azalıyor. Bunun nedeni de artık çok fazla pazarlamacının piyasa üzerinde var olduğunun insanlarında farkında olmasıdır. Dolayısıyla siz büyük pastadan bir dilim yemek yerine küçük pastanın tamamı ile doymayı aklınıza koymalısınız. Bunu gerçeğe dönüştürebilmek için de sunacağınız hizmet yada ürün ile ilgili en spesifik anahtar kelimelere ulaşıp, bu anahtar kelimeleri en doğru şekilde ve sıklıkta kullanmalısınız.

Eğer Longtail Keywords için de bir örnek kullanım göstermek gerekirse “Salsa dans kursları” veya “Hip Hop dans kursları” örnek gösterilebilir… bu tür anahtar kelimeleri arama motorları birbirinden farklı alanlar olarak kabul eder. Bunu tıpkı yazımızın başında kullandığımız pazarlama ve online pazarlama gibi düşünün. İkisi de pazarlama olmasına rağmen aralarında sayısız farklar var. Bunları ayırt etmek için ekleyeceğiniz fazladan bir kelime sizi asıl hedef kitlenize bir adım daha yakınlaştırır. Bir anahtar kelimenin Longtail Keywords diye belirttiğimiz uzun kuyruklu anahtar kelimelerden biri sayılabilmesi için en azından 3 kelime uzunluğunda olması gerekir. Yani projeniz içerisinde 3 kelime uzunluğunda anahtar kelimeler kullanmanız, sizi kısa yoldan başarıya götürebilir.

Diyelim ki kendinize Longtail Keywords buldunuz, bunları kutsal kitaplar gibi net anahtar kelimeleriniz olarak kabul etmeyin. Trafik analizinizi kontrol edin ve hangi anahtar kelimelerin size kazandırıp hangilerinin kaybettirdiğini görün. Kazandıran anahtar kelimeler üzerinden yürüyerek çok daha güçlü bir site ve çok daha ulaşabilir bir kampanya oluşturabilirsiniz.

Başlıklar ve Meta açıklamaları

Eğer online pazarlama bir internet mecrası üzerinde gerçekleştirilecekse anahtar kelimeler kadar sizi başarıya götürecek bir diğer önemli şey de başlıklarınız ve meta açıklamalarınızdır. Bir web sayfasına giriş yaptığınızda sekmede görülen bir adı vardır. Bunun yanı sıra bir de arama motorlarında gördüğünüz açıklama kısmı vardır. İşte bizim bahsettiğimiz başlıklar ve meta açıklamaları tam olarak bunlar. Bir web sayfasının en büyük eksiği başlık ve meta açıklamalarına sahip olmamasıdır. Aynı şekilde bir web sayfasının en büyük artısı ise sadece başlıklarının ve meta açıklamalarının olması değil, aynı zamanda optimize edilmiş başlık ve meta açıklamalarına sahip olmasıdır. Bunu WordPress sistemlerinizde All in One SEO Pack gibi paketlerle kolaylıkla sağlayabilmeniz mümkündür.

Sayfalarınızı optimize etmek için harcamış olduğunuz zamanın tamamı zamanı geldiğinde size büyük bir artı olarak geri dönüş yapacaktır. Bu nedenle optimizasyon çalışmalarınızda harcadığınız zamanlarınızı sakın ha “boşa geçen zaman” olarak görmeyin.

İçerik kraldır

Online pazarlama dünyasının ve arama motoru optimizasyonuna gönül verenlerin ortak ve global bir sloganı vardır. Bunu tıpkı “Google amca” sloganı gibi düşünebilirsiniz; “The Content is King” yani; “içerik kraldır.” Gerçekten de içerik kraldır. Pazarladığınız şey her ne olursa olsun, o konu hakkında ziyaretçilerin aklında soru işaretine yer kalmayacak dikkat çekici ve çarpıcı içerikler hazırlamanız gerekiyor. Tabii, bu içeriklerinizi hazırlama aşamasında da anahtar kelimelerinizi kullanmayı unutmamak gerekiyor.

İnternet aracılığıyla bir ürün veya hizmet satın almak istediğinizde bu ürünü alma işleminizi hızlandıran şey genellikle size sunulan bilgi ve örneklerdir. Örneğin bir telefon kılıfı satın alacaksanız, su geçirip geçirmediğine dair yazılar, çizilme testleri, renk seçenekleri gibi temel bilgileri detaylı şekilde bulduğunuzda satın alma kararını çok daha kısa sürede vereceksinizdir. Sizin beklediğinizi tam olarak ziyaretçilerin de bekleyeceğin unutmayın ve onlara ihtiyaçları olduğundan fazlasını sunmaya gayret gösterin.

Sayfalarınızın yüklenme hızı

Çok basit bir örnek ile yola çıkalım, Facebook veya Twitter, veya kullanmakta olduğunuz daha farklı bir internet sitesini düşünün. Bu internet sitelerinin sizi çıldırtacak kadar yavaş açıldığını bir hayal edin. Bu durumda acaba bu sayfaları kullanmak sizin için yine de büyük bir zevk olur muydu? Cevap aslında oldukça basit zevkten çıkıp tam bir eziyete dönüşürdü.

Siz de kullanıcılar ve ziyaretçiler ile empati kurun ve sayfalarınızın hızlı şekilde yüklendiğinden emin olun. Sayfanız hızlı yüklensin diye çok düşük kaliteye sahip görseller kullanmayın. Bunun yerine sayfanızın açılış hızını arttırabilecek yolları deneyin.

İlginizi Çekebilir

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Fill out this field
Fill out this field
Lütfen geçerli bir e-posta adresi yazın.
You need to agree with the terms to proceed

Sonraki yazı
Ruhi Sarı Hadi Be TV’de! (Full Bölüm)
Önceki yazı
Akıllı İnsansız Gemiler Denizlerde Olacak mı?